Post hier zelf nagemaakte 'cover'sounds..

Bass

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
10.063
Misschien een leuk idee, misschien niet. zo niet dan niet...
..om hier stukjes van zelf gemaakte 'bekende' sounds van bestaande (synthesizer)nummers te posten die je op je eigen synth hebt ge'covered'...

Geluiden namaken blijft natuurlijk leerzaam en leuk om te proberen...

Ik zal beginnen met de bass van Equinoxe 7 die ik eindelijk uit mijn MS2000 heb gekregen :
 

Attachments

  • equi7bass.mp3
    943,7 KB · Bekeken: 66
hehe ik had me nog eens op benni benassi geworpen! :D
 

Attachments

  • benass.mp3
    560,8 KB · Bekeken: 67
Sophie B. Hawkins - Right Beside You begint met dit geluidje.
 

Attachments

  • rbs.mp3
    691,2 KB · Bekeken: 61
hey pjotr, die benni is m echt! nice work!

vraag me af of we hier veel superzagen voorbij gaan horen komen.....:erm:
 
leuke thread... hou hem zeker in de gaten en zodra ik tijd heb, zal ik ook wat toevoegen.. :D in ieder geval alvast een abbo op genomen
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
hehe ik had me nog eens op benni benassi geworpen! :D

Waar heb je dit mee gedaan als ik vragen mag?

Dit geluid is van Kingston Town; gemaakt met de - door velen verguisde - GEM Equinox. Ik heb een Saw en een Sinus samen door elkaar gegooid, en daaronder een fagot achtig geluid (rompler ey!) zwaar gefilterd neer gezet voor de diepgang. De nodige delay, een UB40 echo en natuurlijk een toefje flanger op lage snelheid om het af te maken.... Wel een beetje brak ingespeeld, maar goed: ik hoop dat dat me vergeven zal worden :engel:
 

Attachments

  • joostub40.mp3
    328,6 KB · Bekeken: 75
Hallo

probeer al een tijdje die jmj belletjes te maken.
het is het nog niet helemaal , maar kom steeds dichter in de buurt

even uitleg erbij
een stuk met piepende portamento , dan sample gecopieerd en een octaaf omlaag pitchshitften
en dat een paar keer achtermekaar, op verschillende tracks, met echo

dan flink schudden en 10 minuten in de mixer
achterstevoren klinkt die af en toe beter



Greetz turtel:L
 

Attachments

  • jmjl.mp3
    843,2 KB · Bekeken: 74
Trouwens BASS,

ik hoor nu pas dat je op jouw equinoxe mp3'tje aan het filter draait (ergens aan het einde).
Ik heb vroeger de plaat van concerts in china grijsgedraaid om elke keer dat stukje te luisteren waar Jarre dat ook doet.
Erg leuk detail!
 
Origineel geplaatst door AlonsoMos
Hey,

ik vind het ook leuk om nummers na te maken. Ik probeer niet helemaal hetzelfde geluid eruit te halen maar de sfeer van het origineel moet er wel inblijven. Ben nu met equinoxe 4 bezig. Dit is een voorlopige versie:

http://www.vloerenconcurrent.nl/Equinox4TheFuture.mp3

vooral naar de solina strings heb ik lang gezocht en uiteindelijk gevonden in de gratis Superwave p8.

probeer er eens een chorus + een filter door heen te gooien, om het wobbel wobbel effect van de solina te krijgen:eureka:
 
Unic,

ik wil dat graag proberen. Wat voor settings moet ik dan gebruiken op de chorus en filter? Ik ken namelijk alleen het phaser effect van Jarre. En heb je misschien een voorbeeldje van onbewerkte strings en strings nadat chorus eropzit?
Ik weet dat de Eminent chorus had maar ben niet zeker welk geluid dat dan precies is.
 
Origineel geplaatst door AlonsoMos
Hey,

ik vind het ook leuk om nummers na te maken.

Ok maar wacht even, ik maak geen hele nummers na, maar een bepaalde sound uit een nummer...
 
Origineel geplaatst door Ross
vraag me af of we hier veel superzagen voorbij gaan horen komen.....:erm:

Nope, daar hebben we deze thread voor. :)
 
Origineel geplaatst door Ross
hey pjotr, die benni is m echt! nice work!

vraag me af of we hier veel superzagen voorbij gaan horen komen.....:erm:

1 Superzaag voor meneer :D :D

kettingzaag.gif
 
Origineel geplaatst door RedTitan
Waar heb je dit mee gedaan als ik vragen mag?


Clavia Nord Rack 2. Volume wordt gecontrolled door fruity peak controller, die hangt aan een omgedraaide kick, zodat je een fake sidechain krijgt. (t klinkt t zelfde, t sequenced t zelfde, maar technisch is t t niet, omdat ie bij die plug de volume envelope volgt, bij sidechaining volgt ie zeg max volume minus de volume envelope, vandaar die omgekeerde kick als "sidechain" controller)

dus.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
Clavia Nord Rack 2. Volume wordt gecontrolled door fruity peak controller, die hangt aan een omgedraaide kick, zodat je een fake sidechain krijgt. (t klinkt t zelfde, t sequenced t zelfde, maar technisch is t t niet, omdat ie bij die plug de volume envelope volgt, bij sidechaining volgt ie zeg max volume minus de volume envelope, vandaar die omgekeerde kick als "sidechain" controller)

dus.

die plugin kan je niet in cubase Sx gebruiken of wel?
 
nee, die hoort bij fruity ( is geintegreerd). Als je die plug namelijk gebruikt, kan je op willekeurig welke controller rechts klikken en er dat control signaal aan hangen.
 
Laserharp!

Laserharp!

Joepie

Ik heb eindelijk de Elka Synthex Laserharp sound enigszins uit mn MS2000 gehaald :

die aliasing in de mp3 is door de lage VBR want ik heb een telefoonmodem=(
 

Attachments

  • synthexlaserharp.mp3
    468,7 KB · Bekeken: 65
Back
Top