Cherry Audio niet te stoppen. Komen nu met 'Sines'

sines-ui-01.jpg

verkrijgbaar op: Cherry Audio

'Sines' functionaliteiten voor slechts $ 39:
  • Vier onafhankelijke sinusgolfvormoscillatoren, met golvende bedieningselementen om de zuivere golfvormen te buigen in andere standaardgolven (zaagtand, vierkant, puls, driehoek) en complexere en nieuwe vormen
  • Zes waveshaper-bedieningselementen: feedback, fase, breedte, vorm, wavefold en drive, elk met modulatiebrontoewijzingen beschikbaar
  • Sub (octaaf-down sinusgolf) oscillator en een super oscillator (octaaf-up sinusgolf) voor elke oscillator
  • Oscillator utility-functie om oscillatorinstellingen te kopiëren / plakken, randomiseren of resetten
  • Glij- (portamento) en toetsenbord (pitch) bedieningselementen onafhankelijk ingeschakeld voor elke oscillator
  • Tot 16-stemmige polyfonie
  • Polyfoon (twee modi), akkoordgeheugen, enkele stem en unisono met unisono detune
  • Resonant multimode filter met 6, 12, 18 of 24 dB/oct lowpass, highpass, bandpass of notch modi
  • Vier tempo-syncable LFO's met 14 golfvormen: sinus, driehoek, zaagtand, zaagtand, exponentiële zaagtand, logaritmische zaagtand, drietraps zaagtand, viertraps oprit, exponentiële helling, logaritmische oprit, drietraps oprit en viertraps vierkante willekeurige willekeurige
  • ADSR filter- en versterkeromhullingsgeneratoren met snelheidsregeling
  • Twee extra hulpomhulselgeneratoren die als mod-bronnen kunnen worden gebruikt
  • Modmatrix met vier slots maakt modulatie van bijna elke parameter in Sines mogelijk
  • Arpeggiator met temposynchronisatie
  • Vier volledig moduleerbare effectsecties: meerdere vervormings- en monsterverpletterende opties; mod FX met phaser, chorus, flanger of roterende luidspreker; vertraging met stereo-, pingpong- of tapevertragingsmodi; vijf reverb-effecten, waaronder ons veelgeprezen "Galactische" algoritme
  • Driftregelaars die optioneel variatie toepassen op oscillatoren en filterfrequenties om authentiek analoog karakter toe te voegen
  • Achtbands grafische EQ
  • Kanaaldruk en polyfone aftertouch als polyfone modulatiebron
  • Ondersteuning voor MIDI Polyphonic Expression (MPE) - Pitch, Channel Pressure en Timbre - waardoor Sines in staat is tot meer organische en expressieve prestaties bij gebruik van MPE-compatibele controllers
  • Cherry Audio's populaire Focus-inzoomfunctie, evenals standaard UI-zoom en formaat wijzigen met slepen
  • Meer dan 700 presets gemaakt door een getalenteerde en diverse groep veteranen op het gebied van geluidsontwerp
  • Complete MIDI-besturing en DAW-automatisering voor alle bedieningselementen, met gebruiksvriendelijke MIDI-leer
  • Midi-mapping op voorinstelling en globaal niveau
  • Sterk geoptimaliseerde codering voor optimale prestaties met ultralage CPU-belasting
  • Door de gebruiker instelbare oversampling controle


Sines is beschikbaar in AU, VST, VST3, AAX en standalone formaten.

Er is een gratis 30-daagse demo van Elka-X beschikbaar. Deze demo speelt regelmatig witte ruis af, maar is verder onbeperkt.

MacOS-vereisten: macOS 10.13 of hoger. macOS 13 Ventura Beta ondersteund. 64-bits vereist. Native Apple M1 processor ondersteuning. 3,4 GHz Quad-Core of M1 CPU met 8 GB RAM aanbevolen.

Windows-vereisten: Windows 7 of hoger (inclusief Windows 11), 64-bits vereist. 3,4 GHz Quad-Core computer met 8 GB RAM aanbevolen.

OPMERKING: Internetverbinding vereist voor productactivering.

introductievideo door Tim Shoebridge zie je op:
 
Ik heb de demo even geprobeerd. Echt jammer van de interface, ik moet zeggen dat hij wel 'scalable' is, dus op een groot scherm valt het wel mee maar ik vind die slider dingen ook niet logisch, je zit de hele tijd te zoeken wat bij wat hoort (toegegeven, deze conclusie is na 10 minuten gebruik).

Verder klinkttie wel goed en voor wat betreft sound design kun je hier wel even mee voort.
 
Ik heb de demo even geprobeerd. Echt jammer van de interface, ik moet zeggen dat hij wel 'scalable' is, dus op een groot scherm valt het wel mee maar ik vind die slider dingen ook niet logisch, je zit de hele tijd te zoeken wat bij wat hoort (toegegeven, deze conclusie is na 10 minuten gebruik).

Verder klinkttie wel goed en voor wat betreft sound design kun je hier wel even mee voort.

na 11 minuten krijg je de workflow te pakken...

er is ook een 'focus' knop, dat werkt ook...

goed de GUI, is inderdaad kwestie van smaak, en sommige hebben inderdaad last van duizeligheid, letterlik, kwa sound design zit ie vol.
 
Heb hem inmiddels uitgebreid getest en moet zeggen dat hij me qua klank wel bevalt. Ook goed te editen als je er eenmaal in thuis bent.
De CPU belasting is wel een groot minpunt maar het lukt nog net allemaal als ik elk spoor direct bounce naar audio.
Moet er wel bij vertellen dat ik heb geen uitzonderlijk sterke computer heb, dus daar kan het ook aan liggen.
 
weet iemand of het mogelijk is het toetsenbord te verbergen? ik kan het nergens vinden in de demo. dank
 
Back
Top