Acidlab bassline

dus jullie hebben er totaal geen last van ?
dir geluid verkrijg ik als ik de volumeknop snel heen en weer draai
 

Attachments

  • ruis.wav
    861,4 KB · Bekeken: 42
hmmm nooit op gelet bij volume :confused:


mn cutoff deed wat raar, maar is vervangen door een ander type (overige pots, behalve decay, zijn ook het nieuwe type)
 
is dat gekraak dat ik bedoel (is inderdaad geen ruis)
Kan ik dit probleemzelf oplossen ?
 
uh kan iet echt solderen,heb ook geen zin om hem enkele weken te missen ,
dus als er iemand wil/kan solderen laat me dan iets weten ,uiteraard tegen vergoeding
 
Origineel geplaatst door the tall lad
dus jullie hebben er totaal geen last van ?
dir geluid verkrijg ik als ik de volumeknop snel heen en weer draai

hey zo klonk mn behringer mixer ook!

heb volgende week ook een acidlab, het was mn bedoeling om met de acidlab ff wat tijd te doden tot ik geld heb voor een echte TB, en dan de acidlab weer verkopen om aan de rest van t bedrag te komen ....
heb de topic ff doorgelezen en de reacties waren toch positiever als ik gedacht had...
zo te horen is de acidlab een blijvertje! (ook als je een TB heb) ik ben benieuwd...
mocht het idd zo zijn, ben ik dus weer verder verwijderd van een echte TB =( :D
ben trouwens ook erg benieuwd hoe die klinkt vergeleken mn Teebee, wat ik zover gehoord klinkt t iig niet minder.
hopelijk zijn de slides en de accents iets mooier ...
 
Koop voor het geld van die tb nou maar een leuke synth !! Ik ben hardware op en top maar een tb komt er bij mij niet meer in na dat ik (software) AudioRealism BassLine heb gehoord ....ppppfffffff

Een betere copy van het echt ken ik niet !
 
Origineel geplaatst door glennplumber
Een betere copy van het echt ken ik niet !

phoscyon :D

maar over de acidlab: het komt in de buurt van een tb303, maar het is het gewoon niet. maar dat neemt niet weg dat het een gaaf ding is ! ik heb de mijne weggedaan omdat ik gewoon wat veel spullen had, en ik de x0xb0x toch beter (lees: dichter bij het origineel) vond klinken. de acidlab heeft een eigen karakter, dat is zeker 8)

over kraakjes bij potmeters:
ik had hetzelfde bij de cutoff pot. Klaus gemaild en hij wilde hem gratis repareren, maar dan zou ik hem een aantal dagen kwijt zijn. toen heeft hij een potje opgestuurd en heb ik hem zelf gemonteerd.
 
sprak ik vandaag iemand en die had ook zn acidlab alweer gedumpt ....

heeft er iemand uit deze topic uberhaupt zn acidlab bassline nog? en zijn die patterns programmeren echt zo erg dat t reden is om je acidlab te dumpen? dat je noten niet kan weg halen lijkt me idd zwaar ruk ...

mja ik zie t t allemaal zelf wel ..... toch jammer om te zien dat een boel mensen die er zo over te spreken waren ondertussen hun bassline alweer gedumpt hebben..
heb m zelf gelukkig 2e hands, mocht ie niet bevallen dan is t geen ramp..
 
ik vond het programmeren geen ramp, maar echt lekker werkte het ook niet.
bij mij is hij weggegaan omdat ik eens moest uitdunnen, en maar 1 303clone wilde houden.
 
Origineel geplaatst door pal
Aha, welke heb je gehouden en waarom :L

Origineel geplaatst door elektrovolt
ik heb de mijne weggedaan omdat ik gewoon wat veel spullen had, en ik de x0xb0x toch beter (lees: dichter bij het origineel) vond klinken. de acidlab heeft een eigen karakter, dat is zeker 8)

