Reaktor 5

Reaktor-5-Carbon-2-sm.jpg

Reaktor 5 met "Reaktor Core Technology"


meer messe nieuws zie: http://www.harmony-central.com/
 
Daar heb ik op gewacht! Als deze release doet wat ik verwacht, dan koop ik hem. Lijkt me een machtige combo met Ableton Live!
 
De prijs hiervan blijft ook omhoog gaan.
En het is wel leuk maar da's voor mij toch wel een punt waarvan ik zeg dat ik liever het geld aan iets anders uitgeef. Tenzij ik zo overdonderd wordt door de mogelijkheden en geluidskwaliteit dat het de moeite waard is. Maar dubbel zo duur als de aller eerste Reaktor versie vind ik iig zonde.
 
Jeuz 150 euro upgrade voor 4.X eigenaren...ik word niet goed...snap nu wel waarom er zoveel NI spul illegaal wordt gebruikt...dit is toch ziekelijk?
 
[MMesse 2005] NI Reaktor 5

[MMesse 2005] NI Reaktor 5

Native Instruments is ook weer van de partij met naast Reaktor ook nog een aantal andere producten.

b2810cd8ca.gif



Top Features:
- Completely modular, real-time sound synthesis, sampling and effects software
- Huge collection of unique instruments and sounds
- Preset morphing and preset randomization
- Pre-designed building blocks for easy construction of individual instruments and effects
- The latest, high-end algorithms deliver pristine, top-quality sound
- REAKTOR Core Technology allowing low level, custom module design
- New modules including anti-aliased oscillators, over-sampled structures and high-quality interpolation delays
- New Interface and 'skinability' of all instrument control elements
- Multi-breakpoint envelopes with slope control, tempo grid and looping
- Live sampling and effect modules with auto-normalisation and tempo-synchronous beat juggling

Meer Info: NI Reaktor 5 website
 
Oh Excuus. 150 Euro is wel weer pittig ja. En ze waren nog maar bij versie 4.13

Aan de andere kant was Reaktor 4.13 wel stabiel en ik moet zeggen dat ik met een 1 op 1 vergelijking met mij Clavia G2 Reaktor echt best vaak het voordeel van de twijfel moest geven.

Als ze nu de algoritmes hebben verbeterd en de aliasing hebben aangepast kan het wel eens zo zijn dat Reaktor 5 de G2 helemaal van de tafel schuift.

Wie weet komt er wel een G2 Engine te koop binnenkort.

Groot voordeel van de G2 t.o.v. Reaktor : De G2 is veel makkelijker te gebruiken, reaktor gaat echt heel erg diep en met de G2 heb je hierdoor sneller resultaat.
 
Origineel geplaatst door Vl1
Jeuz 150 euro upgrade voor 4.X eigenaren...ik word niet goed...snap nu wel waarom er zoveel NI spul illegaal wordt gebruikt...dit is toch ziekelijk?

Er wordt overigens ook erg veel NI spul illegaal gebruikt omdat het gewoon goed is. De prijs is hoog, maar de kwaliteit ook!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Er wordt overigens ook erg veel NI spul illegaal gebruikt omdat het gewoon goed is. De prijs is hoog, maar de kwaliteit ook!

Illegaal? HUH!! Gewoon uitproberen en dan kopen, toch? :engel:
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Vraag me af, hoeveel Reaktor krijg ik met mijn 1.1 gHz Athlon resp 1.7 Centrino?


Met de 1.1 Ghz krijg je met Reaktor 5 waarschijnlijk een redelijk slechte performance. Ik denk zelf dat Reaktor 5 (nog) meer processor power gaat eten, maar dat is niet raar gezien de nieuwe core die ze er in hebben gezet.
Het product is inderdaad duurder geworden, maar het is al vaak gezegd: je krijgt er zo ongelofelijk veel voor terug dat het imo een schijntje is.
Ik denk zelf dat ik nog recht heb op de 150 euro upgrade, ok da's voor mij een smak geld. Maar volgens mij is deze versie nu eindelijk echt volwassen geworden. (dat blijkt ook aangezien ze Reaktor Sessions niet meer verder ontwikkelen.) Het is een pakket waarmee iedereen jaren vooruit mee kan, daar ben ik van overtuigd.
 
Origineel geplaatst door Vl1
Jeuz 150 euro upgrade voor 4.X eigenaren (..) ...dit is toch ziekelijk?

Tsja.. waarom eigenlijk. Is het echt zo duur? ~64-bits processing!~
Ja, het is een hoop geld, maar voor 150 euro krijg je toch niet eens een goede midi-controller of zoiets? Het komt m.i. vooral aangezien men iets krijgt dat niet tastbaar is.. toch? Wees blij dat je R. 4 al bezit en geen 600 pleuros hoeft neder te tellen ....:)
Ik hoop toch dat er ooit een Reaktor-kaart op de markt komt met een eigen processor, en een mooi Reaktor Panel met vele knoppen en schuiven. ;) In de nabije toekomst hoop ik dat toch te zien:biertje:
 
Back
Top