poll: Wavelab, Soundforge of Cooledit

poll: Wavelab, Soundforge of Cooledit

  • Wavelab

    Stemmen: 40 34,8%
  • Soundforge

    Stemmen: 46 40,0%
  • Cooledit

    Stemmen: 26 22,6%
  • Anders... > zet dit maar in een berichtje :)

    Stemmen: 3 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    115
Origineel geplaatst door TraiZor
volgens mij kan je geen vstplugs laden in SF.. nadeel om in overweging te nemen.

Helaas heb je daar een VST-DX Adapter voor nodig. Bijvoorbeeld die van Fxpansion. :okdan:

Maar nu ik Cubase SX heb, denk ik dat ik het meeste werk in de Audio Part Editor ga doen. Ik gebruik SF toch alleen maar voor eenvoudig knip- en plakwerk en het toepassen van effecten en de Audio Part Editor lijkt al deze taken prima uit te kunnen voeren. Is waarschijnlijk ook heel handig in combinatie met HALion. Maar dit zijn dingen die ik allemaal nog moet uitproberen, aangezien ik Cubase SX nog maar net aan het verkennen ben.
 
voornamelijk SF, omdat ik dit gewend ben. ik heb dus altijd die VST-DX adapter gehad, en schrok me vervolgens een hoedje :mexico: toen ik een nieuwere versie van SF installeerde op een andere PC...dus toen maar een tijdje Wavelab gebruikt, die wel de VST plugs aankon (da's dus bij deze opgelost!). en wavelab heeft die hele fijne master sectie met die FX..+ dat bij mij alle data & waveforms een stuk sneller inladen in Wavelab dan in SF. en in Wavelab kan je veel makkelijker ff een compilatie Cd in elkaar plakken.
cooledit heb ik nooit gebruikt.
 
Ik gebruik Wavelab vind ik persoonlijk het fijnste werken,en ja de VST Plugs he`.
Maar dit kun je inderdaad oplossen met een VST Adapter ( als je gebruikt maakt van bijvoorbeeld Soundforge)
Maar goed eigenlijk met Wavelab opgegroeid en nooit meer losgelaten......
 
Ik gebruik nog steeds cool edit 96. Superklein, supersnel en kan heel veel. :)
 
Weet je wat het is met deze programma's ... t'is maar net wat je gewend bent.

Durf er me hand voor in het vuur te steken dat 90% van de bovenstaande het programma aanraad waar die als eerste mee gewerkt heeft (en waarschijnlijk nu nog mee werkt).
 
Goldwave was mijn eerste en was en is best wel grappig niet te moeilijk en zo
 
Soundforge!
Ik gebruik het al tijden en grappig genoeg nog steeds v4.5
Zoals al gezegd, rustige, simpele layout en het werkt prettig en snel.
 
Soundforge gebruik ik al sinds 4.0 nu 6.0 en ik blijf het de meest intuitieve sample editor vinden die er is.
Wavelab vind ik ok, maar heet niet dat lekkere feel van soundforge..
cooledit vind ik *juk*
 
Cooledit. Omdat ik er al mee werk sinds ik begon met muziekjes (ook '96 ;) op mijn pentium 90)
 
Ik werk zelf al een tijd met mackie software, maar daarvoor werkte ik met spark. Dat is volgens bij het beste op pc/mac gebied om te bewerken. Moet je maar us proberen.
 
Ik heb voor audiobewerking + klooien met effecten enzo als eerste softwarepakket kennisgemaakt met WavelaB 3.0 en was meteen verkocht, je kunt er gewoon alles mee wat je maar wenst en wat er in je hoofd speelt qua editeren/stretchen en allerlei pluginn effects opzetten via de mastersectie en dan gewoon door op Apply te drukken aldaar heb je gewoon die wav met effect erop!, Awesome !

Ook de cd-schrijftool is zeeeer Pro, gemakkelijk en loopt als een trein.

Maar ik ben ervan overtuigd dat ook die andere softs even goed zijn of soms voor andere gebruikers op bepaalde vlakken beter, dat kan perfect en is van geen belang. Zolang het de JOB maar doet.



p.=)
 
Cool Edit Pro 2.0!

Vooral de scientific filters en reverbs zijn uitstekend van kwaliteit

Mooi vormgegeven, en prettig om mee te werken.

Minpunt is dat je wel een snelle PC nodig hebt: 700 MHz. of meer
 
Soundforge

Soundforge

Soundforge.
Heb wavelab ook al eens geprobeerd. Maar soundforge ligt me gewoon goed.
 
Cooledit aangeleerd en nooit meer van me computer geweest ever since..

Ik kan er (nog) genoeg mee en het werkt prima...

soundforge en wavelab beiden wel geprobeerd, maar beetje overbodig om naast Cooledit te gebruiken niewaar?

Begonnen met CE1.2 en nu dus CE2000

//Paul
 
Gebruik Wavelab het meest..., maar soms duik ik in SF.
SF is handig vanwege al de grafische vensters, vooral die
voor pitch en gain.

Mvg.

CoolRunning
 
cooledit, niet de beste software. Maar ik gebruik het sinds ik audio bewerk op de computer.
 
Ermm,

Magix audio cleaning lab en magix audio studio. Voor mijn allround werkzaam heden met audio zijn deze simpele en goedkopere programma's goed. Ik doe niet zoveel met audio. Samplen gebeurt met vienna en met gigasampler en die hebben ook zelf audio editors.
 
Re: SoundForge

Re: SoundForge

Origineel geplaatst door CraZ
Ik gebruik altijd SoundForge. Beide andere paketten wel geprobeerd.. maar het hands-on gehalte van SoundForge is voor mij gewoon groter... de interface staat me aan.. bij Wavelab krijg ik hetzelfde gewoon niet in de zelfde tijd voor elkaar. Puur een kwestie van "de ene interface ligt me wel.. de andere niet". Zelfde verhaal gaat een beetje op voor CoolEdit.

Van SoundForge ken ik de meeste functies die ik nodig heb door-en-door.. en dat is veel waard.

Das heb ik ook Sound Force Rules :)
 
met sound forge kan je zo heerlijk snel zoomen, knippen plakken... zalig! als eerste goldwave gebruikt! dat vond ik zeker een leuk proggie, daarna cooledit 95, ook lekker. Wavelab 3 is ook wel aardig, wavelab 4 vind ik gaar en cool edit 2000 is helemaal bout. (behalve de cleaner plugin)
 
Back
Top