Virus TI vertraagd + reviews?

Wat jostiii aanhaalt ( is op zich goed :) ) maar is toch op te lossen met ( de zoveelste) OS update ?

HOEVEEL valt er trouwens op te lossen met een OS update... ??

Ook bijvoorbeeld verbetereingen van de algorimes 'gevraagd'door bijv; Acidfver ??

Hoop wel dat ze ( nog meer) patches updates gaan maken ( maar iets verfrissends of anders)
zodat ik lekker gek kan worden van die patches :D
 
Mnou,

Als je weet dat de dsp's die in de Virus zitten (motorola's) veel gebruikt worden in veel audio zooi (powercore bijvoorbeeld), dan mag je stellen dat er heel veel op te lossen is.

Under the bonnet, Virus synths are powered by Motorola's 56k family of DSP chips, which is commonly used in pro audio products, including, for example, Digidesign's Pro Tools TDM. This architectural similarity is what allowed Access and Digidesign to announce a software Virus plug-in for Pro Tools 24 Mix systems as long ago as 2000.

After this, Access released a version of the Virus for TC's Powercore DSP engine platform in 2002. This made sense, because Powercore is also based around Motorola 56k DSP chips.

Met die wetenschap kun je concluderen dat zowat ALLES kunnen verbeteren, zolang het binnen de grenzen ligt van de processorkracht. Een powercore kun je immers ook gebruiken voor vanalles: compressors, eq's, reverbs, softsynths, etc.

Het enige wat die dsp's niet doen is (denk ik) de human interfacing, oftewel het accepteren van input (knopjes) en die verkregen informatie gebruiken om met behulp van de dsp's het geluid te veranderen conform de input. Daar zal vast wel een andere chip/controller voor zijn en een appart onderdeel van het os.

(Deze laatste alinea is trouwens puur speculatief).

Joost.
 
Kweenie.

De Virus Powercore is (volgens Marc Schlaile van Access in een recente post op de mailinglist) gemodelled naar een Virus B. Met name het success van de Virus Powercore is denk ik de inspiratie geweest om "het truukje met de vst" ook voor hun eigen producten toe te passen, zoals we dat nu zien in de TI reeks.

Het zou me eigenlijk verbazen als ze de TI ook voor de Powercore zouden uitbrengen, dan zouden ze zichzelf in de voet schieten. En als we kijken naar het recente Hartmann Neuron debacle (vst die net zo goed is als de hardware synth en maar een fractie van de prijs kost) dan denk ik dat we lang zullen moeten wachten voor een Powercore versie met dezelfde capabilities als de TI.

Nou is de Powercore een wat meer "closed" platform, aangezien je de kaart nodig hebt en ook de nodige licenties die, vooralsnog, redelijk waterdicht te noemen zijn (gezien het geringe aanbod van gekraakte powercore plugs: die zijn er niet). De Neuron had denk ik de pech dat het echt een software instrument was die echt draaide op CPU kracht ipv op een dsp van een proprietary kaart.

Misschien ook wel omdat in het Powercore platform een extra laag zit (software, drivers, interface, etc) en wellicht anders omgaat met het allocaten van resources. De software in de TI kan mogelijkerwijs op lowlevel niveau compleet anders functioneren omdat men daar die "Powercore" laag mist. Gezien de behaviour van de TI soms als er 1 van de 2 dsps in een "bad state" raakt (crasht) lijkt me dat namelijk het geval. Als een powercore plug crasht dan is alleen dat deel gedisabled. Andere geinstancieerde plugs blijven gewoon doordraaien. Bij de TI crasht dan gewoon de hele audio engine.

Opsommend: De TI zal denk ik niet op powercore platform verschijnen omwille van de volgende twee punten:
A) Access wil niet het Hartmann syndroom achtervolgen; en
B) De TI zal op low level niveau anders met de dsp's omspringen waarbij er een te groot verschil is met de Powercore om het mogelijk te maken.

Althans, dat is wat ik denk.

