Oberheim is terug met de OB-X8

oberheim-drinks-770x425.jpg


Oberheim is terug! Een nieuw hoofdstuk is aangebroken.

Aangeboden door Tom Oberheim, voormalig Oberheim-ingenieurs Marcus Ryle en Tony Karavidas, in samenwerking met Sequential's Dave Smith en zijn team.

Bezoek www.oberheim.com en schrijf je in om gek gemaakt te worden met teasers en meer.



Muziek door J3PO

edit: vertaling in het Nederlands en toevoeging video en foto door het mod-team

toevoeging 5 mei: Oberheim OB-X8 Leak
 
Last edited by a moderator:
Wat ik leuk vind van die website, is dat je de vriendschap ziet tussen de oldschool synhesizerbouwers, en dat Tom zelfs foto's van z'n familie toont. Leuk dat het zo persoonlijk is, dat is het natuurlijk ook met zo'n relatief klein bedrijf.
 
Dave had al best een tijd geleden de OB-X naam laten registreren geloof ik ... Ben benieuwd.
 
De Matrix 12 in rack word het.

Wel met allemaal knopjes.

Een OB-MX maar dan beter zeg maar.
 
Of de OB-X in rack..,maar ik denk dat zie die dan eerst eerder in keys zouden uitbrengen,tenzij er iets gemoeid is geweest met die eerder aangekondigde OB-X rack clone.

Maar gezien de populariteit van de Matrix 1000 en ontoereikbaarheid van de Matrix 12 gok ik op een Matrix 12 like in rack met knoppen.

Indien ze afkomen met een dubbele SEM in rack ala SE,zou het een teleurstelling zijn,is de goedkoopste oplossing wel om met iets 'nieuw' af te komen...
 
vs eentje die waarde stijgt
Nieuwe synths die in waarde stijgen?? Sorry, maar op welke planeet leef jij ?
Om dan maar meteen nagels met koppen te slaan: OB6 nieuw 3.299 bij Thomann, op Reverb vind je hem al voor 2000...
Dus ik hoor graag van Klink welke nieuwe synth afgelopen jaren 30% in waarde is gestegen.

En opnieuw herhalen tot in den treure : geen hond die hoort of je nu de OB6, dan wel de UB-Xa hebt gebruikt.
Who cares any way? Juist ja, de gearfuckers met GAS. :D
:dubbel:
 
Laatst gewijzigd:
Moog Minimoog model D reissue is aardig in prijs gestegen
Nieuwe Synthi's kan je ook makkelijk voor het 3 dubbele kwijt als wat je er voor betaalt mocht je er een nieuw kunnen kopen.
Full size KORG 2600, zal je ook makkelijk kwijt moeten kunnen aan hoger dan de oude winkelprijs.

Ik denk dat iedere re issue van absolute classics als die goed gedaan is op een waardestijging kan rekenen zodra de productie stopt.

Zelfs de Behringer MS1 kan je voor veel meer kwijt als wat ie nieuw moest kosten.
 
Volgens mij zijn ze echt te laat in de typetrain gestapt,, Gaan ze net als de korg een classic opnieuw uitbrengen, en Behringer een maand later maar met een 2 nulletje's minder?
 
Volgens mij zijn ze echt te laat in de typetrain gestapt,, Gaan ze net als de korg een classic opnieuw uitbrengen, en Behringer een maand later maar met een 2 nulletje's minder?
Dat deed Dave smith al met Prophet 5/10
 
Dus ik hoor graag van Klink welke nieuwe synth afgelopen jaren 30% in waarde is gestegen.
reissue minimoog dus... En met 30% méér kwam je er al lang niet. En nu nog veel meer.
Ik heb mijne goed verkocht, - hell, zelfs dealers wilde m voor die prijs, en als ik nu de prijzen zie, heeft de koper vast géén spijt!


OB6 is er trouwens ook uit, deed 't niet voor me. Ik kan m niet vergelijken met een OB want die heb ik niet.

Vorig jaar stond de arp 2600 FS te koop voor pakweg 3500 euro, één dag. Wat stom dat ik niet gebeten heb toen... Dus zo heb je er al 2. Ik zie de P5 ook nog dat pad opgaan eens productie stopt. Idem met de SYNTRX eens uit productie.
 
Back
Top