1 synth * 1 synth = ?

Ik ben eruit!

De Microwave is best wel een wortel van een synth:

waldorf_microwave_xt.jpg


Dus als de Microwave de wortel is, dan is het kwadraat daarvan...de Wave!

waldorf_wave.jpg


Wiskundig gezien hebben we nu een stelsel met 2 vergelijkingen en 2 onbekenden:

Microwave = Wave/1.000.000
Microwave^2 = Wave

Conclusie: de Microwave is 1x10^6 en de Wave is 1x10^12.

...Ik zal de prijswijzer aanvullen.
 
Inderdaad: de wortel [imath] \sqrt{\mathrm{A}} [/imath] van een synth A (met audio input) is dan die synth B (met audio input) die zich in geval van feedback van zijn output naar zijn input als synth A gedraagt. Ook weer opgelost. :D
 
Wiskundig gezien hebben we nu een stelsel met 2 vergelijkingen en 2 onbekenden:

Microwave = Wave/1.000.000
Microwave^2 = Wave

Conclusie: de Microwave is 1x10^6 en de Wave is 1x10^12.

...Ik zal de prijswijzer aanvullen.

Een kwadratische vergelijking heeft twee oplossingen, de andere oplossing hier is Microwave = Wave = 0, en dat komt meer in de richting van mijn budget. :D
 
Het aantal synths dat je nodig hebt is het aantal synths dat je hebt + 1

Denk je als kenner van de Moog One dat een Moog One * Moog One als eerder beschreven interessante nieuwe mogelijkheden zou hebben? En hoe de wortel van de Moog One eruit zien?
 
@ProgHead ik geloof in de 10.000 uur regel dus ik verwacht over 9.847 uur jou input te lezen ik op niveau kom :eureka:
 
Denk je als kenner van de Moog One dat een Moog One * Moog One als eerder beschreven interessante nieuwe mogelijkheden zou hebben?
dit is eigenlijk een binaire deling dus tenzij er een dna mutatie heeft plaatgevonden zou zo'n moog toch wel weer interessant maken :D
 
Puur elektrisch gezien heb je voor de vermenigvuldiging van twee synths enkel wat ring modulators nodig om de outputs aan elkaar te knopen. Zo bezien is dat toch wat minder spectaculair dan het aanvankelijk lijkt.
 
Volgens mij is het Algebra en heeft in die hoedanigheid synth niets te maken met synthesizers. Maar anders zou ik denken AM of synths die zichzelf voortplanten / vermenigvuldigen. En dan kan je uitkomen op een : Kroog , Morg, Kroogland, Behrturian, Krayama, Buchlorg, en de tweeling Saskia en Serge natuurlijk.
is dat niet gewoon modular? De nakomelingen van de synth stamhouders?
 
Dat moet je kunnen programmeren. Voer twee schema's van synths (de oervader en -moeder) in in de computer en laat dan met kleine mutaties nakomelingen berekenen. Verder heb je beoordelingscriteria nodig voor welke synths als deugdelijk door de beugel kunnen. Nakomelingen die kortsluiting zouden veroorzaken, in rook op gaan, etc. vallen al zo af. Lastiger is om technisch correcte maar voor ons mensen oninteressante nakomelingen te weren. Dat zal dan met AI-achtige systemen moeten. Zo simuleer je de evolutie van synths.
 
Stel er staat op marktplaats 1x1 synth te koop voor 500,- of 1+1 synth the koop voor 700,- welke koop je?
 
Back
Top