Analoge module?

Re: Re:

Re: Re:

Origineel geplaatst door Pianoman
Danks voor al jullie reacties!!!:okdan:

Nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen een matrix 1000 of een access virus...

Een Matrix1000 is echt analoog, dacht ik, en klinkt echt Oberheim (lees warm, vet enz), maar hij is niet multitimbraal, heeft 6 stemmen polyfonie en om hem te editten heb je een programmer nodig of een PC met een geschikte editor.

Of je nu een Virus A, B of C kiest, het algemene pallet van klanken is nagenoeg identiek (hoewel de C een paar extra dingen heeft waardoor je toch wel vettere geluiden kan maken, maar dat neemt niet weg dat ook B en C erg interessant zijn). Hij is 16 parts multitimbraal met een chorus of phaser of distortion per part, EQ per part en globale delay of reverb, aux inputs, arpeggiator en erg goede filters. In totaal heb je 32 stemmen polyfonie voor de C, 24 voor de B en de A. Hij heeft een reputatie een trancebak te zijn en sommige parameters zijn ook veel gebruikt in die muzikale richting, maar je kan er gewoon alle kanten mee uit. Zeker een aanrader.

Veel succes met je keuze ... en hoe dan ook: of je nu een matrix of een virus kiest ... beide zijn geweldige toestellen ;)

:doei:
 
Denk eerder de Access Virus (c).

Wil namelijk de module ook gaan gebruiken voor optredens.
Misch zeg je dan, kan je beter keys nemen... maar ik wil niet strax met 10 keys op t podium staan :P
 
Hm even een schop van deze Post:dj:.

Ik ben er nog steets niet achter voor welke synth-module te kiezen.

De Acces Virus Desktop Module leek me toch een goede keus, maar de audio demos hiervan zijn eigelijke alleen Trance en Techno demo's.

dus ik weet niet zeker of deze module voor mij geschikt is, omdat ik echt analoge sounds wil hebben voor New Age / Mistic / Electronic muziek.

De matrix 1000 die hier ook wordt genoemd lijkt me qua sound wel goed, maarheeft niet echt veel knoppies. en ik wil toch dit type module zo veel mogelijk zonder een pc gaan gebruiken (in hoevere dit mogelijk is).

Heeft een van jullie misch nog wat advies voor een module, of eventuele audio demo's in deze stijl muziek?
 
Nog een vraagie 8~

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de Access Virus B en de Access Virus C???

las hier op t forum dat sommige de b beter vinden???:confused:
 
Een virus voor analoge sounds lijkt mij echt geen strak plan...het is namelijk geen analoge bak.
Een matrix heeft idd geen kopjes ...

Kijk eens naar een juno-106 of een korg polysix..veel knopjes dikke sounds


gr,

Chris*D
 
ja, ik bedoelde eigenlijk Virtueel-Analoog :P .
En ik ben toch echt opzoek naar een Module.


Zou, als ik wel voor keys zou gaan, een Alesis Ion misch een optie zijn?
 
Wel 's aan een Novation A-station gedacht ? Veel knoppen hoor !

Ik weet er nog een te koop voor weinig ;)
 
Ik maak zelf ook al jaren Ambient en SoundScapes. Mijn mening is dat je een synth nodig hebt die uitgebreide effecten (reverb, delay) heeft, goede modulatie modgelijkheden (o.a. LFO's) en een zelf-oscilerend filter.

Qua synthese vorm vind ik dat een PCM synth (rompler) heel geschikt voor zowel analoge als digitale sounds. Ik heb vroeger gewerkt met o.a. een D-50, Wavestation A/D, EMU Vintage Keys, Triton. Ook analoge of VA synths zoals de MicroQ kun je prima gebruiken, maar de typische digitale ambient sounds zoals je die uit een D-50 of Wavestation tovert, forget it.

Nu werkt ik met een Nord Lead 3 + een effect, een Fantom-X en een FS1-R. De Fantom is super voor ambient, de Nord Lead ook (morphing) maar daar heb je wel een extra effecten module voor nodig. De FS1-R haal je bizarre sounds uit maar is heel moeilijk te programmeren.

Mbt de analoge modules en VA's: een Matrix-1000 heeft wel een hele goede sound maar is maar 6-stemmig en heeft geen effecten. Als ik jou was zou ik een rompler kopen met goede multi-effecten en minstens 32-stemmige polyfonie (ambient vreet stemmen). Bv een JV-1080/2080, Triton rack, Trinity Rack, Fantom-XR etc
 
Hm ja, maar ik wil toch eigenlijk niet met Samples gaan werken.
Ik wil echt op oude/klassike manier gaan werken met wave forms en filters.

daarom leek mij de virus wel een goede keus.
 
