Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door bass-molecules
Weet iemand dit voor mij ?

die maxtor schijf is niet verkeerd ,heb pas zo een gebenchmarkt en vindt ze vrij snel.usb of firewire zou niet uit moeten maken , ik zou voor usb gaan.
er is ook een dos programma om het akoustiesch managment in de maxtor schijf in te stellen , 3 standen ,stil ,beetje herrie en veel herrie , dan is veel herrie het snelst.

goeie koop die maxtor , niet zo snel als de raptors , samsung is bezig met hybride schijven , gedeeltelijk flash geheugen en harde schijf , voor windows labtops ideaal.

http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/news/HardDiskDrive_20050425_0000117556.htm
 
Origineel geplaatst door turtel
die maxtor schijf is niet verkeerd ,heb pas zo een gebenchmarkt en vindt ze vrij snel.usb of firewire zou niet uit moeten maken , ik zou voor usb gaan.
er is ook een dos programma om het akoustiesch managment in de maxtor schijf in te stellen , 3 standen ,stil ,beetje herrie en veel herrie , dan is veel herrie het snelst.

goeie koop die maxtor , niet zo snel als de raptors , samsung is bezig met hybride schijven , gedeeltelijk flash geheugen en harde schijf , voor windows labtops ideaal.

http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/news/HardDiskDrive_20050425_0000117556.htm

hey top bedankt.

ga dan deze kopen
 
Origineel geplaatst door richard2000
FF bios resetten, batterijtje op mobo eruithalen en jumpertje (ff kijken in boekkie van mobo welke jumper) omzetten, wordt de bios gereset naar default, zou je PC het daarna weer moeten doen.

suc6

fjoeww,, hij doet het weer.:okdan:
 
Het is weer zo laat. Intel of AMD

Het is weer zo laat. Intel of AMD

Het is weer zo laat. Intel of AMD

Intel of AMD? Ik ga een nieuwe computer kopen en nu komt weer de vraag Intel of Amd.
Het laatste topic wat ik op dit forum hierover kon vinden was een paar jaar oud dus inmiddels achterhaald.

Mijn eerste vraag was wil ik dual core? Ik ga de nieuwste versie van cubase 3.1 gebruiken dus ik bekrijp dat dual core dan zin heeft. Verder zal ik in cubase vooral audio tracks opnemen en mixen. En wil ik tergelijketijd een aantal samples in GIGA Studio 3.0 runnen. Bijvoorbeeld een drumstel, moog en piano. Heb ik dan een dual processor nodig of kan ik dat geld beter dat geld uitsparen?
Wat ik bergrijp van de processors van tegenwoordig. Intel = bij audio iets sneller als Amd maar wordt tegenwoordig juist WARMER als Amd. Dus spaar geld uit en koop een Amd met een goed moederboard en je hebt nergens last van.
Nou dacht ik dat GIGA Studio zich beter gedijd op Intel processors.
Wat zijn jullie ervaringen wie heeft er een super stabiel recent systeem?
even wat opties:
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB) (dual core?)
Intel Pentium 4 650 (S775, 3.4GHz, 800MHz, 2MB) (wordt heel warm?)
Intel Pentium 4 D 930 Dual Core (S775, 3.0 GHz, 800 MHz, 2x2MB) (Dual Core)

deze processors liggen in mijn budget. Dus wat is hiervan het beste opnemen onder Cubase
en het runnen van Giga Studio.

Oja mijn interface word waarschijnlijk een Focusrite Saffire (FireWire)
 
Laptops en VST's

Laptops en VST's

Ik heb een vaste computer (amd) en gebruik deze om live vst's te gebruiken.
Nu ben ik het slepen zat en wil dus een laptop.
Ik heb alleen een erg sterke computer nu, maar ik denk niet dat ik die met de paar vst's die ik live gebruik helemaal benut (FM7, M1, Edirol, Garritan, EW).

'k Heb niet een erg groot buget. Ik kan ongeveer 850 euro uitgeven (dat is natuurlijk exclusief een goede externe geluidskaart waar ik 300 euro voor over heb).

Ik wil zelf in iedergeval een laptop met 512mb die uit te bereiden is naar 2gb. En die heb ik ook wel gevonden in die prijscategorie.
't Probleem is alleen: Welke processor?! Er staan d'r zoveel. AMD Sempron mobile, Pentium Centrino, Pentium Celeron M.

Ik heb echt geen verstand en ervaring met die mobile CPU's.
Please help :halleluja :confused:
 
Waarom geen Mac :D

Lees de 365.000 threads (discussies) over dit onderwerp op dit forum. Genoeg over gezeverd denk ik.
 
Welke processor?! Er staan d'r zoveel. AMD Sempron mobile, Pentium Centrino, Pentium Celeron M.

