poll: Wavelab, Soundforge of Cooledit

poll: Wavelab, Soundforge of Cooledit

  • Wavelab

    Stemmen: 40 34,8%
  • Soundforge

    Stemmen: 46 40,0%
  • Cooledit

    Stemmen: 26 22,6%
  • Anders... > zet dit maar in een berichtje :)

    Stemmen: 3 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    115

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
Wie gebruikt welke van de bovenstaande wave-bewerkingsprogramma's?

Graag een motivatie over de keuze die je gemaakt hebt (i.e. voordelen tegenover de andere programma's)
:eureka:
 
Motivatie? Niet zozeer om hun mogelijkheden. Met alle drie kun je hetzelfde bereiken, al dan niet met omwegen. Soundforge heeft verder het nadeel dat je niet met meerder sporen kunt werken itt Cooledit Pro en Wavelab.

Ik had Soundforge aangeschaft vanwege een downloadactie (99 dollar voor SF5). De upgrade naar Soundforge 6.0 dit jaar was duurder dan de aanschaf (130 dollar). Persoonlijk denk ik overigens dat Wavelab wat makkelijker werkt.
 
Gestemd voor CoolEdit. Waarom? Eigenlijk vind ik dit het meest gemakkelijke programma om snel samples mee te editen. Even snel wat knippen en plakken of opnemen is met deze editor zo gebeurd. Soundforge en Wavelab heb ik ook gebruikt. Soundforge voor evt. stretchen en Wavelab om wat met effecten te klooien.
 
Tja, ik gebruik het meeste WaveLab. Maar het knippen van samples in Sound Forge en bassdrums maak ik in Cool Edit :D
 
SoundForge

SoundForge

Ik gebruik altijd SoundForge. Beide andere paketten wel geprobeerd.. maar het hands-on gehalte van SoundForge is voor mij gewoon groter... de interface staat me aan.. bij Wavelab krijg ik hetzelfde gewoon niet in de zelfde tijd voor elkaar. Puur een kwestie van "de ene interface ligt me wel.. de andere niet". Zelfde verhaal gaat een beetje op voor CoolEdit.

Van SoundForge ken ik de meeste functies die ik nodig heb door-en-door.. en dat is veel waard.
 
eigenlijk het zelfde wat craz zegt soundforge. is ook het eerste pakket dat ik ooit gebruikte vandaardat ik dat gewend ben.

heb wel een tijdje cooledit gebruikt vanwege de multitrack functie maar sinds ik logic gebruik, gebruik ik eigenlijk alleen nog maar soundforge. overigens bijna alleen voor het knippen, plakken en normalizen.
 
Soundforge!

Kwam doordat ik ook de andere spullen van Sonic Foundry gebruikte (Acid, XFX, etc.). Het bevalt me goed, ik weet wat ik ermee kan en heb geen zin om een ander programma weer opnieuw te leren zeg maar. Heb het al druk genoeg, :confused:

Eric
 
Yep soundforge all the way, 4.5 was vet OK.
5 was kut maar 6 is nu de max! ;)

Maar alle 3 zijn ze goed hoor.
 
wavelab.

Beste prog om CD's temasteren en samen testellen.
 
Peak. Of mogen Mac-gebruikers hier niet meedoen?

Peak werkt echt heerlijk. Vooral met regions en de batch-editor werken scheelt ZOveel tijd. Peak voor OSX ziet er ook goed uit.

Voor de Mac heb je tevens TC Spark en dat schijnt ook best 'n mooi stukje software te zijn. En als je het budget niet hebt voor een van deze twee toppers kun je altijd ProTools Free of D-SoundPro downen.

... dat was even de Mac-kant van het verhaal...
 
CoolEdit, zat bij de geluidskaart. 't Is wel de LE versie maar daar komt binnenkort misschien verandering in. En uit gemakzucht ben ik dit blijven gebruiken.
Van de overige programma's ken ik enkel de naam.
 
Ik gebruik alleen cool edit pro.

Maar da's puur voor het opschonen en knippen van de weinige samples die ik gebruik.

Ik werk het liefst in Buzz ook om dingen compleet aan te passen omdat je dan niet destructive edit.
 
Cool Edit Pro. Iets anders komt er bij mij niet in :)

Das niet helemaal waar. Ik heb wavelab ook nog steeds geinstalleerd. Maar ik moet zeggen dat ik Cool Edit Pro veruit het meest gebruik van al mijn progjes. Vooral om oude LP's schoon te maken is dit het lekkerste programma voor mij - goeie noise reduction en goeie click/pop eliminator. Verder knip en plak ik m'n samples ermee.

-- HanzZ
 
ik ben SF gewend, kan daarmee dus het snelst werken....bij mij is dat vnl normalisen en het betere knip&plak werk, verder nix..... als ik zou gaan masteren zou ik wavelab proberen denk ik
 
Back
Top