Untergrundbahn

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Het is weer bijna contest tijd, dus mooie gelegenheid om nog ff wat nieuws te maken, dacht ik... Maar ik denk dat ik toch maar een andere track ga inzenden, of snel nog een nieuwe poging doe. Niet perse omdat ik deze track zelf nou zo heel slecht vind, maar meer omdat ik denk dat wat andere tracks die ik heb gemaakt gewoon wel beter zijn. Your thoughts?

De main ingredients van deze track zijn wederom de Waldorf M (custom presets), de Analog Rytm en een sample van de Berlin sample pack van Denise Audio, die zat bij de Noize 2 plugin, ook fantastische tool btw), en dat alles weer in mijn favorite genre, Minimal like stuff (met een Ambient vibe).

 
best lekker. ik heb toevallig ook iets in dit genre met hetzelde bpm gebrouwen.
Staat de M op 8 bit mode?
Je kan nog proberen wat sidechain op de pads te doen met de kick. Klein beetje. Krijg je meer beweging en ruimte.
 
Mooi :dj:

De kick zou wat doffer mogen en/of wat transient shaping op de attack kunnen gebruiken. De verschillende onderdelen zijn niet helemaal in harmonie.
 
best lekker. ik heb toevallig ook iets in dit genre met hetzelde bpm gebrouwen.
8) ok benieuwd! Ben je van plan die hier te posten?

Staat de M op 8 bit mode?
Geen idee, zou ik moeten nakijken, sound design en tracks bouwen zijn bij mij 2 verschillende processen, dus weet ik zo niet meer van de verschillende presets die ik gebouwd heb.
Je kan nog proberen wat sidechain op de pads te doen met de kick. Klein beetje. Krijg je meer beweging en ruimte.
Crap!! Goed gehoord, die zat er oorspronkelijk zeker op, maar gaandeweg heb ik wat dingen lopen verplaasten, o.a. de kick en die is er blijkbaar afgevallen in de sidechain selectie... Ik ga een morgen ff een nieuwe render maken, moest toch ook nog een andere irritatie wegwerken
 
Mooi :dj:

De kick zou wat doffer mogen en/of wat transient shaping op de attack kunnen gebruiken. De verschillende onderdelen zijn niet helemaal in harmonie.
Kwestie van smaak denk ik, ik vind de kick zelf wel lekker zo. De opmerking over harmonie, zou je die kunnen toelichten? In general probeer ik perfecte harmonie te vermijden om nog wat karakter te houden, anders wordt het allemaal zo klinisch (maar er zijn natuurlijk grenzen, en misschien ben hoor ik het zelf gewoon niet meer in deze track)
 
Kwestie van smaak denk ik, ik vind de kick zelf wel lekker zo. De opmerking over harmonie, zou je die kunnen toelichten? In general probeer ik perfecte harmonie te vermijden om nog wat karakter te houden, anders wordt het allemaal zo klinisch (maar er zijn natuurlijk grenzen, en misschien ben hoor ik het zelf gewoon niet meer in deze track)
Ik heb de indruk dat verschillende geluiden wringen qua grondtoon, bijvoorbeeld rond 2:23-2:30.
 
Ik heb de indruk dat verschillende geluiden wringen qua grondtoon, bijvoorbeeld rond 2:23-2:30.
Ah ja tuurlijk, ik denk dat ik weet wat je bedoelt (ik was het zelf alweer vergeten :p). Je hebt helemaal gelijk dat het niet helemaal harmonisch is, maar dat is hier juist heel bewust gedaan. Je hoort 2 dingen die "niet kloppen". Ik gebruik in dit stukje 1 noot die niet in deze toonsoort thuishoort (C#, in de Cm scale) en ik pas hier een harmonizer toe die de boel verwringt. Ik heb het bewuste stukje hieronder ff geisoleerd, dan kan je beter horen wat er aan de hand is :p. Ik wissel af met en zonder de harmonizer FX, ik begin zonder, en dan met die FX (elke 18s).
 
Back
Top