Sequencer met notelenght/gate per knob?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.067
Locatie
Apeldoorn
Ik zit 'ns wat te kijken naar analoge sequencers die hands on zijn, ik zoek eigenlijk iets die aparte knoppen heeft voor cv en gate/notelength per step en daarnaast wat variaties kennen in de patterns bijv iets van up, down, crosswards of zo maar ik kom niet veel tegen, veel zijn programmable en digitaal met ratchets per step en zo maar ik zoek meer iets analoog en hands on zodat je snel on the fly kan pielen.
Ik hoor graag suggesties van jullie!
 
ik ben te dom voor eurorack maar misschien kan de koma komplex via een van zijn sequencers (hij heet er 4) die extra taak van voor zich nemen. Hij is heruitgebracht (deze week) dus de vorige generatie zakt vast in prijs.
 
Volgens mij is 'note length' niet iets voor een analoge sequencer.
Er is 1 gate, die kun je aan een envelope hangen en daarmee de note lengte aanpassen.

Je kan wel een cv controlled envelope met een apparte sequencer aansturen en daan de release of decay tijd besturen.
 
Make Noise 0-CTRL? Kun je iig de lengte van elke stap instellen, variaties in richting en heeft uiteraard CV/Gate. Analoog vs digitaal vind ik bij een hardware sequencer een non-issue, maar goed, ieder z'n ding.
 
ik ben te dom voor eurorack maar misschien kan de koma komplex via een van zijn sequencers (hij heet er 4) die extra taak van voor zich nemen. Hij is heruitgebracht (deze week) dus de vorige generatie zakt vast in prijs.
Mooi ding maar is wel iets boven het budget wat ik in m'n hoofd had.
 
Make Noise 0-CTRL? Kun je iig de lengte van elke stap instellen, variaties in richting en heeft uiteraard CV/Gate. Analoog vs digitaal vind ik bij een hardware sequencer een non-issue, maar goed, ieder z'n ding.
Da's een interessante, digitaal of anaoog maakt me ook niet uit maar ik zoek een beetje een old skool ding zonder allerlei menu's maar wel hands on.
De Korg SQ1 kan deals wat je wilt, alleen niet alles tegelijk. Check de verschillende sequencer modes.
Thanks, die had ik gezien maar heeft geen gatelength alleen on/off voor zover ik het had gezien.
Volgens mij is 'note length' niet iets voor een analoge sequencer.
Het mag ook digitaal zijn maar ik zoek iets wat on the fly makkelijk mee te pielen is.
Er is 1 gate, die kun je aan een envelope hangen en daarmee de note lengte aanpassen.
Maar dat gaat dan toch meteen voor alle steps en toch niet per step?
Je kan wel een cv controlled envelope met een apparte sequencer aansturen en dan de release of decay tijd besturen.
Ja maar dan beinvloedt je de release of decay voor alle steps tegelijk of misschien begrijp ik je niet helemaal?
 
Misschien moet je de manual van de Oxi One sequencer eens uitpluizen?

De Dave Smith Evolver Keys heeft veel knoppen, je kan per step de note lengte instellen (die is dan wel voor een bepaalde step van alle 4 sequnces hetzelfde)
 
Bij de Korg SQ1 is de "duty cycle" hetzelfde als gate length.
Dank je, ik keek even een paar clips en zag dat je in gate mode en slide wel kan aanppassen in lengte maar hij quantized het wel in hele, halve, kwart of achtste noten maar niet zolang je zelf wilt of ik heb misschien niet de juiste clip bekeken?
Op zich qua features en prijs natuurlijk wel en tof apparaat.

Misschien moet je de manual van de Oxi One sequencer eens uitpluizen?
Ik keek even en wellicht kan je de gatelength wle instellen maar je hebt Ć©Ć©n knop voor alle steps, m'n Keystep Pro kan dat ook, dan selecteer ik een step en kan met een knop de gatelenght aanpassen maar ik zoek iets met per step een knop.
De Dave Smith Evolver Keys heeft veel knoppen, je kan per step de note lengte instellen (die is dan wel voor een bepaalde step van alle 4 sequnces hetzelfde)
Da's een complete synth, ik zoek alleen een sequencer.
 
