Acidlab bassline

blijven proberen..


'stoch niet moeilijk

spelen, write zetten, noot invoeren , next drukken, play zetten?
 
de techniek begrijp ik wel, maar ik krijg er op die manier geen lekkere lijntjes uit als je begrijpt wat ik bedoel.
het klinkt niet...
 
Origineel geplaatst door chielos
de techniek begrijp ik wel, maar ik krijg er op die manier geen lekkere lijntjes uit als je begrijpt wat ik bedoel.
het klinkt niet...

8o) ja wel euh
njah

tja :)
 
Thomann NT F-4823149 power supply, output 14,5V AC, 750mAAC

is deze adapter goed voor de bassline?
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Thomann NT F-4823149 power supply, output 14,5V AC, 750mAAC

is deze adapter goed voor de bassline?

Als de Bassline 14V AC @ 750mA aan eten wil krijgen wel.
 
bassline is 14v .. is 14,5v dan ook goed? en de ampere op de bassline weet ik niet .. zou t veel uitmaken?
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
een halve volt meer of minder maakt niets uit

en dit? 750mAAC ?

iig bedankt voor de hulp ... hopelijk eind deze week op een normale manier geluid uit de bassline ..
14volt adapters zijn best zeldzaam ben ik achter gekomen :(

meeste gaat van 3 tm 12
 
de acidlab heeft 14v ac @ 300 mA nodig, 750 is veel meer. dit maakt niets uit opzich, als het maar niet te weinig is.
 
Lektro heeft gelijk, meer mag maar minder niet, zoals bij zoveel dingen in het leven :D

Als de bassline maar 300mA stroom trekt, dan trekt ie ook maar 300mA uit die adapter. Als de adapter dan 500mA of 750mA kan leveren speelt geen rol.

Bij voltage hangt het af wat de interne voltage van de bassline is (bekomen door spanningsregelaars). Hoogstwaarschijnlijk is dit 12V, de adapter moet daar dan een halve volt of liefst een beetje hoger boven zitten.
 
heb er nu een 14v adapter aan.. en het geluid is eigenlijk helemaal niet veranderd .......

ook hoor ik nog steeds over de koptelefoon zachte tikjes wanneer die een noot speelt met de resonance open ..

moet toch zeggen dat ik de acidlab behoorlijk vind tegen vallen ... had nog gehoopt op een wonder met de komst van 14v adapter maar nee.......opzich zelf wel een leuk bakkie hoor, maar niet als TB clone
 
volgens mij ligt het eerlijk gezegd aan jouw bassline, alle kuren die je beschrijft heb ik vooralsnog niet!
 
ik zal zo ff voorbeeldje posten ... als jullie ff willen luisteren of alles wel goed klinkt?
 
hoor een soort van tik achtig iets als de resonantie dicht gaat maar verder niet echt
hier hoor ik dat overigens niet bij mijn bassline!
 
met een zooi effecten erover heen valt t al een stuk minder op ...

toch blijf ik mn twijfels hebben of mn acidlab wel helemaal spoort ....
 

Attachments

  • test-2-albl.mp3
    977,7 KB · Bekeken: 39
Laatst gewijzigd:
hmmmm persoonlijk vind ik het niet storend, bij beter luisteren viel het me eigenlijk pas op ik heb het ook.
lijkt me dus niet kapot oid....
 
heb een trackie gemaakt met de acidlab ....

moet zeggen dat ik er toch wel erg blij mee ben uiteindelijk ..
t geluid is ff wennen in t begin had t bij mij meer zo'n wel of niet gevoel..

vooral de agressieve accent op dit beestje vindt ik erg lekker ..

toch de laatste dagen wel een bakkie geworden die ik niet snel de deur uit zou willen doen :luv:

voor degene die graag wat meer van de acidlab willen horen... of gewoon een stukkie old school acid willen horen

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?goto=newpost&threadid=63394
 
Heb mn Acid lab gister betaald en die zou zo morgen of overmorgen gaan toekomen :)

M'n handjes jeuken wel echt nu, ben echt nieuwsgierig naar dit bakje.
 
zoals eerder vermel een kleine bespreking over dit leuk bakje.

heb hem net toegekregen ennu een uur of drie mee staan knoeien :)

aciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit

ik heb nooit een echte TB303 in mijn handen gehad maar ik vind dat dit bakje echt wel de vetste imitatie is die ik ooit heb gekend.

Vroeger werd er overal verteld hoe goed re-birth het deed om in de buurt van de TB te komen, maar dit bakje klopt re-birth zeker.

super klank en filter doet wat ie hoort te doen

de minpunten zijn zoals men eerder wel zei dat het wat vreemd is om te programeren, maar echt ingewikkeld is dit bakje zeker al niet :)

Heb em ondertussen nu ook al op mijn Audio-in van de KORG EMX aangesloten en ben echt 303 % percent tevreden van deze koop.Bedankt Klaus :)

Groetjes,

PG-13
 
Back
Top