Cherry Audio niet te stoppen. Komen nu met 'Sines'

sines-ui-01.jpg

verkrijgbaar op: Cherry Audio

'Sines' functionaliteiten voor slechts $ 39:
  • Vier onafhankelijke sinusgolfvormoscillatoren, met golvende bedieningselementen om de zuivere golfvormen te buigen in andere standaardgolven (zaagtand, vierkant, puls, driehoek) en complexere en nieuwe vormen
  • Zes waveshaper-bedieningselementen: feedback, fase, breedte, vorm, wavefold en drive, elk met modulatiebrontoewijzingen beschikbaar
  • Sub (octaaf-down sinusgolf) oscillator en een super oscillator (octaaf-up sinusgolf) voor elke oscillator
  • Oscillator utility-functie om oscillatorinstellingen te kopiëren / plakken, randomiseren of resetten
  • Glij- (portamento) en toetsenbord (pitch) bedieningselementen onafhankelijk ingeschakeld voor elke oscillator
  • Tot 16-stemmige polyfonie
  • Polyfoon (twee modi), akkoordgeheugen, enkele stem en unisono met unisono detune
  • Resonant multimode filter met 6, 12, 18 of 24 dB/oct lowpass, highpass, bandpass of notch modi
  • Vier tempo-syncable LFO's met 14 golfvormen: sinus, driehoek, zaagtand, zaagtand, exponentiële zaagtand, logaritmische zaagtand, drietraps zaagtand, viertraps oprit, exponentiële helling, logaritmische oprit, drietraps oprit en viertraps vierkante willekeurige willekeurige
  • ADSR filter- en versterkeromhullingsgeneratoren met snelheidsregeling
  • Twee extra hulpomhulselgeneratoren die als mod-bronnen kunnen worden gebruikt
  • Modmatrix met vier slots maakt modulatie van bijna elke parameter in Sines mogelijk
  • Arpeggiator met temposynchronisatie
  • Vier volledig moduleerbare effectsecties: meerdere vervormings- en monsterverpletterende opties; mod FX met phaser, chorus, flanger of roterende luidspreker; vertraging met stereo-, pingpong- of tapevertragingsmodi; vijf reverb-effecten, waaronder ons veelgeprezen "Galactische" algoritme
  • Driftregelaars die optioneel variatie toepassen op oscillatoren en filterfrequenties om authentiek analoog karakter toe te voegen
  • Achtbands grafische EQ
  • Kanaaldruk en polyfone aftertouch als polyfone modulatiebron
  • Ondersteuning voor MIDI Polyphonic Expression (MPE) - Pitch, Channel Pressure en Timbre - waardoor Sines in staat is tot meer organische en expressieve prestaties bij gebruik van MPE-compatibele controllers
  • Cherry Audio's populaire Focus-inzoomfunctie, evenals standaard UI-zoom en formaat wijzigen met slepen
  • Meer dan 700 presets gemaakt door een getalenteerde en diverse groep veteranen op het gebied van geluidsontwerp
  • Complete MIDI-besturing en DAW-automatisering voor alle bedieningselementen, met gebruiksvriendelijke MIDI-leer
  • Midi-mapping op voorinstelling en globaal niveau
  • Sterk geoptimaliseerde codering voor optimale prestaties met ultralage CPU-belasting
  • Door de gebruiker instelbare oversampling controle


Sines is beschikbaar in AU, VST, VST3, AAX en standalone formaten.

Er is een gratis 30-daagse demo van Elka-X beschikbaar. Deze demo speelt regelmatig witte ruis af, maar is verder onbeperkt.

MacOS-vereisten: macOS 10.13 of hoger. macOS 13 Ventura Beta ondersteund. 64-bits vereist. Native Apple M1 processor ondersteuning. 3,4 GHz Quad-Core of M1 CPU met 8 GB RAM aanbevolen.

Windows-vereisten: Windows 7 of hoger (inclusief Windows 11), 64-bits vereist. 3,4 GHz Quad-Core computer met 8 GB RAM aanbevolen.

OPMERKING: Internetverbinding vereist voor productactivering.

introductievideo door Tim Shoebridge zie je op:
 
"Er is een gratis 30-daagse demoversie van Elka-X beschikbaar. "

Het is geen onwaarheid maar mogelijk wel een
foutje in de beschrijving?
 