Ik weet het niet precies meer, maar ik rommelde vroeger met een Turing machine met uitbouws, stuk of 4, 4ms modules en twee intellijel vca/enveloppe modules en dat was het.

@klinkske ik heb mn limit ook gehaald denk ik..
 
Check de duty cycle..
Ik keek in de manual en dan staat er; Duty knob adjusts the duty cycle of the gate signal, higher values makes the notes sound longer en dan kijk ik bij deze clip en dan ze je bij 2.15 de uitleg van de dutycycle maar dat is voor alle steps en niet bij elke step onafhankelijk van de andere steps, je kan wel unquantized instellen in zo'n geval (percentage)
Ik heb verschillende clips bekeken want het is een interessante sequencer maar per step note length instellen heb ik nog niet kunnen ontdekken, wel voor alle noten tegelijk.
Als jij een clip weet waarin ze dat demonstreren post dan ff een link, da's wat ik zoek.
Eigenlijk zou je met die 16 knoppen voor note value via een extra knop op dat moment met dezelfde knoppen de notelengte moeten kunnen instellen maar dat heb ik niet gezien?

Hier bij 2.15;

 
dat is voor alle steps en niet bij elke step onafhankelijk van de andere steps
Volgens mij moet je 'm dan in deze modus hebben staan:

1710426355496.png


Met Channel B moet je dus de duty cycle per step aan kunnen passen (maar is het wel alleen maar Channel A voor de CV, dus maar 8 steps sequences).
 
Volgens mij moet je 'm dan in deze modus hebben staan:

1710426355496.png


Met Channel B moet je dus de duty cycle per step aan kunnen passen (maar is het wel alleen maar Channel A voor de CV, dus maar 8 steps sequences).
Bedankt, ik ga nog 'ns kijken, ik heb ondertussen wel 10 verschillende clips bekeken maar geen een die dit laat zien alleen vraag ik me of dan die 8 draaiknoppen op B de notelengte gaan bepalen op A of hoe werkt dit dan?
Al die tutorials hebben in elke sequence korte of langere noten maar op alle steps even lang van wat ik heb gezien, vreemd dat dit niet gedemonstreerd wordt, het maakt het onduidelijk op die manier.
Is er iemand die deze sequencer heeft en dit goed kan uitleggen?
 
of dan die 8 draaiknoppen op B de notelengte gaan bepalen op A of hoe werkt dit dan?
Ik heb de mijne nog niet zo lang en nog maar weinig gebruikt maar volgens mij werkt dat zo inderdaad. Dus de knoppen op B Channel bepalen de lengte van de noot/gate. Op A bepaal je dan de CV die je bv voor melodie gebruikt. Maar ik laat me graag door andere SQ-1 gebruikers verbeteren als ik het mis heb.
 
Er zijn interessante yt video's van mensen die 1 of zelfs 2 sq1's gebruiken met patches uitgelegd denk ik, als je je er in wil verdiepen.
Ik herinner me precies ook dat niet zo lang terug nog iemand koppig bleef vragen naar een bepaalde functie met sequencers, ik weet niet hoe dat topic afgerond is, mss is daar info te vinden.
 
Ik heb de mijne nog niet zo lang en nog maar weinig gebruikt maar volgens mij werkt dat zo inderdaad. Dus de knoppen op B Channel bepalen de lengte van de noot/gate. Op A bepaal je dan de CV die je bv voor melodie gebruikt. Maar ik laat me graag door andere SQ-1 gebruikers verbeteren als ik het mis heb.
Ah dank voor de toevoeging, @geuf zei al dat ik naar de dutycycle moest kijken maar dan zie je in die clip dat alle stappen gelijk op blijven gaan al verander je de notelengte dus werd het niet goed gedemonstreerd en werd ik op het verkeerde been gezet.
Er zijn interessante yt video's van mensen die 1 of zelfs 2 sq1's gebruiken met patches uitgelegd denk ik, als je je er in wil verdiepen.
Ik heb al flink wat clips bekeken met patches er bij, ze laten wel veelal de sequence volgordes zien, de notevalue, minor major enz maar schijnbaar is dat wat ik wil weten niet zo interessant voor ze.

Ik hoop dat er een eigenaar op het forum nog wat duidelijkheid kan geven over hoe dat in z'n werk gaat want het is een leuke sequencer verder.
 
Back
Top