TIP: Als je een laptop koopt, neem dan een mobile processor. (sempron mobile, pentium mobile.) Die heeft extra stroombesparende functies, waardoor je met dezelfde batterijlading 1 tot 2 uur langer kan werken. De rekenkracht blijft echter dezelfde. (!)

Centrino zou ik uit de weg gaan. Volgens mij is dat geen processortype, maar een soort laptops waarvan intel bepaalt wat erin moet zitten. (intel chipset, intel pentium mobile, intel wireless adapter) Te duur, en er zijn alternatieven te over.
 
Laptopkeuze en geluidskaart

Laptopkeuze en geluidskaart

Ik ben me momenteel wat aan het verdiepen in het werken met geluid en opnames maken. Ik wil vooral verschillende VST-plugins gaan gebruiken om verschillende instrumenten aan mijn stagepiano te hangen. Maar daar moet ik nog apparatuur voor hebben en daar zou ik wel wat advies in willen.

Ik wil graag een laptop, zodat ik mobiel blijf en een externe geluidskaart (dat zal wel moeten geloof ik), maar zijn er ook hoogwaardige geluidskaarten beschikbaar over USB en Firewire, zodat ik ook af en toe deze kan aansluiten op de gewone huiscomputer of zit daar een groot kwaliteitsverlies in? En een laptop is dat een serieuze optie of wordt dat een hele dure grap en zo ja welke merken zijn bijv. bij uitstek geschikt en welke niet.

Ik ben op dit gebied absoluut nog een N00b, dus uitleg is zeer gewenst ;). Ik hoef niet het duurste van het duurste, maar wil wel graag met VST kunnen werken.
 
Een laptop is zeker een dure grap en dan nog een goeie externe geluidskaart maakt het niet goedkoper.
Als je veel vst´s gaat gebruiken lijkt me toch dat je een krachtige laptop+geluidkaart nodig zult hebben.
Bij voorkeur een firewire/pcmcia geluidskaart en een stevige processor ben je een eurootje of 1500 kwijt en dan praat ik nog over 2e hands.

Maar je bent dan wel mobiel ;)
 
Okay, dat is inderdaad wel een hoop geld voor mobiliteit. Maar op zich hoeven er niet veel VST's tegelijk, het gaat om live spelen en dan over VST-instrumenten. Het pure opnemen van meerdere sporen etc. doe ik wel op mijn normale pc. Maar om die reden wil ik wel graag een geluidskaart die zowel op de mobiele als op de laptop kan.

Is dit dan mogelijk met de wat goedkopere laptops, en welke haken en ogen zitten daaraan. Ik begreep hier op het forum dat het moederbord ook vrij belangrijk is en bijv. Asus aangeraden wordt. Is dan een Asus laptop ook een goede keuze?

Voor wat betreft de geluidskaart ben ik nog aan het orienteren, enige wat ik me daar nog bij afvraag is of er een verschil is tussen firewire en usb in de mogelijkheden. Ik weet dat de eerste sneller is, maar gaat die vlieger bij externe geluidskaarten ook op.

Groet

ps. thanx mod voor verplaatsen, had ik niet goed bekeken.
 
ik zag een tijdje terug op de marktplaatsen de 1200mhz tot 1800 mhz laptopjes weg gaan voor rondt de 200 tot 300 euro, (helaas staan er nu niet zoveel mooie aanbiedingen ik was namelijk zelf ook aan het kijken voor eentje)


op een 1800mhz kun je aardig gek doen wat betreft aantal vsts laden, dat moet wel lukken voor onder de 300. plus een leuke firewire geluids interface, late we zegge die m-audio firewire met 2 inputs 4 outputs en midi in/out voor 245 nieuw bij feedback.

kom je totaal op de 550 euro!

of als je meer outputs wil de hercules 16/12 fw met 10 analoge inputs en 8 analoge outputs, 4 dig inputs, 4 dig outputs, 2 mic in , 2x midi in/out die kost 399 bij feedback

dus dan totaal op 700 euro en heb je een audio interface waar je een zee aan ins en outs hebt.

of lekker goedkoop die behringer firewire interface van 80 euro bij feedback, dan kom je op 380.
als je toch alleen vstjes draait en op je laptop in de host zelf mixt en daar zit nog ableton lite bij ook meen ik kun je meteen beginnen

ik zie niet in waarom het 1500 euro (en dan ook nog tweedehands) moet kosten. daar koop ik een mooie laptop plus audio interface en nog een leuke niet de minste synth voor

mits je cubase er bij hebt gerekent of een ander duur programma dan kom je wel een stuk gouwer aan die 1500 euro natuurlijk
 
Bedankt voor je reactie. Ik zal ook even gaan kijken bij de M-Audio. En als ik een laptop haal, haal ik denk wel een nieuwe. Zoveel wil ik er nog wel aan besteden en met tweedehands laptops heb je over het algemeen een zeer verrotte accu.
 
