dé MASCHINE thread (alle versies, alle HW)

vraagje; het ICE effect, die vaak gebruik, want geeft mooie resultaten. is daar een equivalent van? (zodat ik deze buiten maschine kan gebruiken.)

lijkt een effekt te zijjn, dat alleen in maschine voorkomt, o moet even eens Guitar Rig 6, bekijken, zelf.. wellicht dat ie daar inzit. wie weet.

toch blijft de vraag...

EDIT: ik heb de vraag zelf beantwoord, soms kom je er alleen op, als je een vraag 'openbaar' stelt, opent je mind, blijkbaar.

inderdaad zit in Guitar Rig 6 (en wellicht ook 5?) de IceVerb, die precies hetzelfde doet, iig dezelfde controls, en aangezien Guitar Rig 6 als plugin te gebruiken valt in elke host, kan nu ook, he he, waarom denk ik soms niet na?....
 
Ik vind dit een lekker effect... ik ga maar eens uitzoeken hoe ik dit in Maschine doe.. Die superkorte delay die Dubfire gebruikt:

Dubfire's Rattlesnake Effect
 
Klinkt cool.
wat je hoort is volgens mij een Ratchet/roller in combi met een vrij harde galm en misschien een high pass filter. Als je een manier hebt om de huidige 32e met 1 knopje te samplen en loopen, dan moet het ook zelf te maken zijn
 
Ik heb NI Maschine MK3 al vanaf het moment dat hij uitkwam. Beste onderdeel vind ik de geluidsbibliotheek en de snelheid waarmee ik sounds kan maken/afroepen/wisselen. Gebruik hem nu meestal om te jammen en het creëren van ideeën door samples te mixen. Overigens alleen de software die ik als VST kan binnenhalen mijn DAW (Cubase of Bitwig studio). Wat me het meest irriteert is de afhankelijkheid van NI. Daarom raak ik de Hardware en Acces nog maar nauwelijks aan. Gebruik hardware tegenwoordig alleen nog als audio-interface. Ik heb ook een stand-alone MPC -One. Daar werk ik weer wel heel veel mee. Die geeft me het gevoel dat hardware van mij is, ook als mijn computer het begeeft blijft hij het gewoon doen. Bovendien heeft de MPC een touchscreen dat lekker snel werkt, lekkere pads met aftertouch, songmode (waarmee je snel verschillende versies van je stuk kunt maken) en een aangename/ supersnelle opnametechniek. Het zoeken en laden en van sounds en samples is wel weer een zwaar minpunt van de MPC ten opzichte van MK3. Maar je kunt niet alles hebben toch? Van veraf gezien zijn het eigenlijk gewoon vergelijkbare apparaten.
Ik heb precies dit ook , ik gebruik de Maschine MK3 puur als vst voor de drums en andere sounds in m'n DAW ( Studio One)
Ik heb van de MK3 van 1 Groep alle 16 Pads naar 16 Kanalen Ge-Route in Studio one , omdat ik dat toch het lekkerste vind werken , want de arragement of een hele track maken in de Maschine zelf vind ik veel te omslachtig , zeker in de snelheid waarme ik dat in S1 kan doen :)

Toevallig zat ik er vd week aan te denken of de Akai MPC One geen toffe toevoeging zou zijn , alleen zou ik niet weten wat de meerwaarde zou zijn aangezien ik al zoveel Expansions heb voor de MK3..
 
Even een automation vraagje aan de doorgewinterde Maschine gebruiker(s).

Hoe kopieren jullie een deel, of zelfs n' step van automationlanes binnen hetzelfde pattern. Er zijn wel trucjes om je pattern te kopieëren maar ik wil bv de automation settings voor een deel kopiëren, en ergens anders in hetzelfde pattern terug laten komen.
Thanx alvast :)
 
@FreddyConfetti Thanx! Een beetje laat.. :) Maar dit is niet wat ik vroeg. Ik wil een step of delen van een pattern kopiëren om in hetzelfde pattern te laten terugkomen. In mijn Maschine versie kan ik een deel van de automation highlighten maar hij kopieert niets..
Heb jij die truc automation te kopiëren zelf getest? Ik geloof dat ik er niet uitkom.. die mensen die reageren op de tip al even min en is ook al 12 jaar oud..
 
2 maanden later:
 
Dat gaat niet met Maschine, dan zijn we uitgepraat. Dat zegt hij trouwens ook in de video ;)
 
Back
Top