[ADVIES] De Beste Software Voor Ieder Onderdeel!??

Check -> Double Check

Check -> Double Check

Je kunt namelijk niet geloven om dat het gewoon niet waar is :
Dit zag ik op hun site:

________________________________
Instead of getting emails everyday about what I use when I produce, here you have a complete list of hardware and software that I use:

Hardware:
Headphones: Philips SBC HP890
Amplifier: Pioneer A-607R
Speakers: Pioneer CS 7070
MIDI-Interface: Yamaha UW500
Synth 1: Yamaha CS2x
Synth 2: Yamaha TX81z Tone Generator
Synth 3: Roland Juno 2
Synth 4: Roland U-220

Software:
Sequencer: Propellerheads Reason 1.01 (With Yamaha CS2x)
Wave editor: Soundforge 5.0
Mastring: T-Racks 2.4
Additional Software 1: Rebirth (For 303:s)
Additional Software 2: Recycle (For loops)
Additional Software 3: Cubase 5.0 (For controling the synths)
Additional Software 4: FM7 (For FM-synthesis sample creation)
_______________________________

Dus dat het allemaal uit Reason komt is gelul, en die mastering kwaliteit komt niet uit Reason maar uit de welbekende Soundforge/T-Racks combo 8o) Daarbij gebruikt ie dus zijn CS2x bij bijna iedere track.
 
Re: Check -> Double Check

Re: Check -> Double Check

Origineel geplaatst door J-Run
Je kunt namelijk niet geloven om dat het gewoon niet waar is :
Dit zag ik op hun site:

________________________________
Instead of getting emails everyday about what I use when I produce, here you have a complete list of hardware and software that I use:

Hardware:
Headphones: Philips SBC HP890
Amplifier: Pioneer A-607R
Speakers: Pioneer CS 7070
MIDI-Interface: Yamaha UW500
Synth 1: Yamaha CS2x
Synth 2: Yamaha TX81z Tone Generator
Synth 3: Roland Juno 2
Synth 4: Roland U-220

Software:
Sequencer: Propellerheads Reason 1.01 (With Yamaha CS2x)
Wave editor: Soundforge 5.0
Mastring: T-Racks 2.4
Additional Software 1: Rebirth (For 303:s)
Additional Software 2: Recycle (For loops)
Additional Software 3: Cubase 5.0 (For controling the synths)
Additional Software 4: FM7 (For FM-synthesis sample creation)
_______________________________

Dus dat het allemaal uit Reason komt is gelul, en die mastering kwaliteit komt niet uit Reason maar uit de welbekende Soundforge/T-Racks combo 8o) Daarbij gebruikt ie dus zijn CS2x bij bijna iedere track.

Lees dit dan maarres ff!
http://www.tranceaddict.com/forums/showthread.php?s=&threadid=49671&perpage=15&pagenumber=2
 
Ja oke ik geloof best dat hij T-rack en Sound Forge gebruikt,
maar kwa effecten durf ik niets te zeggen... Het klinkt allemaal gewoon zo retestrak. Zeker voor de sampler van Reason:confused:
 
Reason is zijn enigste sequencer die hij gebruikt, maar bijna al zijn geluid komt van buiten Reason en zijn mastering komt ook dus van buiten Reason. Als je namelijk de substractor niet gebruikt! Hij gebruikt dus alle samples en REX files van buiten Reason.

Reason is dus alleen zijn sequencer, maar niet zijn geluidsbron!
 
Origineel geplaatst door J-Run
Reason is zijn enigste sequencer die hij gebruikt, maar bijna al zijn geluid komt van buiten Reason en zijn mastering komt ook dus van buiten Reason. Als je namelijk de substractor niet gebruikt! Hij gebruikt dus alle samples en REX files van buiten Reason.

Reason is dus alleen zijn sequencer, maar niet zijn geluidsbron!

Ja als je het zo bekijkt heb je gelijk.
Hij gebruikt reason met samples, simpel, dat is ook wat ik zeg...
maar niet meer uit de cs2x maar van sample cd's.
 
Tsja ik gebruik Reason als slave van Cubase en kan ik het geluid ook veeeel beter krijgen als alleen met Reason opties.

Maar de muziek van die gast is best wel OK, maar de kwaliteit is goed maar niet echt super hoor.
 
Origineel geplaatst door fuse
Tsja ik gebruik Reason als slave van Cubase en kan ik het geluid ook veeeel beter krijgen als alleen met Reason opties.

Maar de muziek van die gast is best wel OK, maar de kwaliteit is goed maar niet echt super hoor.

Nou die gast zegt dus dat hij in maanden Cubase niet geopend heeft, dus aan rewire zal hij wel niet doen.
 
Hee Fuse hoe kan ik met die nieuwe Cubase die SX versie.. VST's laden en instrumenten.. snap der geen fuck van ik dacht van ik ga ff CUbase proberen.. maar begrijp er weinig tot nix van.. en hoe kan ik Reason als Slave van Cubase gebruiken?
 
Origineel geplaatst door DoZeC
Hee Fuse hoe kan ik met die nieuwe Cubase die SX versie.. VST's laden en instrumenten.. snap der geen fuck van ik dacht van ik ga ff CUbase proberen.. maar begrijp er weinig tot nix van.. en hoe kan ik Reason als Slave van Cubase gebruiken?

Jongens we gaan nu wel heel erg offtopic, ik weet het: ik heb er ook aan meegewerkt, maar toch...
 
Kijk maar in de handleiding. Staat er in uitgelegd hoor. Want al die pakketten zijn dus echt niet voor de n00bs. Blijf dan maar met lekker met Reason klooien.
:doei:

ps. -1 troll
 
wel grappig hoe iedereen hier krampachtig probeert bewijs te vinden dat het toch echt niet 100% uit reason komt ;)
waar komt die drang toch vandaan? is het om te rechtvaardigen dat er zoveel geld in hardware is geinvesteerd?

luister: jeff mills doet ongelovelijke dingen met een 909, maar als ik mijn neefje van 13 erachter zet klinkt het als de eerste beste kloterige trance plaat ;)

Olaf
 
Origineel geplaatst door J-Run
Reason is zijn enigste sequencer die hij gebruikt, maar bijna al zijn geluid komt van buiten Reason en zijn mastering komt ook dus van buiten Reason. Als je namelijk de substractor niet gebruikt! Hij gebruikt dus alle samples en REX files van buiten Reason.

Reason is dus alleen zijn sequencer, maar niet zijn geluidsbron!


eehhh...als je een akai volpropt met samples van een minimoog dan zeg je toch ook nog steeds dat je dat nummer met een akai sampler hebt gemaakt?

ik ben zelf ook geen fan van de subtractor, dus ik gebruik ook vnl samples in reason, en ook wat externe softsynths via rewire....maar als mensen met een akai sampler en een SE50 een vet nummer kunnen maken dan kan het ook met Reason...kijk de effecten-kwaliteit is geen lexicon, maar het is ook zeker niet slecht......in een mix zijn de reverb en de delay zeker goed bruikbaar....

Olaf
 
Back
Top