Joost.
 
even een multi licence en je hebt op 1 powercore kaart 64 stemmen virus b.

nu nog de wavetable's erin krijgen:bekdicht:
 
paar vraagjes:
kost zo'n powercore eigenlijk processorkracht of is dat een kaart met dikke vette dsp aan boord?
ennuh.. is dat gewoon een soort plugin ala vst? zoja is er ook een RTAS versie?
 
die virus powercore die draait op je powercore element,pci of firewire dsp-kaart,

werkt als charme :) klinkt ook als een hw virus alleen geen menu's!
joehoe. werkt echt fijn. je ziet alles en meteen.

Kost dus geen cpu wel een powercore dsp-kaart.

Maarja fijne verbs en delay's...

filtriod is ook wel geinig vind ik......
 
Deze mail heb ik net naar access gestuurd, maar misschien dat iemand hier me wat duidelijkheid kan scheppen?

Hello,

I am very interested in buying a Virus TI Keyboard soon, but I have a few questions first. The TI has USB and audio via MIDI but my PC is only able to operate with 1 ASIO driver at a time, right?

So if I remove my m-audio delta 44 and use the TI as audio interface, are the following things still possible:

- When The TI is on, but Cubase is closed, can I still listen to mp3's etc with Winamp (that is, if I connect my active monitors to the Virus' audio ouputs of course)

- Can I plug the rec.output from my DJ-gear into the TI and record a mix with e.g. Sony Soundforge when Cubase is closed?

Or do I need to run a program in the background if I want to do these things?
Or is it just not possible to connect my studio monitors and dj gear to the TI?

A quick response will be very appreciated !

Thanks in advance.
Division

DUS: Om de TI als audio interface te gebruiken zoals ik met mijn delta 44 werk, moet ik die virus control continu op de achtergrond draaien? Kan dit ook verborgen inde system tray en vreet het door aan je performance? ...

Thx!
 
Ik heb het nog niet op die manier uitgeprobeerd, maar het lijkt me heel sterk als het niet zou werken zoals jij zegt. Het is immers gewoon een audio interface die je OS aanspreekt voor elke vorm van geluid.

edit: Duidelijker :D NEE je hoeft geen extra dingen te draaien. De Virus is gewoon je geluidskaart.
 
Een pak van m'n hart dan :)
Issie kwalitatief beter/gelijk aan m'n delta 44?

Misschien stomme vraag maar ik hoor het liever van jullie dan van meneer Access :o:
 
Geen idee, heb geen ervaring met jouw kaart. Ook niet echt met de Virus btw :D Ik gebruik de audio interface van de Virus niet, maar mijn Echo Mia. Je kan gewoon instellen dat het geluid van de Virus via een andere geluidskaart naar buiten gaat.
 
dan heb ik daar weer een vraag over.
Is het niet mogelijk om beide interfaces (TI + Delta 44) tegelijk te gebruiken? Dat eentje de master wordt en de ander de slave ofzo? Dan heb je gewoon meer extra outputs/inputs.

Damn... als dat niet mogelijk is is dat wel een gat in de markt :)
 
Heb het allemaal nog niet uitgeprobeerd maar het zou ongeveer zo moeten werken:

TI als master ASIO driver:
- andere audio interface niet bruikbaar
- 6x mono output, 2x mono input op TI
- spdif in/uit op TI, lijkt niet toewijsbaar als output, blijkbaar gaat hier gewoon alles overheen

Andere audio interface als master ASIO driver icm VirusControl:
- andere interface uiteraard volledig bruikbaar
- per kanaal in VirusControl kan je aangeven wat de output moet zijn. als je usb1 of usb2 kiest dan gaat de audio naar de andere audio interface. je kan ook de analoge outputs op de TI kiezen, dus 'extra' outputs.
- inputs *denk ik* alleen als osc te gebruiken, dus TI als fx bak
- spdif onduidelijk, gebruik ik niet, is niet toe te wijzen per kanaal iig
 
Maar als je een andere ASIO driver kiest, kan je uiteraard de MIDI over USB niet gebruiken?
 
Ik lees nou net dat de MIDI control mode nog niet werkt ?
iemand een idee wanneer Access hiermee op de proppen wil komen?

Dit is toch namelijk iets waar ik 'm ook voor wil kopen...
 
Back
Top