Oberheim is terug met de OB-X8

oberheim-drinks-770x425.jpg


Oberheim is terug! Een nieuw hoofdstuk is aangebroken.

Aangeboden door Tom Oberheim, voormalig Oberheim-ingenieurs Marcus Ryle en Tony Karavidas, in samenwerking met Sequential's Dave Smith en zijn team.

Bezoek www.oberheim.com en schrijf je in om gek gemaakt te worden met teasers en meer.



Muziek door J3PO

edit: vertaling in het Nederlands en toevoeging video en foto door het mod-team

toevoeging 5 mei: Oberheim OB-X8 Leak
 
Last edited by a moderator:
Heb je zelf ook een ob-6 ?
Onlangs een paar uur op een ob-6 gespeeld en specifiek dat filter vond ik super goed. Zijn 1 van die ob-x8 filters hetzelfde of verschillen ze allemaal aanzienlijk. ?
Ik heb 2x een OB-6 gehad (eerst een keyboard en later een desktop toen 'ie serieus in de bonus was bij Bax). Goede synth, maar ik miste het rauwe en grootse van de classic OB sound, die de OB-X8 gelukkig wel heeft. Heb ze beide keren weer in de verkoop gedaan om andere gear te bekostigen wegens te weinig gebruik. Het SEM filter (lowpass, bandpass, notch en highpass) in de OB-X8 is familie van de OB-6, alleen je kunt niet blenden/mixen tussen de verschillende filtermodes zoals op de OB-6 wel mogelijk is. Er staan wat video's van Starsky Carr met vergelijking tussen de twee.

Heb je al 'Jump'gespeeld op de OB.Schijnt vaste kost(verplicht😄) te zijn als je een Oberheim hebt.
Nee, ik vind dat echt zeikmuziek :D
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Is er nog plaats in the American corner? Wat moet er nog bij.

Is de Moog one nu weer een 16V?
Eingelijk niets meer,alleen nog wat nostalgische gevoelens aan de Synclavier maar denk dat ik dat het beste daar bij kan laten.

Na bijna jaar gedoe is het goed gekomen met de one hij is terug naar Moog voor onderzoek hoe dit heeft kunnen gebeuren en waarom het plaatsen v/d missende voicekaarten niet werkte,heb nu een andere.
 
Takeaway message "But in general, the OB-X8 receives a clear buy recommendation from me." (Engelse vertaling) :D

In any case, in the market for fully analog polyphonic synthesizers, the OB-X8 is clearly at the top. Apart from various exotics and boutique synthesizers, only the Moog One and the Prophet-5/10 cavort in its environment. When it comes to pure sound, the OB-X8 is king.
 
Steve Roach gebruikt nu de OBX8 voor zijn live Structures in Silence uitvoering.


Ik word wel heel blij van de pad demos, zoals je bij Oberheim zou verwachten.
Instant Steve Roach - Structures from Silence op 1:05
 

Attachments

  • roach-obx8.png
    roach-obx8.png
    1,1 MB · Bekeken: 96
Ik kwam net een oud Music Tech magazine tegen. Daarin stond de setlist van Miles Davis.
De gebruikte de OB-XA verveeldig. Ook de DX7
 
Steve Roach gebruikt nu de OBX8 voor zijn live Structures in Silence uitvoering.
Volgens Google heeft Steve meerdere Xpanders. Ik heb 3 jaar geleden een workshop met hem gedaan. Super tof. Dus ik heb hem ook de nodige vragen gesteld. Dat van de Xpanders klopt, maar hij heeft onnoemelijk veel synths. En modulars. Tijdens de workshop heeft hij oa Structures in Silence live gespeeld. Niet op een Oberheim trouwens, maar op iets anders. Ik weet niet meer precies wat, maar de patch klonk prima. Aardige gast, heel bescheiden. En een vakman. Veel van geleerd.
 
Back
Top