maximum polyfonie uitrekenen

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
voor de mensen met multitimbrale synths...

hoe kan je in logic of cubase uitrekenen wat het maximaal aantal tegelijk gespeelde noten in een bepaalde song is?
 
Laatst gewijzigd:
Re: maximum polyfonie uitrekenen

Origineel geplaatst door Roel
voor de mensen met multitimbrale synths...

hoe kan je in logic uitrekenen wat het maximaal aantal tegelijk gespeelde noten in een bepaalde song is?

optellen?
 
[melig]
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nps/sesamstraat/muziek/cdmuziek/graaftelnoten.ra
[/melig]

10.jpg
 
even serieus

even serieus

.... je gaat toch niet seconde voor seconde kijken hoeveel nootjes er over 19 midi tracks tegelijk worden afgespeeld???

maar het is wel nuttig om te weten gezien het feit dat ik hier niet 120-stemmige synths heb.

hoe werkt dit in logic en hoe werkt dit in cubase?
 
Laatst gewijzigd:
Re: even serieus

Re: even serieus

Origineel geplaatst door Roel
.... je gaat toch niet seconde voor seconde kijken hoeveel nootjes er over 19 midi tracks tegelijk worden afgespeeld???

maar het is wel nuttig om te weten gezien het feit dat ik hier niet 120-stemmige synths heb.

hoe werkt dit in logic en hoe werkt dit in cubase?

ik snap niet waarom je dat zou willen uitreken op het eind. als je song af is,en je mist geen noten, is je polyfony dus niet bereikt.

je weet het maximaal aantal stemmen van je synth en dan kun je dus wel een beetje in de gaten houden hoe ver je kan gaan, lijkt me
 
-on topic en serieus graag-

ik wil dus juist het aantal noten in de gaten houden tijdens het ontwerpen van mijn arrangement cq song.

ik kan er ook niets aan doen dat mijn vragen verder gaan dan jouw voorstellingsvermogen.....
als je geen antwoord weet, zeg dat dan gewoon? ik weet het ook niet daarom vroeg ik het zelf ook.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
ik wil dus juist het aantal noten in de gaten houden tijdens het ontwerpen van mijn arrangement cq song.

ik kan er ook niets aan doen dat mijn vragen verder gaan dan jouw voorstellingsvermogen.....
als je geen antwoord weet, zeg dat dan gewoon?

kijk dat jij mijn antwoordt niet begrijpt zegt meerover jouw dan over mijn uitleg.

je modular is max 4 stemmig je an1x max 10. kan je dan echt niet tellen. dit houdt dus in dat je tien noten te gelijk kan spelen bij de an1x weet je wel. tien. 10. als dat al niet kan dan moet je je toch eens na laten kijken....
 
samengevat:
maximum polyfonie van mijn apparatuur weet ik wel. maar weet niet hoeveel gebruik een arrangement daarvan gebruik maakt.

stel je hebt een max polyfonie van 20 stemmen, en je weet dat je ergens 22 nootjes in gebruik hebt, dan weet je dat ergens nootjes gestolen gaan worden...

edit: wat leesvriendelijker gemaakt :)
 
Laatst gewijzigd:
mag ik de vraag anders stellen ?

stel je krijgt een logic song van iemand en je wilt weten of de song geschikt is voor jouw synth ivm polyfonie van je synth

Kun je dan in logic opzoeken wat de maximale polyfonie van het daarin gebruikte instrument is ? zonder dus het hele arrangement af te moeten speuren naar de plek waar dus 22 nootjes tegelijk naar 1 instrument worden gestuurd.
 
Origineel geplaatst door matt second
mag ik de vraag anders stellen ?

stel je krijgt een logic song van iemand en je wilt weten of de song geschikt is voor jouw synth ivm polyfonie van je synth

Kun je dan in logic opzoeken wat de maximale polyfonie van het daarin gebruikte instrument is ? zonder dus het hele arrangement af te moeten speuren naar de plek waar dus 22 nootjes tegelijk naar 1 instrument worden gestuurd.

goed begrepen matt...!
ofwel hoe kan je erachter komen wat het maximaal aantal tegelijk gespeelde noten in een bepaalde song is?
 
ten eerste roel citeer de zin waar ik of iemand anders in dit topic zegt dat jij geen vraag mag stellen.

ten tweede roel en matt ga me nou niet behandelen als een klein kind want ik snap de vraag heel goed ik vroeg me alleen af waarom hij dat precies wou. daarbij weet ik dat dat in logic iig geval kan.
 
ik behandel je niet als klein kind, ik ga er alleen vanuit dat niet iedereen elke vraag begrijpt

sorry man

maar als je het antwoord weet,en je snapt de vraag, dan kan je dat toch gewoon geven ? zonder daarbij een motief voor de vraag te hoeven weten ?

en met anders stellen bedoelde ik of ik de vraag op een andere manier mocht stellen
 
ik wilde het weten omdat ik erachter kwam dat op een in een arrangementje een paar op de voorgrond liggende noten gestolen werden.

in logic -heb overigens een logic 4.8 gekregen bij een m-audio delta audiokaart- heb ik helaas nog niet iets kunnen vinden. heb het in cakewalk in heel vroeger tijden wel eens gezien...
ik verwacht dat er ergens statistieken over een song terug te vinden moeten zijn waar iets soortgelijks in staat?
 
