Virus TI vertraagd + reviews?

Thoraval

Ouwe rot
Lid sinds
31 mei 2003
Berichten
559
Kreeg net een mailtje terug van Acces Music: de virus TI serie is vertraagd voor onbekende tijd.

Thank you for your mail.
I'm sorry but there's no final shipping date known yet, but it won't be possible
at the 7th of January.
We're doing our best to release the TI series as soon as possible.


Erg jammer voor de mensen die al serieus overwogen dit speeltje te kopen. Ik ben daar een van maar ik wil me nog wel een beetje laten sturen door een paar reviews. Weet iemand of die er al zijn? Het zou kunnen dat de winkelexemplaren nog niet klaar zijn maar dat er al wel reviewexemplaren naar Future Music en SOS etc zijn gestuurd. Ik had daar ook om gevraagd in mn mail maar kreeg er geen antwoord op.

Verder staat er op feedback dat den K-TI en de Polar (waar zit die fucking streepje door de O toets nou :X) allebei 2350 euro zijn wanneer ze verschijnen... wack lijkt me want de Polar lijkt me toch goedkoper, same as de Indigo 2 en de KC.
Bij sweetwater.com is de desktop $1895 ( € 1444,- !!) en de keys $2560 ( €1950,- !). Mijn vraag aan jullie is dan ook, áls het in de states zoveel goedkoper is, hoeveel moet je dan ongeveer erbij rekenen als je hem daar besteld? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


brrrrrrrzt!

T.
 
Je zult invoerheffing moeten betalen, oftewel 19%. Vrijstelling is alleen mogelijk onder borg van 25%. Tenzij je er een cadeauverpakking om laat doen, en/of de waarde er niet laat op zetten; dan ontloop je de kans. Of je haalt hem zelf op in de States.

De verzekerde waarde zou je op 0 kunnen laten zetten, maar goed. Dat is natuurlijk risicovol.

Voor wat betreft de TI: lijkt me een fantastisch apparaat, maar wel veel gevoeliger voor bugs dan de A/B/C, immers er is een naadloze samenwerking vereist tussen Virus en de VST host. En dat is wel ff iets anders dan een MiniMoogfliter en een nieuwe kast voor de B en dat uitbrengen als C.

Ik zou de kat ff uit de boom kijken; en zo'n Superwave achtig iets is natuurlijk cool, maar je kunt met P8Superwave danwel met een Jp8080+Virus B voor minder hetzelfde bereiken lijkt me. Die naadloze integratie is wel heel erg mooi, ben benieuwd of dat goed lukt. Dat zou de moeite alleen al waard zijn.
 
Jup dat is voor mij ook dé voorwaarde, daarom wil ik ook de reviews afwachten. Importeren uit de States is dus niet echt ideaal :/
Gare shit man dat hij daar veel goedkoper is :X
 
Het is toch én BTW én invoerheffing?
+19% en 20%.
Maw ongeveer net zo duur als in Europa. Zo zie je maar weer hoeveel de staat van je steelt als je iets koopt. ;)

En reken er maar op dat het beestje het eerste jaar niet stabiel loopt. Kijk maar naar de eerste virrii en wat voor shit die allemaal wel niet gehad hebben.
 
Dat importeren uit de states leek mij ook wel wat, maar je betaalt zowieso standaard 19 procent btw. Dan kwam er nog 3,5 procent douanerechten bovenop, en ik herinner me een thread waarin stond dat europa een invoerboycot had voor amerikaanse dingen waardoor je nog eens een percentage meer moest betalen. Of dat nog steeds zo is weet ik niet. Maar jammer dat ie vertraagd is.
 
Waarom zou die het eerste jaar niet stabiel lopen? Wat hadden de eerste virussen dan? Kijk kleine bugs zijn er altijd maar instabiel lopen is weer wat verder. Ik spreek je overigens niet tegen maar ben benieuwd wat die eerste virussen dan hadden.
 
Origineel geplaatst door JeanV
en ik herinner me een thread waarin stond dat europa een invoerboycot had voor amerikaanse dingen waardoor je nog eens een percentage meer moest betalen. Of dat nog steeds zo is weet ik niet. Maar jammer dat ie vertraagd is.

