Funkie jam

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.736
Locatie
Nijmegen
Hier een jam van zojuist, misschien ga ik eea nog verder uitwerken als ik zin heb, maar ik vond ut leuk genoeg om dit in ieder geval ff te delen.


Ik ben de laatste paar weken wat nieuwe dingen aan het leren, vocal chopping (nog niet laten horen hier), da’s echt wel leuk om te doen, en nu dacht ik, laat ik het ook eens met wat eigen ingespeelde noten/chords proberen, hierboven dus het resultaat.

Korte uitleg: eerst wat ingespeeld met de Waldorf M (wat je in het begin hoort is de ruwe sound, daarna wordt die loop nog eens herhaalt met een filtertje, gewoon om wat te testen) en daarna die sample gechopped en bewerkt met bitreduction,vinyl effect en wat pitch wobble om het die old vinyl sampled sound te geven. Dat hoor je direct als de beat begint. Om het dan verder mog wat context te geven een beat gemaakt met Analog Rytm en nog wat Rhodes, bass en mallets ingespeeld.

Ennuh, tis een ruwe schets hè, eq en andere mixing stuff niet echt op gelet.
 
Hello Fifht bot,

Leuke bassis,nu de rest nog.
De drums wel wat helderder zetten.

Groeten van Andreos. :)
 
Fijne jam!
Ik kom eigenlijk nooit 'terug' op een gemaakte jam.
Die pakken het moment en dat is het voor mij vaak wel.
Waarschijnlijk blijft het hier wel bij ja, leuk om ff te doen, maar niet helemaal de muziekstijl die ik de moeite vind om echt een track van te bouwen

Hello Fifht bot,

Leuke bassis,nu de rest nog.
De drums wel wat helderder zetten.

Groeten van Andreos. :)
Ja, zoals ik zei, daar klopt niet veel van

Best leuk hoor, af en toe wat "rommelig", maar een funky jam 8>
Thnx, en zo is de post bedoelt, geen serieuze track gewoon wat geklooi zonder minitieus gepiel.

dank voor het luisteren gentlemen!
 
flinke bak potentie, ik kijk al uit naar de SF contest 2023 - 2024:)
 
Hier weer een probeersel van vandaag, geen af nummer, het was meer bedoeld om wat te leren, maar ik denk wel weer leuk genoeg om te laten horen. Beetje hetzelfde als vorig keer, maar dan met breakbeat (ik probeer dus de lo-fi sound old skool sample sound te benaderen).

Aan het begin laat ik een 3-tal droge unprocessed drum loop samples horen, dat zijn ook de enige samples die ik verder gebruik (nou ja, naast 2 vocals dan :P), de rest is allemaal ingespeeld met vst's: upright bass is NI Prism, piano is NI Hybrid Keys (die ik ook lofi geprocessed heb) en de gitaar komt uit NI Electric Sunburst

 
interessant genoeg! Doet turntablism-achtig aan en dat weet ik te waarderen
haha ik heb er spontaan een rap tekst over gelult hier, lukt bijna helemaal :)
 
interessant genoeg! Doet turntablism-achtig aan en dat weet ik te waarderen
haha ik heb er spontaan een rap tekst over gelult hier, lukt bijna helemaal :)
Haha 8), leuk kun je wat laten horen?

Misschien ga ik het later nog es wat verder uitwerken, maar eerst nog een ander nummer afronden, daar zit ik in de laatste fase, dit kwam er vandaag ff tussendoor om ff wat te resetten met die track die ik wil afronden.
 
De tekst past maar hier en daar maar als ik in de mood ben stuur ik wel eens n flardje :D
 
Hey, weer een jam/demo van afgelopen week. Ik was de nieuwe synth van Babyaudio BA-1 aan het testen. Aan de hand van de 1e demo video's dacht ik in eerste instantie, meh, niet iets wat ik al kan/heb, maar ik had um toch maar ff gedownload. En damn, daar had ik me echt in vergist. Ja tis een super simpele synth, maar wat een vet geluid en karakter komt daar uit zeg! Na 10m in de demo versie te hebben doorgebracht heb ik um gelijk gekocht en daarna deze jam gemaakt. Ik heb 3 sounds van de BA-1 hier in zitten, bass en e-piano, zijn scarbee van NI.

