Acidlab bassline

Origineel geplaatst door PG13
zoals eerder vermel een kleine bespreking over dit leuk bakje.

heb hem net toegekregen ennu een uur of drie mee staan knoeien :)

aciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit

ik heb nooit een echte TB303 in mijn handen gehad maar ik vind dat dit bakje echt wel de vetste imitatie is die ik ooit heb gekend.

Vroeger werd er overal verteld hoe goed re-birth het deed om in de buurt van de TB te komen, maar dit bakje klopt re-birth zeker.

super klank en filter doet wat ie hoort te doen

de minpunten zijn zoals men eerder wel zei dat het wat vreemd is om te programeren, maar echt ingewikkeld is dit bakje zeker al niet :)

Heb em ondertussen nu ook al op mijn Audio-in van de KORG EMX aangesloten en ben echt 303 % percent tevreden van deze koop.Bedankt Klaus :)

Groetjes,

PG-13

vooral flink de gain (te ver) open draaien dan klinkt ie t lekkerst :)

overigens is dat pattern programmeren voor mij de doorslag geweest om m weg te doen..
kon t in t begin nog wel ff uithouden maar later werd ik er toch kompleet kierewiet van
 
hey Jellow, nog steeds niet gelukt?

ik zal straks eens opzoek gaan of ik nog bonnen van thomann kan vinden, dan kan ik je het product nummer geven, dan hoef je tenminste niet die hele site af te zoeken.. verder kun je misschien Conrad nog proberen

www.conrad.nl

als je echt niet langer kan wachten.. gewoon zoeken op 14v adapter op de thomann site.. je krijgt wel een lading hits maar uiteindelijk zit ie er tussen hoor.. zo heb ik m ook gevonden daar

EDIT -

Thomann NT F-4823149 power supply, output 14,5V AC, 750mAAC

http://www.thomann.de/thoiw7_thomann_nt_f_4823149_prodinfo.html
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
vooral flink de gain (te ver) open draaien dan klinkt ie t lekkerst :)

overigens is dat pattern programmeren voor mij de doorslag geweest om m weg te doen..
kon t in t begin nog wel ff uithouden maar later werd ik er toch kompleet kierewiet van

Mja het is wel waar dat het prgrameren wat onhandig is.
Ik los dit op door mijn patterns eerst te maken in Rebirth of op andere synth, tot ik een leuk deuntje heb, dan schrijf ik de noten op, en zet ze in de acidlab.

is ook juist dat je met de gain open te draaien een soort distortion kan krijgen, terwijl als ie op de helft staat hij niet noodzakelijk stiller klinkt maar properder.



nu nog een echte TB ;)
 
nou

nou

Origineel geplaatst door elektrovolt
lokale elektro boer ?

bedankt ik krijg gelijk zin in vakantie ...eliza haha
lekker oud mixertje welk model...tascam ofso ,...?
 
Iemand al ervaring met de Korg Ampworks (Guitar of Bass versie) in combinatie met de Acidlab?!?

Gekko.
 
De bassversie v/d Korg Ampworks heb ik bij Feedback wel een keer gecheckt icm een V-synth of een Virus (weet niet zeker meer welke..) een acidlab hadden ze niet daar.
Maar is voor dat geld een leuk en bruikbaar (klein!) effectenbakkie.
 
acid lab

acid lab

wat mag een acidlab tegenwoordig kosten ,..250.
- ik zie soms zelfs 225.- en sommige vragen bpoven de 300.-
kraak erg geintreseerd van wege een mc202/606 en meer spul in huis nu ,...
 
sinds eergisteren staat nu de Acidlab 2 in mijn kamer, en ik kan zeggen dat er degelijk geluisterd is naar de opmerkingen die mensen op de 1ste hadden.

De sequencer is ineens zeer goed en gemakkelijk, je kan zelf tijdens je live patterns verandere en schrijven en terug switchen naar pattern play zonder te stoppen.

De filter is ook verbeterd, alhoewel er aan de klank zelf niet veel verandert is.

Niet meteen de echte TB, maar zeker een tof acid apparaatje.

Mn maat noemt hem 'Het oostblokbakse' :)
 
Back
Top