Ja, dat is nog en zal nog tot Maart elke maand opgehoogd worden. Het Amerikaanse congres is wel druk bezig de wet te veranden in de You Ass of A. Zodat daarna de EU de extra heffing kan afschaffen.
 
en weet iemand iets van reviews oid?

vroeger kocht ik nog wel es de SOS en FM maar christene ziele wat zijn die dingen eigenlijk duur, je kan eigenlijk alle info op inet vinden... en dan 12 a 15 euro dokken voor zon blad :/ Maargoed af en toe wel leuk :X
 
Bericht door een moderator:
Offtopic praat verwijderd. Liever geen politiek op dit forum!
 
no TIs have been shipped so far. Software quality and reliability are very important
to us, we do not believe in shipping a new instrument which has bugs we
already know.


aldus access, even wachten nog jongens!
oh, en er zijn nog geen reviews beschikbaar omdat er nog geen TI's zijn verscheept :eureka:
 
Origineel geplaatst door bazziman
Zijn er wel al op het net ofzo geluidsdemos te horen?

nope ook niet.

gewoon de access site in de gaten houden voor de laatste updates, dat is de eerste plek war info wordt vrijgegeven, de rest is speculaties.
 
Ik heb net met de douane gebeld

Ik heb net met de douane gebeld

voor synths en electronische orgels geldt:
3.2% Invoerrechten PLUS 19 %BTW.
Alles meetellen dus ook verpakkings- en verzendkosten.
Op het laatste moment toch maar in NL besteld omdat nerderlandse importeur weigert (tegen internationale wetgeving in!) service te verlenen.
Smeerlappen zijn het:( :(
Tenslotte profiteren ook ZIJ van een lage $ maar daar hoor je nix over:duivels:
 
Re: Ik heb net met de douane gebeld

Re: Ik heb net met de douane gebeld

Origineel geplaatst door VL7
Op het laatste moment toch maar in NL besteld omdat nerderlandse importeur weigert (tegen internationale wetgeving in!) service te verlenen.
Smeerlappen zijn het:( :(
Tenslotte profiteren ook ZIJ van een lage $ maar daar hoor je nix over:duivels:

Access is Duits, dus dat lijkt me een bijzondere constructie; dat zij van een lage $ profiteren. Tenzij de Viri in America worden geproduceerd....

En als een bedrijf het invoert, betalen ze ook invoerheffing. Hoe het precies zit, weet ik niet: maar 1 ding is zeker, door de lage dollar zal je Nederlandse importeur niet veel meer winst maken op een Virus TI uit USA ipv Duitsland.

:biertje:

Maar even voor de fun: Software quality and reliability are very important
to us, we do not believe in shipping a new instrument which has bugs we
already know.

Het loopt dus nog lang niet strak met dat apparaat.... Ik zou hem liever over 1 jaartje kopen, of je moet heel veel geld over hebben. Die integratie is wel mooi enz, maar dat heeft pas echt zin en meerwaarde als je op een dergelijke manier al je instrumenten zou kunnen aansturen ipv 1Birus TI en de rest nog met good-old MIDI.
 
Re: Re: Ik heb net met de douane gebeld

Re: Re: Ik heb net met de douane gebeld

Origineel geplaatst door RedTitan
Die integratie is wel mooi enz, maar dat heeft pas echt zin en meerwaarde als je op een dergelijke manier al je instrumenten zou kunnen aansturen ipv 1Birus TI en de rest nog met good-old MIDI.

Behalve natuurlijk als je voor de rest een soft-setup hebt. Dan kun je dus alles vanuit je pc regelen, i.p.v. één synthje 'echt' te moeten tweaken. En als je sequence-t op je pc (bijv. in Cubase, wat de meeste Virus-bezitters waarschijnlijk wel doen) dan zit je ook al in de context van de interface, dus ik zie het probleem niet; integendeel! (niet dat het iets voor mij is, maar dat terzijde)
 
Origineel geplaatst door RedTitan
Je zult invoerheffing moeten betalen, oftewel 19%. Vrijstelling is alleen mogelijk onder borg van 25%. Tenzij je er een cadeauverpakking om laat doen, en/of de waarde er niet laat op zetten; dan ontloop je de kans. Of je haalt hem zelf op in de States.

De verzekerde waarde zou je op 0 kunnen laten zetten, maar goed. Dat is natuurlijk risicovol.