Ja die 1500 euro was wellicht wat overdreven natuurlijk,maar voor 200 á 300 euro laptopjes van 1200 tot 1800 mhz lijkt me ook een beetje aan de bizarre kant.

Er staan op marktplaats meer nep advertenties dan realistische op het topicje laptops hou dat in de gaten.

2e hands laptops van die prijs hebben idd meestal een niet/slecht werkende accu en dus vaak alleen te gebruiken via de adapter.

Ik heb zelf ook een laptop te koop staan (amd64 3400+) nog geen 1,5 jaar oud en zelfs met zo´n processor hebben de vst´s soms best wat moeite,maar die gaat niet voor 200/300 euro weg hoor ;)

Het is ook erg afhankelijk van de geluidskaart.
Een emu1616m is in ieder geval geen slechte aankoop bijvoorbeeld,maar daar betaal je ook wat voor.
Neem ook liever firewire dan usb als daar de keuze ligt...ik heb qua usb en audio niet al te beste ervaringen.l

Als je toch een nieuwe gaat kopen en je wilt hem voor muziek gaan gebruiken koop dan in ieder geval geen celeron/sempron ding,want dan kun je wel eens vast-lopen en met een blik op de toekomst...is een investering in een 64-bits processor geen verkeerde gedachte denk ik zo.

Veel succes in ieder geval
 
dualscreen kaart

dualscreen kaart

Is een Matrox Millenium G450 Dualhead wat?

of toch liever deze?

Ik wil het alleen voor het muziek gebeuren gebruiken...

[edit] ik hebde radeon al genomen [/edit]
 
Laatst gewijzigd:
wat ik me daar nog bij afvraag is of er een verschil is tussen firewire en usb in de mogelijkheden. Ik weet dat de eerste sneller is, maar gaat die vlieger bij externe geluidskaarten ook op.

Zowel firewire als USB 2.0 voldoen uitstekend voor audio. Het verschil in mogelijkheden wordt eigenlijk alleen maar bepaald door de specifieke kaart die je zou aanschaffen.

Vergeet niet dat firewire geluidskaarten erg moeilijk kunnen doen... Ze werken namelijk wel met de ene pc maar niet met de andere enz. Er schijnt ook wel eens een probleem te zijn met aardlussen (brom en ruis op je outputs) als je firewire op laptops gebruikt. Mocht je besluiten om een firewire geluidskaart te kopen, vraag dan in de winkel of je ze eerst mag testen! (Ikzelf had erg veel problemen met een Edirol FA-101, heb geprobeerd met twee verschillende firewire kaartjes in de pc, en het wou maar niet werken.)

Edirol USB geluidskaarten staan erg hoog aangeschreven, zowel bij mij persoonlijk als bij het magazine Sound On Sound. Ik gebruik nu bijna twee jaar een Edirol UA-1000, en ben hier erg tevreden over. 10 kanalen gelijktijdig opnemen zonder enige hapering is geen probleem, en dat zegt genoeg over de snelheid van USB 2.0.
 
die radeon is perfect ik heb hem ook en heb er ook zo,n zalman passieve boterham omheen zitten

verder gebruik ik hem ook met games zoals battlefield 2 en unreal 2004 etc en daar doet hij het ook nog heel snel
quake 4 wordt minder

maar moet er wel bij zeggen dat de 2de monitor output ander beeld, geeft ik dacht eerst dat het aan m,n schermen lag. Maar die heb ik eens omgedraait en toen draaide de kleuren dus om en dat is best wel irritant ik weet niet of dat ook al zo was toen hij nieuw was ligt verder niet aan instellingen ofzo
 
Zo erg is het nou ook weer niet met firewire kaarten hoor. Je moet idd wel oppassen dat het ook goed werkt. Maar het hele eieren eten met die dingen is een goede firewire controller gebruiken. Dus daar op letten en desnoods aan anderen vragen welke je wel/niet moet hebben.

Maar qua CPU belasting heeft firewire het voordeel op USB. Dus laptops die een krappe CPU hebben zou je beter of fireiwire of PCMCIA kunnen gebruiken. Nadeel is dat het vaak duurder is.
 
Daar heb je een punt, Fuse. Bij gebruik van m'n UA-1000 gaat de CPU belasting naar grofweg 10%. Het maakt niet uit wat ik ermee doe, 1 kanaal of 20, het is altijd 10% belasting. Inderdaad iets om rekening mee te houden!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top