Goed tv verslag over elektronische muziek.....

Origineel geplaatst door Chinetti
Waarin potdomme ook geen enkele verwijzing naar Dissevelt staat, hoewel die toch zeker is genoemd!

Is dit een participant getuigenis? :D

Natuurlijk kennen mensen die serieus met electronische muziek bezig zijn Dissevelt, zelfs over de landsgrenzen. Waarschijnlijk kende de interviewer Dissevelt niet of kon hij geen plaats in het verhaal vinden.

Eigenlijk zijn die voorlopers hoofdzakelijk van belang voor het ontdekken en uitwerken van de technieken, zoals knippen en plakken, loops, snelheid veranderen, achteruit draaien, filteren en zo meer... Muzikaal kan je ze afwijzen, maar qua techniek niet!

Waar is de DvD over het Haagse gebeuren eigenlijk gebleven? Issie ooit uitgekomen?

Wout
 
Origineel geplaatst door praecox
Alsof de hele dance scene is uitgevonden in een Lab.

[offtopic]Wellicht niet de hele, maar 80% van de stimula die in de scene rondslingeren komen wel degelijk uit laboratoria 8o) [/offtopic]

Ik heb het NOVA-verhaal niet gezien en ga ik ook niet zien. Ik ben erg blij met de box en vind het te gek om de klanken en muziek te horen waar men een halve eeuw geleden mee bezig was te horen. Het gaat om de muziek IMHO en niet om de ruis (ook al is het digitaal geremastered) eromheen (scene, marketing, jouranalistiek)
 
Leuk is het om te horen dat sommige delen meerdere loops zijn, waarbij Dissevelt de akkoorden op een orgeltje speelt. Heerlijk primitief :)

Wout
 
Back
Top