Voor wat betreft de TI: lijkt me een fantastisch apparaat, maar wel veel gevoeliger voor bugs dan de A/B/C, immers er is een naadloze samenwerking vereist tussen Virus en de VST host. En dat is wel ff iets anders dan een MiniMoogfliter en een nieuwe kast voor de B en dat uitbrengen als C.

Ik zou de kat ff uit de boom kijken; en zo'n Superwave achtig iets is natuurlijk cool, maar je kunt met P8Superwave danwel met een Jp8080+Virus B voor minder hetzelfde bereiken lijkt me. Die naadloze integratie is wel heel erg mooi, ben benieuwd of dat goed lukt. Dat zou de moeite alleen al waard zijn.

geen roddels in de wereld zetten aub.

access is geen bedrijf dat apparaten met grote bugs de deur uit stuurt. kleinigheden worden ook zo snel als mogelijk met OS updates weer verholpen.

iedereen kan ervan uit gaan dat alle uigeleverde virus Ti synths perfekt funktioneren.
 
Ze hebben vertraging omdat de software nog niet in orde is?
Dus mag je er vanuitgaan dat het aantal bugs niet zo groot is dat er niet mee te werken valt. Zoals de Akai's de laatste tijd wel gebeurde.
 
Origineel geplaatst door dries
geen roddels in de wereld zetten aub.

Roddels? Mwoah.... en de post van Knaller in deze thread. Let well, ik wil Acces niet omlaag halen, maar wel laten zien dat zelfs een nieuwe Virus in de lijn A-B-> C al de mogelijk problemen opleverde.

Ik vind ook dat je niet kunt zeggen dat iets soepel loopt qua bugs en software als Acces eerst roept: Hier is onze TI en je kunt hem vanaf 1-1-2005 kopen, en vervolgens niet kan vertellen wanneer ie wel klaar is. Oftwel release: when it's done.

Daarnaast is het een simpele optelsom hoeveel nieuwigheid erin zit en hoe goed het zal samenwerken. Een Virus standalone hoeft niet bijzonder veel te communiceren met de buitenwereld; een TI moet geintegreerd in sequencer functioneren. Aangezien dat ook weer software is, lijkt het me dus een taaie klus. Het is iets anders dan even een nieuwe Virus in de lijn van A-B-C. En ik benader het ook niet negatief, ik vind dat je alleen reeël moet zijn. En volgens mijn bescheiden mening is de kans dat er veel bugs zullen zijn met dit nieuwe, innovatieve concept.:L
 
Origineel geplaatst door RedTitan
Roddels? Mwoah.... en de post van Knaller in deze thread. Let well, ik wil Acces niet omlaag halen, maar wel laten zien dat zelfs een nieuwe Virus in de lijn A-B-> C al de mogelijk problemen opleverde.

Ik vind ook dat je niet kunt zeggen dat iets soepel loopt qua bugs en software als Acces eerst roept: Hier is onze TI en je kunt hem vanaf 1-1-2005 kopen, en vervolgens niet kan vertellen wanneer ie wel klaar is. Oftwel release: when it's done.

Daarnaast is het een simpele optelsom hoeveel nieuwigheid erin zit en hoe goed het zal samenwerken. Een Virus standalone hoeft niet bijzonder veel te communiceren met de buitenwereld; een TI moet geintegreerd in sequencer functioneren. Aangezien dat ook weer software is, lijkt het me dus een taaie klus. Het is iets anders dan even een nieuwe Virus in de lijn van A-B-C. En ik benader het ook niet negatief, ik vind dat je alleen reeël moet zijn. En volgens mijn bescheiden mening is de kans dat er veel bugs zullen zijn met dit nieuwe, innovatieve concept.:L

over werkelijke problemen met de A, B en C is mij niets bekend. enkel kleine OS bugs die binnen 1 week met een update via de homepage opgelost waren. (b.v. OS 6, dat door de NAIM deadline wat overhaast werd vrijgegeven)

taaie klus? het programmeren van de DSP code is een "taaie klus" - een VST module programmeren is daarbij vergeleken kinderspel.
 
Origineel geplaatst door dries
taaie klus? het programmeren van de DSP code is een "taaie klus" - een VST module programmeren is daarbij vergeleken kinderspel.

Mag hopen dat hun DSP programmeeromgeving ook gewoon via een C variant geprogrammeerd wordt anders is het idd strafwerk. En dan is programmeren van die TI net zo moeilijk als een VST gebeuren hoor.
 
Back
Top