Sequencer met notelenght/gate per knob?

Wil je nu een vaste clock rate hebben waar bij elke sequencer stap de lengte van de gate gevarieerd kan worden? En als ja, mag dat in 1/8, 1/8T, 1/16 of fracties van 96 ppqn? Of moet de tijd tussen de steps ook variabel kunnen zijn? In dat laatste geval hebben we het niet meer echt over ritme.
 
Als het niet perse Euroack moet zijn. Ik gebruik de Uno Synth Pro X dawless.

Kwa handson.. je hebt 16 gummy toetsen daar druk je op en met 1 encoder rechtsboven kun je er dieper op ingaan.

256 presets
64 step sequencer met parameter recording. Realtime en step + Accent, Tie, Gate
3 full ADSR envelopes with looping option + 2 LFOs
16 slot modulatie matrix (heel gaaf de lfo's met lfo's rate of bijv de wave moduleren)
2 fully matrix Programmable CV/Gate In and out.

Gated note setting 0 tm 10, ge je dronen maximale lengte 64 (is dit duty?)

Als bonus ook midi in uit en 2 zeer goede filters met audio in ;)
 
Of moet de tijd tussen de steps ook variabel kunnen zijn? In dat laatste geval hebben we het niet meer echt over ritme.
Nee, gewoon de gatelengte per step maar wel in een vast ritme of bijv meerdere lanes maar dan wel bijv in halftime of zo zodat er wel enige lijn in blijft maar dat laatste is niet echt belangrijk.
Als het niet perse Euroack moet zijn. Ik gebruik de Uno Synth Pro X dawless.

Kwa handson.. je hebt 16 gummy toetsen daar druk je op en met 1 encoder rechtsboven kun je er dieper op ingaan.

256 presets
64 step sequencer met parameter recording. Realtime en step + Accent, Tie, Gate
3 full ADSR envelopes with looping option + 2 LFOs
16 slot modulatie matrix (heel gaaf de lfo's met lfo's rate of bijv de wave moduleren)
2 fully matrix Programmable CV/Gate In and out.

Gated note setting 0 tm 10, ge je dronen maximale lengte 64 (is dit duty?)

Als bonus ook midi in uit en 2 zeer goede filters met audio in ;)
Ik heb al een Keystep pro dus die doet het meeste ook al behlave dat ik elke step moet selecteren om dan de gate aan te passen met een knop en ik zoek iets waar je voor elke step een eigen knop hebt.
 
Check de duty cycle..
Met Channel B moet je dus de duty cycle per step aan kunnen passen (maar is het wel alleen maar Channel A voor de CV, dus maar 8 steps sequences).
Ik heb de mijne nog niet zo lang en nog maar weinig gebruikt maar volgens mij werkt dat zo inderdaad. Dus de knoppen op B Channel bepalen de lengte van de noot/gate. Op A bepaal je dan de CV die je bv voor melodie gebruikt.
Ik kijk net even bij de Doepfer Dark Time en die heeft een gatelengte per step maar dan alleen op de bovenste acht steps want dan worden de tweede rij de encoders om die in te stellen, dan mis je wel een aantal van die presets voor de patterns en wordt ie een acht step ipv 16 step sequencer.
Ik denk dus dat het bij de Korg precies zo zal werken neem ik aan, de onderste rij worden dan de encoders en mis je wat van die preset patterns.
Het lijkt er op dat er twee sequencers zijn die in aanmerking komen, als er gebruikers van de Korg of de Doepfer ervaring kunnen delen hoor ik het graag natuurlijk.
 
Check deze vanaf ongeveer 3 minuten.


Ik heb momenteel even beperkt toegang tot internet dus kan je niet van uitgebreide uitleg voorzien.
 
Ik weet niet wat je budget is maar Doepfer MAQ 16/3 kan volgens mij precies wat jij wilt via CV/gate. Cirklon met breakoutbox ook maar dat is niet wat je zoekt, denk ik dan....
 
en wat als je een ander seq laat mee huppelen die een gate trigt qua lengte? Ik denk maar hardop, koma heeft n gate/ delay 'pedaal' met enkele inputs
 
Als je gate uitzet en alleen pitch gebruikt kun je de audio met je Adsr vormgeven.
 
@krautrock1958
Ik zit 'ns wat te kijken naar analoge sequencers die hands on zijn, ik zoek eigenlijk iets die aparte knoppen heeft voor cv en gate/notelength per step en daarnaast wat variaties kennen in de patterns bijv iets van up, down, crosswards of zo maar ik kom niet veel tegen, veel zijn programmable en digitaal met ratchets per step en zo maar ik zoek meer iets analoog en hands on zodat je snel on the fly kan pielen.
Ik hoor graag suggesties van jullie!

Snel on the fly spelen met de dingen die jij noemt: intellijel metropolis.
 
