Welke betaalbare stage piano?

BastardPower

Ingeburgerd
Lid sinds
1 mei 2018
Berichten
46
Hey,

Ik heb onlangs mijn GEM Promega 2 verkocht, en heb er al een beetje spijt van.
Een Roland VR-700 heb ik nog (zie dit draadje) en die heeft zeker mooie elektrische piano geluiden.

Ik zit me nu af te vragen: brengt een Nord Electro of Yamaha YC-61 veel meer?
Over de VR-700 lees ik relatief lovende commentaren.
Ik heb nog een Hammond XM-1 en Ferrofish B4000+ voor de orgelgeluiden.
Ook gebruik ik een iPad met Alesis IO Dock II met Korg Module met Essentials Pack voor allerlei extra geluiden.
Wegen de Nord qua geluiden dan op tegen deze combinaties?

Het grootste nadeel van de Roland is het gewicht: 16kg.
Ik doe niet echt optredens: zit niet in een bandje of zo, volg na 30 jaar terug muziekschool.
Het stoort me dat men daar enkel digitale piano's heeft. Enkel hammer action keyboards, geen mod wheel, vrij weinig andere klanken.
Terwijl we wel vaak jazz/funk stukken spelen met Hammond orgel of elektrische piano geluiden.
16kg is teveel om mee te nemen op de fiets naar de muziekschool. 7kg van de YC-61 zou met een goede rugzak wel lukken.
En dan speel je op een vertrouwd instrument.

Nadeel van de Nord is dat die 2dehands ook nog rond de 1.000€ zit. De YC-61 is 2dehands bijna niet te vinden.
+2.000€ uitgeven voor deze hobby is wat teveel. (naast de andere relatief goedkope synths die ik heb)
Niet dat ik het geld niet heb, maar ik vind dat ik niet goed genoeg kan spelen om zoveel geld uit te geven.
Zijn er andere vergelijkbare instrumenten 2dehands onder de 1.000€ en beter dan de VR-700?

Ik zoek dus voornamelijk: goed keyboard, gemakkelijke bediening (Promega 2 en VR-700 zijn echt simpel), goede andere klanken naast akoestische piano en transporteerbaar op de fiets.
 
Back
Top