Speedrun Junkie

De vibe is, zoals altijd bij jou (erg) goed , maar...wat toch door mijn hoofd speelt is: "Zonde van die chaotische beats, die maken de track minder toegankelijk en dansbaar"
 
De vibe is, zoals altijd bij jou (erg) goed , maar...wat toch door mijn hoofd speelt is: "Zonde van die chaotische beats, die maken de track minder toegankelijk en dansbaar"
Hey, thnx voor je feedback!

Mja, ik hou persoonlijk wel van die chaos. Het is nu waarschijnlijk nog wat te veel, maar ik ben wat aan het leren en zit met mijn neus op de bal, dus ik mis misschien het objectieve overzicht. Maar als ik me nu daardoor laat afremmen gaat dat vrees ik ten koste van mij creativiteit. Ik ben dus niet perse bezig met het creeeren van "de" perfecte dansplaat, maar ik ben vooral in het moment aan het klooien. Hopelijk door dat veel te doen zal het langzaam beter worden. Dat is in ieder geval mijn voornemen voor dit jaar ;) (en dus ook deze muziek stijl)

Overigens, deze beat (de drums zelf) zijn redelijk consistent, in ieder geval een stuk meer dan die van de contest, de chaos ontstaat door de overige elementen, en die moet ik dan wellicht wat afremmen.

Thnx voor het luisteren man!
 
Ik vermoed dat mensen met ADHD hier kalm van worden. Vind de vibe wel goed, en het is heel strak geproducet, dat vuile middenstuk is echt heel sterk, en heb ook echt geen idee hoe je dit maakt.
 
Klinkt dik, maar de snare (?) zit mij wel wat in de weg in deze track, alsof meerdere ritmes de overhand willen, maar er samen niet uit komen als je begrijpt wat ik bedoel. Zie hier wel een zaaltje dnb/dubstep heads op springen in ieder geval :)
 
Ik vermoed dat mensen met ADHD hier kalm van worden. Vind de vibe wel goed, en het is heel strak geproducet, dat vuile middenstuk is echt heel sterk, en heb ook echt geen idee hoe je dit maakt.
Cool and thnx! Het kan duidelijk nog wel wat beter, maar zoals gezegd, ik ben net bezig ;)

Hoe je dit maakt: heel veel laagjes :D. Niet alleen voor de individuele sounds (layering van bv een snare of hat), maar in het geval van de bass bv ook door het combineren van meerdere korte elementen zodat het 1 instrument lijkt, maar in werkelijkheid dus 4 of 5 door elkaar gebruikte sounds + notes zijn die achter en over elkaar heen vallen.
 
Klinkt dik, maar de snare (?) zit mij wel wat in de weg in deze track, alsof meerdere ritmes de overhand willen, maar er samen niet uit komen als je begrijpt wat ik bedoel. Zie hier wel een zaaltje dnb/dubstep heads op springen in ieder geval :)
De vibe is, zoals altijd bij jou (erg) goed , maar...wat toch door mijn hoofd speelt is: "Zonde van die chaotische beats, die maken de track minder toegankelijk en dansbaar"
Ik luister het nu nog eens kritisch naar aanleiding van jullie feedback, en ik moet jullie wel gelijk geven ;). Ik wilde voor deze track iets met een Drill beat doen, en daar ben ik ook met een basis beat mee begonnen, maar ergens in het process is de feel kwijt geraakt. Dit was de basis (zie ook de mp3):

1705345184191.png


Wat er mis is gegaan verderop in het project zijn denk ik vooral deze twee dingen:
- extra snares toegevoegd op de verkeerde plekken
- de bounce van de hats is op momenten verloren gegaan en met name die hats blijken nogal essentieel te zijn.

Nog werk aan de winkel dus. Ik ga een korte poging doen om het enigszins te fixen, maar ik wil er ook weer niet te lang bij stil staan, ik ben nl alweer bezig met een volgens projectje :P
 

Attachments

  • drill demo.mp3
    264,3 KB
Ok, ik heb de track wat verder opgepoetst. Hopelijk is de bounce in het 1e stuk wat verbeterd en uberhaupt de track wat minder chaotisch gemaakt door het wat meer lucht te geven her en der.
Hoe is die nu, beter of nog steeds too much?
 
Ooooh dis wel heel kicken.
Vind het heel dansbaar juist en kan het ook prima zorgen.
Alleen de snare op de accenten mag wel wat meer door de mix prikken.
Dus waar ik het bij je contest track moeilijk had om te dansen heb ik dat hier helemaal niet.
Super goede groove die gewoon goed te volgen is. 👍
 
Ooooh dis wel heel kicken.
Vind het heel dansbaar juist en kan het ook prima zorgen.
Alleen de snare op de accenten mag wel wat meer door de mix prikken.
Dus waar ik het bij je contest track moeilijk had om te dansen heb ik dat hier helemaal niet.
Super goede groove die gewoon goed te volgen is. 👍
Ah cool, leuk om te lezen, thnx!
 
Back
Top