Welke stage piano of synth met 88 toetsen kopen/huurkopen?

Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van de piano klanken van Yamaha. Ik ben nu zelf over gestapt naar Soft Synths en bevalt mij nog beter maar als ik voor hw synths zou gaan zou ik voor Yamaha gaan. Is meer all around. Ik vind dat Nord nogal hard faalt in strings en blazers... De orgels van Yamaha zijn ook vet te noemen !
 
De opmerking van MvD snijdt voor een deel hout. Ik vind de strings van mijn Yamaha's mooier dan die van de Nord. Daarom heb ik er ook een cs6X bij voor dergelijke klanken. Er zijn echter wel een aantal hele goede string- en blazersamples van Nord. Ik meng met name analoge synthstrings met de gesamplede strings voor het warme geluid. Dit kan door 2 synthblokken te gebruiken op de Nord. De Yamaha klanken in de Nord vind ik mooier dan in de S90xs die ik ook heb overwogen. Was echter minder intuïtief dan de Nord.
 
ik heb net even wat verschillende dingen betast en wat mij opviel is dat als je echt een piano wil voelen met je vingers dat de roland rd700nx echt nice is
ik vond nord piano 2 echt beetje bedroevend wat dat betreft.. kweenie wat voor toetsen de stage heeft?
de yamaha cp5 was ook nie slecht

over koptelefoon is moeilijk de klank te beoordelen verders natuurlijk
 
De Nord heeft een fatar keyboard en zoals ik al eerder zei: de klank is echt smaak. Het klavier van de Roland vind ik qua toetsen wel goed voelen, met name omdat de toetsen wat vocht kunnen opnemen, maar de aanslag vind ik véél te sponzig! Ieder z'n voorkeur! Zie voor mijn overige meningen over de Roland en de CP5 mijn eerdere post. Ik heb zelfs Peter Baartmans, Yamaha demonstrateur om een mening gevraagd en hij was erg duidelijk: alles in de prijsklasse is goed, alleen over 'mooi' kun je discusseren! Ik kies voor Nord omdat ik de klank TE GEK vind, de bediening super-intuïtief en het klavier prettig speelt. Als. Het klavier verschilt behoorlijk van de A80, dat volgens de meesten door de oliedemping het beste klavier ooit is, en kostte me ook even om aan gewend te raken, maar da's met topvleugels net zo. Kies met je oren en met je gevoel!
 
Back
Top