Check deze vanaf ongeveer 3 minuten.
Ah duidelijk, hij doet 't, deze had ik nog niet gezien.
Ik weet niet wat je budget is maar Doepfer MAQ 16/3 kan volgens mij precies wat jij wilt via CV/gate. Cirklon met breakoutbox ook maar dat is niet wat je zoekt, denk ik dan....
De Doepfer valt wel binnen budget maar is 4 U zag ik dus die zou in een 19 inch rack moeten, de Cirklon is echt ruim boven budget
en wat als je een ander seq laat mee huppelen die een gate trigt qua lengte? Ik denk maar hardop, koma heeft n gate/ delay 'pedaal' met enkele inputs
Had ik nog niet aan gedacht, dit idee bewaar ik even voor nu.
Als je gate uitzet en alleen pitch gebruikt kun je de audio met je Adsr vormgeven.
Maar dan heb je toch voor zeg even 8 steps toch 8 verschillende ADSR 's nodig of begrijp ik je niet goed?
Snel on the fly spelen met de dingen die jij noemt: intellijel metropolis.
Ga ik naar kijken, thanks
Beatstep pro?
Ah, goed idee, die heb ik nog liggen maar al een paar jaar niet gebruikt omdat ie indertijd vreemde dingen deed dus ik had 'm eigemlijk al afgeschreven.
Ik zal 'ns kijken of ik 'm weer aan de praat kan krijgen, misschien maar 'ns mailen met Arturia of zij een oplossing weten?
 

Deze! Een kanaal terug patchen op de width input, en voila, noot lengte per stap instellen. En anders de beatstep inderdaad, dat vind ik nog steeds een machtig mooi ding.
 
Ik vind een Circuit echt bizar makkelijk werken.. apart menuutje voor Gate.. en easy op de pads eronder in te voeren.. heerlijke workflow.

Op de Novation SL-MKIII midi keyboard zit ook een sequencer en kun je het via de potjes (8 x) doen. In de praktijk werkt dit naar mijn mening net iets omslachtiger..

Circuit Tracks heeft 2 midi tracks. (oude Circuit niet). En SL-MKIII 8 tracks. En standaard 2 x een setje CV, Gate en Modulation als aansluitingen voor modulair spul aan te sturen.






Ik geloof dat de Arturia Keystep Pro ongeveer dezelfde mogelijkheden heeft... daar druk je een step in en kun je de Gate Length dan via een potje aanpassen.. Zoals hieronder:

 
Laatst gewijzigd:
Ik kijk net even bij de Doepfer Dark Time en die heeft een gatelengte per step maar dan alleen op de bovenste acht steps want dan worden de tweede rij de encoders om die in te stellen, dan mis je wel een aantal van die presets voor de patterns en wordt ie een acht step ipv 16 step sequencer.
Ik denk dus dat het bij de Korg precies zo zal werken neem ik aan, de onderste rij worden dan de encoders en mis je wat van die preset patterns.
Het lijkt er op dat er twee sequencers zijn die in aanmerking komen, als er gebruikers van de Korg of de Doepfer ervaring kunnen delen hoor ik het graag natuurlijk.
Is er een mogelijkheid van een sequencer die midi cc voor note gate lengt heeft en dat je dan een 16 pot of fader midi controller inplugt!?
 
Ik vind een Circuit echt bizar makkelijk werken.. apart menuutje voor Gate.. en easy op de pads eronder in te voeren.. heerlijke workflow.

Op de Novation SL-MKIII midi keyboard zit ook een sequencer en kun je het via de potjes (8 x) doen. In de praktijk werkt dit naar mijn mening net iets omslachtiger..

Circuit Tracks heeft 2 midi tracks. (oude Circuit niet). En SL-MKIII 8 tracks. En standaard 2 x een setje CV, Gate en Modulation als aansluitingen voor modulair spul aan te sturen.
Thanks, ik keek even de clips en die Circuit is een leuk ding in ieder geval en makkelijk de gate aanpassen ook.
Ik geloof dat de Arturia Keystep Pro ongeveer dezelfde mogelijkheden heeft... daar druk je een step in en kun je de Gate Length dan via een potje aanpassen.. Zoals hieronder:
Ik heb die KSP maar het is juist dat je één pot voor al die steps heeft terwijl ik juist voor elke step een pot handig vindt.
Is er een mogelijkheid van een sequencer die midi cc voor note gate lengt heeft en dat je dan een 16 pot of fader midi controller inplugt!?
Geen idee, heb ik me niet in verdiept.
 
Laatst gewijzigd:
Even een update; ik had dit weekend een mailtje gestuurd naar Arturia over m'n BSP en ben wat op internet gaan kijken en las over de reset mogelijkheid, dat was ik helemaal vergeten indertijd, even geprobeerd en warempel; hij werkt weer zoals ie moet doen voor zover ik het nu kan zien :okdan:
Heeft dat ding toch een jaar of twee ongebruikt in de kast gelegen, ik had zo'n reset ooit een jaar of zes geleden een keer gedaan maar later weer vergeten dat dit bestond, lekker suf van mezelf dat ik niet eerder heb gekeken, soms vergeet je ook dingen na verloop van tijd maar ik kan weer verder in ieder geval!
Enigste waar ik nog wel over nadenk is eventueel een Korg SQ 1 of zo'n Doepfer Dark Time een keer kopen want die hebben de mogelijkheid om snel patterns te laten verspringen, ook dwars om en om bijv als je met 2 x 8 steps boven elkaar bezig bent dat soort dingen, leuk ook voor Berlin achtige dingen en zo dus op zich ga ik zoiets misschien nog wel erbij kopen.
 
in de BCR-32 (als die er al ooit komt) en de ZAQUENCER kan je alle 32 steps wijzigen met hun respectievelijke draaiknop/pot of je kan ALLE steps tegelijk wijzigen (incrementeel of absoluut) indien je de respectievelijke knop (gate length, note, etc etc) ingedrukt houdt en aan een knop/pot draait
 
Back
Top