Origineel geplaatst door Pianoman
Hm ja, maar ik wil toch eigenlijk niet met Samples gaan werken.
Ik wil echt op oude/klassike manier gaan werken met wave forms en filters.
daarom leek mij de virus wel een goede keus.

Ik doe met romplers niks anders :) Kijk, ambient sounds moet je gewoon vanaf scratch programmeren, flink met de modulatie aan de slag, dikke effecten er op et voila. Maar vergeet niet dat een rompler qua structuur hetzelfde werkt als een analoge of VA synth (subtractive synthese). Ik vind het juist een voordeel dat je kunt kiezen uit tig andere golfvormen en lekker kunt layeren. Maar goed, smaken verschillen en dat moet ook
 
Origineel geplaatst door Pianoman
Nog een vraagie 8~

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de Access Virus B en de Access Virus C???

las hier op t forum dat sommige de b beter vinden???:confused:

EQ op elke part, Analog style filter. O.A.

B klinkt iets anders idd, maar ik heb het idee dat dat door de EQ komt. Als je de EQ op de C een beetje tweaked klinkt ie weer hetzelfde. (Misschien zit er dus wel default EQ-ing op de B?)

Maar goed, off topic
 
hmz ja,zag op de access site dat de b geen Moog filter heeft.

maakt da uit voor de muziek die ik speel, of zal ik die filter voor mijn muziek toch niet echt gebruiken?
 
Origineel geplaatst door Pianoman
hmz ja,zag op de access site dat de b geen Moog filter heeft.
maakt da uit voor de muziek die ik speel, of zal ik die filter voor mijn muziek toch niet echt gebruiken?

Een Access Virus is een Virtueel Analoge synth, dus de filters blijven een emulatie van de oude analoge bakkies van vroeger. Is meer een marketing-technisch iets dan dat het denk ik te maken heeft met de klank van 1 of ander moog filter (van welke synth?).

Een Nord Lead 3 heeft ook een "Moog filter" optie, genaamd classic, deze klinkt goed.

The Classic lowpass filter type is a special feature of Nord Lead 3. It’s based on a lowpass filter with a 24
dB/octave slope but has several unique characteristics. First of all, the roll-off isn’t linear but varies between
12 and 24 dB/octave along the slope. Secondly, the resonance peak (see figure below) is only half
the frequency range compared to an ordinary 24 dB filter. This gives a “thinner” resonance sound when
the cutoff frequency is swept. The characteristics of the Classic filter type is very similar to the classic
Minimoog lowpass filter.

Voor ambient gebruik ik dit filter niet zo veel aangezien ik liever een zelf-oscilerend LP filter gebruik om mooie drones mee te maken.
 
nou ja, ik zou het eerder een moog - ACHTIG filter noemen.
ik vind ale virussen erg mooi klinken, en dat ene moog-style filter heb je eigenlijk helemaal niet noig tenzij je echt dat ene geluid wilt hebben, het is een kwestie van zelf proberen. het is natuurlijk ook afwegen of de meerprijs van de C ten opzichte van de A of B het voor jou waard is.
 
Zijn die access virus trouwens moeilijk te bedienen???

Want ik ben beetje Newbie in Synths, heb nog nooit gewerkt met wave forms en Filters enzo...:stupid

Want ik wil echt met zo'n ding van scratsh beginnen en zo min mogelijk samples gaan gebruiken.
Kwenie of da lastig is??
 
neu.. bijna alles zit op het frontpaneel...
redelijk duidelijke lay - out maar er zitten och een aantal functies in menuutjes enzo...

wat dat betreft is de nord lead / rack veel simpeler, maar ik vind de klank van de virus mooier / anders... het is niet te vergelijken.
 
Hm heb net een paar demo's van de Alesis ION geluisterd en die klinken echt vet!!

Weet dus niet of ik niet beter een ION kan nemen inplaats van een Virus voor de muziek die ik speel...

Een van jullie misch een idee?
 
... is helemaal jouw keuze... voor een nieuwe ION kun je ook een tweedehands VirusB kopen... maar bij de Virus heb je geen toetsen dan, maar wel meer stemmen en polytimbraliteit geloof ik. Is een Micron niets? da's eigenlijk een hele lieve mini-ION :luv:
 
gewoon de wavestation nemen, dan ben je van alle twijfels af:)
 
Back
Top