;)

wat klinkt er trouwens vooral beter aan de xoxbox ? hoe zijn de slides en de accents vergeleken de acidlab?
misschien moet ik ook maar eens opzoek naar een xoxbox .. maar eerst eens ff een maandje met de acidlab spelen :W

voordat ik een echte TB heb, heb ik straks ook bijna alle mogelijke (serieuze) hardware en software clonen wel gehad :stupid
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
wat klinkt er trouwens vooral beter aan de xoxbox ?
Je hebt dat octaafje extra er bij en programmeren gaat beter (dus klinken je sequences beter - spontaniteit kan een heel verschil maken).
 
inderdaad, de x0xb0x is veel uitgebreider, zoals noot aansturing via midi, makkelijk programmeren, een octaafje meer, patterns op je computer opslaan, en bovenal de sound:
klinkt gewoon als een 303.
de ECHTE 303 messiassen zullen nu waarschijnlijk met sierlycke boogh een brandbom door mijn ruit werpen, maar je kan het beste zelf oordelen.
het acidlab geluid kon mij zeker bekoren, er zit een bepaald brutaal tintje aan. en vooral de strakke behuizing: het zit gewoon strak en stevig in elkaar, zowel van binnen als van buiten.

toch, vanwege het geluid en de mogelijkheden trok de x0xb0x mij gewoon meer. :)
 
heb nu ff wat met de bassline zitten rotzooien ... wat een kut manier om patterns te programmeren zeg... toen ik voor t eerst een poging deed leek t redelijk ok. 2e en 3e keer kwam er gewoon helemaal geen geluid uit... tis ook echt wel zwaar ruk dat je niet kan zien in welke step je zit.. en om 1 of andere reden had ie wel de slides meegepikt die ik had ingesteld maar niet de accents en hij maakt ook redelijk wat bij geluidjes, kraakjes wanneer hij speelt vooral goed hoorbaar met de cutoff omlaag en de resonance open.. t gaat weer weg als de resonance dicht zit, is dit normaal?
hopelijk is t in de mix niet te horen


De accent is niet echt slecht, beter als op mn Teebee mark1 (die nog steeds niet is geupdate)
qua geluid vindt ik de Teebee toch beter klinken en vooral voller, niet dat de bassline (te) dun klinkt

ook had ik gewoon liever een mono uitgang gezien en t liefst jack

met de min puntjes die ik tot nu toe heb ervaren weet ik nu al dat dit ding vast niet lang zal blijven (was ook niet de bedoeling)
 
patterns programmeren heb ik nu wel onder de knie .. uiteindelijk valt t toch wel mee ....

je moet iig vooral niet de tel kwijt raken want dan kun je weer overnieuw beginnen ..
wel erg jammer dat je bijv. niet op play kan zetten en dan afentoe ergens een slide of accent op kan proberen
 
ben er trouwens net achter dat ik al die tijd een verkeerde adapter aan de bassline heb hangen 8o)

Niel kwam adapters te kort en die van zn (ex) bassline hangt nu aan zn sherman ....
Aangezien ik geen 14v adapter had, ging ik er blind vanuit dat de sherman 14v is, dus ik heb de adapter van mn sherman aan de bassline hangen... aangezien ik de bassline toch redelijk zacht vond klinken en die bij geluidjes die niet in andere voorbeeldjes zaten ben ik toch eens gaan kijken, de sherman is dus 12v dus ipv 14v heb ik 12v op de bassline
misschien dat t met een 14v allemaal een stuk beter klinkt, nu vraag ik me ook gelijk af of dit ook invloed heeft op de accents en de slides? of alleen t volume en misschien zelfs klank?
 
jep onder 12 Volt klinkt hij barslecht..

vorige eigenaar had de verkeerde opgestuurd.. maar alles kwam uiteindelijk wel in orde :halleluja

toffe aan de acidlab vind ik dat je live patterns kan programmeren (ttz terwijl hij speelt even vlug op write zetten, noot invoeren, en verder spelen)
 
Origineel geplaatst door rvooh
jep onder 12 Volt klinkt hij barslecht..

vorige eigenaar had de verkeerde opgestuurd.. maar alles kwam uiteindelijk wel in orde :halleluja

toffe aan de acidlab vind ik dat je live patterns kan programmeren (ttz terwijl hij speelt even vlug op write zetten, noot invoeren, en verder spelen)

heb je hier een demootje van?
dit lukt mij echt niet nl!
 
Back
Top