  • Sterk geoptimaliseerde codering voor optimale prestaties met ultralage CPU-belasting
Dit is dus gewoon niet waar, iedereen klaagt over de cpu use van dat ding, ook mijn ervaring met de laatste synths van CA is, dat er helemaal geen optinmalisatie heeft plaatsgevonden en staat met stip op 1 qua cpu use en niet in goede zin. Pigments en DIva in hoogste settings zitten stil in een hoekje
 
Enfin, voor dat bedrag kun je geen topklanken krijgen.Wel interessant.
 
  • Sterk geoptimaliseerde codering voor optimale prestaties met ultralage CPU-belasting
Dit is dus gewoon niet waar, iedereen klaagt over de cpu use van dat ding, ook mijn ervaring met de laatste synths van CA is, dat er helemaal geen optinmalisatie heeft plaatsgevonden en staat met stip op 1 qua cpu use en niet in goede zin. Pigments en DIva in hoogste settings zitten stil in een hoekje

nou Pigments kun je ook goed over de kop krijgen, met MPE vooral...
maar inderdaad Sines vreet veel CPU. (de reverb, galactic laat Sines vooral over de kop gaan). het werkt nog, hier. maar het is in verhouding veel.

klein voorbeeld, van live patching; toch aardige klanken.. ik zou bijna zeggen topklanken, maar ik doe het hè, dat zal het wel zijn...............................

 
Ik heb hem niet geprobeerd, maar als ik naar de interface kijk word ik al duizelig. Wat een knoppen! Dat nodigt mij totaal niet uit...

daar is veel over te doen, of veel... ik heb er als demo, tot nu, mee gewerkt, de workflow is wel erg fijn, door die knoppen, ze hebben wel te veel lijnen aangebracht.... in de achtergrond, zou het rustiger zijn.

dus uiteindelik, werkt het wel fijn. prettig en zeer snel in te snellen.

maar zeer begrijpelik dat het niet uitnodigt, en inderdaad mensen die 'm proberen, gaan letterlik duizelen, dus......
 
Ik heb hem niet geprobeerd, maar als ik naar de interface kijk word ik al duizelig. Wat een knoppen!

De vraag is, komt dat gedetailleerde niveau van editting ook terug in de sound? Ik bedoel, je kan ook een frituurpan maken met 50 faders en draaiknoppen maar als daar uiteindelijk een gewone kroket uit komt wat is dan het nut er van?
 
Ik heb hem niet geprobeerd, maar als ik naar de interface kijk word ik al duizelig. Wat een knoppen! Dat nodigt mij totaal niet uit...
Als ik dit zo zie in 1 oog opslag hoef je maar 1 rij te weten, de 3 eronder zijn al kopietjes daarvan. En alles lijkt netjes in categorieen te zijn geplaatst, en als voornaamste hebben ze alle knopjes op 1 pagina weten te krijgen, veel synths hebben hier submenu's voor. Mij lijkt ie best overzichtelijk en ja knopjes... ik kan daar niet genoeg van krijgen :D . Toch sla ik hem even over, hoe mooi deze synth me ook lijkt.
 
Het oogt heel druk maar er zit veel herhaling in. De 4 LFO's, de vier OSC's en de vier ENV's zijn allemaal hetzelfde. Ook zitten er bij de paramters kleine button voor modulatie. Dat oogt druk maar maakt de workflow supervlot. Er is geen menu-diving met dit ding. Ik vind 'm geweldig.
 
  • Sterk geoptimaliseerde codering voor optimale prestaties met ultralage CPU-belasting
Dit is dus gewoon niet waar, iedereen klaagt over de cpu use van dat ding, ook mijn ervaring met de laatste synths van CA is, dat er helemaal geen optinmalisatie heeft plaatsgevonden en staat met stip op 1 qua cpu use en niet in goede zin. Pigments en DIva in hoogste settings zitten stil in een hoekje
Ik heb alleen noemenswaardige performance impact als ik de oversampling aanzet van de CA synths dus dat doe ik alleen als ik een track print of bounce. Helaas is de oversampling routine van CA echt heel erg CPU intensief en ze doen maar max 4 x oversampling. Ah wel. Dat fixen ze vast nog wel een keer.
 
Ik heb hem niet geprobeerd, maar als ik naar de interface kijk word ik al duizelig. Wat een knoppen! Dat nodigt mij totaal niet uit...

Ik heb precies hetzelfde. Cherry Audio heeft bij bijna al hun synths de neiging om heel veel knopjes op 1 scherm te plaatsen. Ik vind ook die golvende lijnen tussen de LFO’s en dat de knoppen niet op 1 lijn staan niet mooi en vervelend kijken.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top