NAMM 2005: Roland V Synth XT

Op de Namm presenteert Roland de nieuwe V synth XT, jawel, een rackmodule van de V-synth!

attachment.php

Plaatje afkomstig van gearjunkies.com
 
Last edited by a moderator:
Als je die link volgt zie je echt een heel geil plaatje!

Wow, wat een apparaat man. En dat grote scherm. Toch wel erg stoer als je dat in je rack hebt.
 
Ik snap niet waarom je zo'n groot scherm op een rack synth wilt hebben. Op een 'performance' synth is het logisch dat je groot en duidelijk wilt omdat je daar snel dingen moet zien en editen, maar op een rack?
 
Nu nog es een rackversie van een geflopte synth.

Ik snap ze daar niet helemaal meer bij Roland.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik snap niet waarom je zo'n groot scherm op een rack synth wilt hebben. Op een 'performance' synth is het logisch dat je groot en duidelijk wilt omdat je daar snel dingen moet zien en editen, maar op een rack?

Nou dat snap ik wel, want het is een touch-screen. Dat wil Roland potentiele klanten natuurlijk niet onthouden in de rackversie. Want het schijnt heel intuitief te werken.
 
Origineel geplaatst door shortwave
Nou dat snap ik wel, want het is een touch-screen. Dat wil Roland potentiele klanten natuurlijk niet onthouden in de rackversie. Want het schijnt heel intuitief te werken.
Dan hadden ze het net als bij de S6000 los koppelbaar moeten maken. Dan werkt het misschien.

Ik snap trouwens wel dat er anders een hoop wijzigingen in de software gemaakt moet worden als je de hele GUI veranderd en dat het dan helemaal niet meer betaalbaar is.
 
Op zich is het concept van de V-synths goed. het is een hele produktie-studio in een. Maar helaas wel duur en heeft ook niet dat eigen supervette geluid. Ennuhhhh............ baseert zich ook wel een beetje op het groovebox idee (maar da's persoonlijk).
 
Tja....het concept van de V-Synth is vet,daarom had ik er ook eentje gekocht.....maar de uitwerking is gewoon waardeloos,daarom heb ik 'm weer teruggebracht....;)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dan hadden ze het net als bij de S6000 los koppelbaar moeten maken. Dan werkt het misschien.

Ik snap trouwens wel dat er anders een hoop wijzigingen in de software gemaakt moet worden als je de hele GUI veranderd en dat het dan helemaal niet meer betaalbaar is.

Nou, als ik het plaatje wat beter bestudeer, zou het misschien kunnen. Ik zie 2 handgrepen aan weerszijden, plus naden... Wie weet...
 
JB ik snap het niet hoor.
Je vindt Cyntia een tof wijf als ze een LCD in een modular propt, maar een rack met een touchscreen is raar? :)

Zou wel handig als je er ook TV mee kon kijken.

En al die NAMM nieuwtjes zijn wel behoorlijk bretsig. Nog een weekje! Dan barstielost
 
Origineel geplaatst door C738
Het lijkt wel een oscilloscoop joh :)
Ik ben verder niet bekend met het ding.

-C-

Tis een soort NI Kontakt in een veel te grote doos alleen is het elke keer een gok oftie je sample wel of niet goed kan verwerken.....met als extra een vrij waardeloos VA-gedeelte....

Voor de rest : zoekfunctie:bekdicht:
 
Origineel geplaatst door fuse
JB ik snap het niet hoor.
Je vindt Cyntia een tof wijf als ze een LCD in een modular propt, maar een rack met een touchscreen is raar? :)

Zou wel handig als je er ook TV mee kon kijken.

En al die NAMM nieuwtjes zijn wel behoorlijk bretsig. Nog een weekje! Dan barstielost
De Roland V Synth XT is een serieus product bedoeld voor een aanzienlijk grote markt.

Die Cynthia module is natuurlijk een custom made ding voor freaks, dat is het verschil. Natuurlijk is die ook niet handig, maar ik geloof ook niet dat Cynthia verwacht er 1.000 of meer van te verkopen. Ik hoop voor Roland dat ze dat wel doen anders is het niet echt winstgevend.
 
Dus je zou hem ook in een gepimpte bejaardenbak mogen douwen?

Goed dat ik het weet!
Mocht ik later ooit z'n bejaarden mobiel nodig hebben.............
 
Dit ding lijkt mij de bom,

volgens mij is dit een onderschat synthje...
een juno60/d50 etc zit erin plus elastic audio. etc etc.
... maarja wie ben ik...
 
Origineel geplaatst door virkaz
Dit ding lijkt mij de bom,

volgens mij is dit een onderschat synthje...
een juno60/d50 etc zit erin plus elastic audio. etc etc.
... maarja wie ben ik...

geloof mij maar....tis echt geen overschatte synth....die D50 kaart (moet je er los bij kopen ook nog) schijnt goed te zijn,maar je kunt niet allebei tegelijk gebruiken....dus het is OF een V-Synth,OF een D50 kloon...
 
Das wel minder dan idd, de specs van de xt dan maar ff afwachten (misschien kan die meer tegelijk?)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dan hadden ze het net als bij de S6000 los koppelbaar moeten maken. Dan werkt het misschien.

Ik snap trouwens wel dat er anders een hoop wijzigingen in de software gemaakt moet worden als je de hele GUI veranderd en dat het dan helemaal niet meer betaalbaar is.

Je kan ook af en toe opstaan en van je luie krent komen ! :D
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Nu nog es een rackversie van een geflopte synth.

Ik snap ze daar niet helemaal meer bij Roland.
Geflopt zou ik het nou niet zeggen,maar roland hadt er meer van verwacht,misschien met de rackversie,die zou goedkoper zijn.
 
Back
Top