Yawgmoth - Vacs in the morning

Na al het geweld of experimentele van de vorige kandidaten beland ik bij een rustig nummer dat me opnieuw bij m'n positieven doet komen. Rustige beats met een leuke handclapdelay, ondersteund door zachte pads, esotherische gitaar en een warme bas. Meer moet dat niet zijn :okdan:.

Stem.

:doei:
 
Het refrein klinkt heel aangenaam. Ik ben de tel kwijt hoeveel afzonderlijke noten je in het gitaarspel gebruikt hebt, maar klinkt als 24 uit twee octaven.

Hoor ik daar een effectief akkoordenschema?

Gemiste kans: de keuze en volgorde van de noten in de melodie geeft het een zachtmoedig speels karakter, maar het ritme daarvan mag van mij afwisselender / meer syncoperen.
 
Het combineerde heel mooi met de stormgeluiden uit mijn zolderdak!
Heel positief en bruisend, nu maar hopen dat ie zonder storm mooi is ;)
 
fijne melodietje, rustig aangenaam ritme, maar het mooiste vind ik de pads.
vooral de pad achtige sound die niet heel het nummer te horen is maar alleen af en toe de kop op steekt. lekker vol. kleine hoogte puntjes die het nummer maken.

Die pad die ik benoemde is denk ik ook cruciaal geweest in de postieve beleving want het nummer zelf ontwikkelde zich een klein beetje tam.
Die pads, maar ook de lekkere melodie lijn maken dat het toch een fijn geheel blijft.
De duur van het nummer is hier goed ingeschat denk ik, de fijne elementen bleven tot het einde aan toe fijn.
 
Het combineerde heel mooi met de stormgeluiden uit mijn zolderdak!
Dat dacht ik ook al.

Er zit een ritme klik in die er wel bij de muziek hoort.
En waarvan ik dacht dat die niet uit de muziek kwam maar van buiten.
Is er iets aan de (tegen?) faze gesleuteld dat die die los kwam te staan van de rest.
Voor de rest is het mooi harmonisch kloppend.
 
luistert heel prettig, mooi gedaan.. krijg het gevoel van twijvel.. iets zwaars en treurigs maar de kleine optimistische nootjes trekken je erdoor heen..
werkt op mn gevoel dus.. knap
 
Mooie compositie, goeie sounds. Als je op het einde langzaameen low-pass filter op de drums had ingedraaid als een soort van filter fade-out dan was het helemaal top geweest. Fijn nummer!
 
Back
Top