Origineel geplaatst door matt second
ik behandel je niet als klein kind, ik ga er alleen vanuit dat niet iedereen elke vraag begrijpt

sorry man

maar als je het antwoord weet,en je snapt de vraag, dan kan je dat toch gewoon geven ? zonder daarbij een motief voor de vraag te hoeven weten ?

je zegt toch ook niet op elke vraag alleen maar ja of nee. kijk ik heb interresse in wat sommige mensen beweegt. kijk de eerste reply op zijn bericht was van mij. waarin ik zei en ik citeer me zelf: optellen???. met die vraag tekens probeer ik een discussie uitelokken. ik dacht dat forums daarvoor bedoeld waren... maar ja dat gaat verder dan mijn voorstellingsvermogen schijnt het.....
 
Origineel geplaatst door EDP

met die vraag tekens probeer ik een discussie uitelokken. ik dacht dat forums daarvoor bedoeld waren...

motivatie staat nu iets eerder in de thread, een vraag naar de motivatie had misschien wat vriendelijker overgekomen.

het motief lijkt me nu duidelijk, de vraag is ook nog eens verduidelijkt door matt.

nu rest nog de vraag hoe het gevraagde gevonden kan worden.

anyone?
 
In Logic en Steinberg zijn allebei wel funties om met de polyfonie van je tracks om te gaan. Dat staat zekers te weten wel uitgelegd in de handleiding. Misschien wat onduidelijk, maar toevallig weet ik dat bij cubase je een aantal max polifonie kan aangeven voor een track. Per tracks dus en niet per totaal aantal tracks. Misschien als je ze samenpakt in een folder/group track dan wel.

Trouwens, je moet je niet te blind staren op polifonie van je synth hoor. Da's meestal zwaar gelogen. Want het is theoretisch onmogelijk om via midi alle stemmen te beginnen en te eindigen en gaat het via een wie het laatst komt die het langste te horen blijft. En in het geval van samplebakken kunnen gelaagde patches ook wel eens flink wat resources opslokken. En VA synths weet je het ook niet want dat zijn meestal ook DSP's die als het er op aan komt ook niet die polyfonie kunnen halen die in de brochure staat haalt. Da's vrijwel altijd theoretisch haalbaar.

Voorbeeldje die EX5 van me zou 128 polyfoon zijn. Mooi niet dus en menig EX5 gebruiker heeft getest en kwam op tussen de 40 en 60 uit. Zwaar telleurstellend dus.

Maarrr.... als je problemen met meerdere stemmen hebt kun je of meerdere synths gebruiken of audio sporen gebruiken met daarop genomen ontbrekenden polifone stemmen.
Dat scheelt je dan uiteindelijk al dat geneuzel met midi en nootjes tellen en er later achter komen dat nou net die ene noot toch wegvalt in je master opname.
 
ik heb dus met een 5 tracks arrangementje mijn 32 stemmige virus over het randje getild... op eén van de tracks akkoord van 3 noten, 8 maten lang ligt er na 1,5 maat al helemaal uit... lastig..
 
Dat word dus een audio spoortje aanmaken en die strings opnemen! Desnoods alle noten apart als je d'r veel variatie in hebt. :)

Tsja, ik zit met een monofone VL/AN synth dus ik doe bijna niet anders. :D
 
Best wel een interessante vraag

Best wel een interessante vraag

Ik vind het nog niet eens een gekke vraag.

Maar een forum waar zoveel IT-ers rondhangen en dat er dan niemand met een voor de hand liggende oplossing komt?

Je hebt er zelfs geen Logic/ Cubase voor nodig. Gewoon je MIDI-file openen in een 'editor' bv Excel. Ja, idd.

Dan heb je al het halve werk gedaan. En met een beetje autofilteren in Excel heb je zo niet alleen het maximum aantal noten dat 'ergens' in je song optreedt maar tevens ook 'waar' dat juist gebeurd. Kan je ingrijpen indien je dat wilt en moet je alvast niet meer gaan zoeken. Je kan er ook een macro'tje voor schrijven als je het nog wat wil verfijnen.


:eureka:

Zie je wel dat Bill Gates en de zijn toch best leuke software maken ;)
 
Re: Best wel een interessante vraag

Re: Best wel een interessante vraag

Origineel geplaatst door Hover
...Maar een forum waar zoveel IT-ers rondhangen en dat er dan niemand met een voor de hand liggende oplossing komt?

....

IT'er??
wasda?

;)
 
Back
Top