Ableton Live 12

Waarom dan precies?

Mijn beef met Live (11) is dat het toch wel regelmatig crasht. Upgraden overweeg ik wel als 12 wat volwassener is. 11 doet nog alles wat ik verlang.
er zit dusdanig veel leuks bij dat ik het niet even 123 opsom. