[Disco] Vem e Vai

Vind het erg slecht hoe die vocal erin zit.
Zwaar getimestretched en dat tast het ritme zwaar aan.
Zelfde voor de keys.
Ik zou daar ff wat aan doen.
Of zelf inspelen, audio to midi en editen of proberen de timestretch artifacts wat te verminderen.
 
ik luister hem op mijn laptop speakers en ben half doof.
We zitten namelijk allemaal ziek thuis en mijn oren zitten helemaal dicht,

Klinkt wel beter nu. is nog wel plaats voor een hoge lead of iets.
 
@flyweight dank voor je waardevolle bijdrage.
Er zit overigens wel een leadsolo in op 03:09 maar die klinkt een beetje gemuffeld.
Zal nog eens kijken of ik iets beters heb.

Beterschap!

Heb hem nu 2 bpm langzamer gemaakt.
Vind het denk ik beter zo en komt ook anti-aliassing ten goede: zelfde linkje als openingspost
 
Laatst gewijzigd:
Aparte track. Duidelijke Disco elementen, maar met een andere emotie erin; niet de standaard Disco (en dat heb ik wat gedraaid als DJ). Ik vind dit toch een van je mindere tracks, maar toch altijd van een goed niveau.
 
hi @peterdh , dank voor je feedback. Wat vind je dan minder aan deze track?
Of is het gewoon je smaak niet?
Ik vind hem zelf wel lekker 😊
Maar dat komt omdat ik hem pas af heb.
Soms vind ik er na een paar dagen ineens ook niets meer aan
De Discosfeer is vaak luchtig in de positieve zin van het woord. Deze track is wat "moeilijker" wat emoties betreft.
 
lekker old-fusion disco nummer.
Ik weet weinig over het opnemen van vocals
dus of het goed of slecht is weet ik niet,
ik heb er geen moeite mee en vind het goed klinken. :okdan:
 
Lekker basje.
Hier en daar is het qua combinaties van bas, melodie en akkoorden een beetje verder gezocht (minder voor de hand liggend), wat een stijlkeuze kan zijn.
Alsof het meerdere loopjes zijn in dezelfde toonsoort, maar niet echt bij elkaar horen zeg maar.
 
@Montfrooij da heb je goed gehoord. De alle loops horen bij elkaar behalve de bas.

Waar het conflict zit: alles loops zijn in A mineur alleen de bas is gewoon A mineur maar de rest is in een andere toonladder. In Latin muziek wordt een andere toonladder gebruikt, namelijk A min7 (volgens mij want er zijn ook nog andere toonladders in latijns amerikaanse muziek: the Spanish Gypsy scale, the Phrygian modal scale and the Harmonic Minor scale). Ik moet dit dus helemaal gaan uitzoeken wat een ingewikkelde klus is.
Waarschijnlijk zal ik de originele basloop moeten gebruiken maar die vind ik nogal saai. Dus ben er mee bezig.
 
Het loopt voor geen meter, de disco beat trekt aan alle kanten doordat alle loops zich anders gedragen met het timestretch algo.
zou nog eens door je libraries gaan om een betere match te vinden tussen de loops.
 
Ja sorry man, maar deze haakt aan alle kanten. Het idee is leuk, snap waar je heen wilt, maar je daw maakt er een zooitje van.
 
Ik comment idd nooit zo zeer op stijl, dus als je me hoort valt me meestal technisch iets op. En hier zijn de laagjes zo jittery op elkaar dat het wringt aan alle kanten.
 
Dan zal er iets mankeren aan mij :D

Vind het namelijk best een lekkere track haha.. in elk geval beter dan de gemiddelde Olvarit-smoothie die het had moeten zijn misschien.. ritmisch inderdaad rammelend, had strakker gekund, maar vind de wrange (dis)harmonieën juist tof..


(Of ik heb geluisterd naar een nieuwere versie dan de versie waar de comments over gingen..?)
 
Back
Top