Voor wie het interessant vind, afsluitend nog een stukje sound design, hoe ik een beat met boring sounds een beetje leven in blaas, achtereenvolgend:
- droge drums
- droge bass
- Guitar Rig 6 op de bass
- Decimort (bitcrusher) op de drum & bass buss
- extra drums met Polyplex om het nog wat vetter te maken
- compressie op de drum & bass bus en op de master voor wat glue
- wat karakter mbv Unfiltered Audio Needlepoint en Tape Mello-Fi van Arturia en Bettermaker EQ


En weer de gebruikelijke disclaimer, tis geen finished track (gaat het ook niet worden), effecten zijn allemaal vlug tijdens de jam ingedraaid (waarschijnlijk dus too much), geen eq-ing (behalve high-pass). Om het wat beter luisterbaar te maken heb ik net ff een kleine arrangement in elkaar geknutseld en wat quantizing (50%) toegepast, de rest is zoals ik eea tijdens de jam van ongeveer een uur heb gedaan.



En voor wie de synth zelf wil proberen:
 
Hier een jam van zojuist, misschien ga ik eea nog verder uitwerken als ik zin heb, maar ik vond ut leuk genoeg om dit in ieder geval ff te delen.
Lekker nummetje en erg experimenteel... lekker doorgaan, laat die jazz invloeden maar komen! :okdan: 8)
 
Hey, weer een jam/demo van afgelopen week. Ik was de nieuwe synth van Babyaudio BA-1 aan het testen. Aan de hand van de 1e demo video's dacht ik in eerste instantie, meh, niet iets wat ik al kan/heb, maar ik had um toch maar ff gedownload. En damn, daar had ik me echt in vergist. Ja tis een super simpele synth, maar wat een vet geluid en karakter komt daar uit zeg! Na 10m in de demo versie te hebben doorgebracht heb ik um gelijk gekocht en daarna deze jam gemaakt. Ik heb 3 sounds van de BA-1 hier in zitten, bass en e-piano, zijn scarbee van NI.

Voor wie het interessant vind, afsluitend nog een stukje sound design, hoe ik een beat met boring sounds een beetje leven in blaas, achtereenvolgend:
- droge drums
- droge bass
- Guitar Rig 6 op de bass
- Decimort (bitcrusher) op de drum & bass buss
- extra drums met Polyplex om het nog wat vetter te maken
- compressie op de drum & bass bus en op de master voor wat glue
- wat karakter mbv Unfiltered Audio Needlepoint en Tape Mello-Fi van Arturia en Bettermaker EQ


En weer de gebruikelijke disclaimer, tis geen finished track (gaat het ook niet worden), effecten zijn allemaal vlug tijdens de jam ingedraaid (waarschijnlijk dus too much), geen eq-ing (behalve high-pass). Om het wat beter luisterbaar te maken heb ik net ff een kleine arrangement in elkaar geknutseld en wat quantizing (50%) toegepast, de rest is zoals ik eea tijdens de jam van ongeveer een uur heb gedaan.



En voor wie de synth zelf wil proberen:

Funky en Jazzy, zeer meeslepend en professioneel.. hier zouden wat korte Afrikaanse oneliners bijpassen.
Just an idea. Goed werk!

Gloomy.
 
Lekker bezig, @Fifth Bot!

Dat eerste experiment met de chopped chords gaf toffe resultaten zeg. Zoiets kan je misschien nog es herhalen, en dan met de kwaliteit/mix/soortgelijke beats als die van de andere snippets..
 
Lekker bezig, @Fifth Bot!

Dat eerste experiment met de chopped chords gaf toffe resultaten zeg. Zoiets kan je misschien nog es herhalen, en dan met de kwaliteit/mix/soortgelijke beats als die van de andere snippets..
Ja die 1e is idd wel de meest rommelige van de jams :D. Ik vind dit soort jams om te doen heel leuk, vooral in het moment, maar het is niet helemaal de muziekstijl die ik ambieer, en dan vind ik het een beetje zonde om er tijd in te steken, tijd is kostbaar en die steek ik dan liever in “echte“ projecten. Thnx for listening en de comment!
 
Back
Top