x0xb0x - 303 kloon

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik vind het wel frapant dat iederen deze (mis)kloon wil kopen.
Zonder ook maar een geluidsfragment of iets gehoord te hebben.
Ik vind 300 $ voor een synth met een sequencer (ook al klinkt ie niet als een 303) niet erg.
Verder het idee dat je met USB wat aan de software kunt klooien.. ja. wel redelijk.

(plus ik weet bijna zeker dat dit project niet door zal gaan! )
 
Iets zegt me (stemmen in mijn hoofd, indeed) dat _als_ het doorgaat het ook wel de moeite waard is. Haar bio spreekt boekdelen, en de toon van de site + uitleg over het proces sprak me erg aan. Vooral die poorly xeroxed manual, haha.

En inderdaad, er is nog geen euro van eigenaar gewisseld, de interesse zal het project hoogstens wat meer kans van slagen geven.

-diskonext
 
Jeroen,
waarom denk je dat het project niet door zal gaan ? ik wordt toch wel een beetje para van dat soort uitspraken !
aangezien ik toch wel erg geïnteresseerd ben ...
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
Jeroen,
waarom denk je dat het project niet door zal gaan ? ik wordt toch wel een beetje para van dat soort uitspraken !
aangezien ik toch wel erg geïnteresseerd ben ...
Zelf een clone maken is moeilijk, heel moeilijk. Maar van een prototype naar een productie model gaan is weer heel iets anders. Daar moet je maar zin in hebben. Ik geloof niet dat haar hoofd interesse ligt in het zo makkelijk mogelijk voor iedereen een 303-clone te maken.

Kijk naar bijvoorbeeld EFM. Heel goed intiatief maar toch redelijk onprofessioneel qua support en zo. ken stone, oakley doen het al een stuk beter, MOTM en blacet al helemaal. Maar het blijft moeilijk en deze partijen hebben al ervaring. Het kan wel, maar dan moet je het echt willen.
 
Maar ze willen toch ook maar 100 kitjes verkopen en daarna alleen de kennis erachte op internet zetten. Dit lijkt met nog wel een redelijke kans van slagen hebben.
 
Hi, unfortunately I don't speak a word of dutch, so bear with me.... :)
We are in the process of ordering the 100 kits worth of parts. we have the special japanese transistors but we have to get the capacitors, resistors, buttons, etc...This will take a week (there are a lot of parts! 200!) We designed this synth specifically with the intent of selling many kits to people at a low cost. Thats why we used through hole components and an easily available case. Thats also why its kinda ugly :)
There will be a beta test, (probably 2 or 3 weeks) and then we will start selling kits. I hope we will have things ready in (late) March.
The synth schematic will be available very soon.
Also, I'm adding DINSYNC out so that we can slave a real 303 to the clone and have them play the same track. Then we'll put up a video of the two playing. This will probably happen later this week. I've been working on this project for nearly a year now (and my partner has been building 303 clones for many years) so I would greatly like to finish it off real soon now...We will be posting news about the final steps of this project to the website and ill send mail to everyone who has sent email to me requesting information when we put up the video/samples.

limor
 
Hehe ja :P,

Ik denk dat veel mensen graag willen beschikken over een 303 of liever gezegt het geluid en het fijne sequencertje }:| . Ik zit ook al een tijd te wachten op een echt goede kloon. Een echte kopen voor 900 euro gaat mij te ver :( Nu maar hopen dat deze kloon zijn woorden waar maakt.
 
Origineel geplaatst door sander
Wil iedereen tegenwoordig weer acid maken ofzo?

Heej, we zijn daar toch nooit mee gestopt ;)

@limor: thanks for stopping by the DSF, we're all eager to find out what your lil' beast sounds like! And if I were more of a man, I'd ask you to marry me, haha. (ignore last comment, please, too little, too late)

-diskonext
 
Origineel geplaatst door BitterTea
heeft er iemand nog iets gehoord van die x0xb0x ?

i'm working as fast as i can...but i also have to pay rent and sleep at night!
 
Why the hell do you pay your rent at night ??? Hmmm....
:D
 
Zeer verdacht ja, iemand die een online translator gevonden heeft :eureka:
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
ze leest nederlands ! is dat niet verdacht ?
Nee... zo moeilijk was die nederlandse zin nu ook niet. :)
 
het was ereder als grapje bedoeld maar dat snapt men natuurlijk niet8o)

vaak zie je dat ook met van die louche ebay verkopers die als je ze in het nederlands schrijft ze in het engels of italiaans terugmailen...
 
Back
Top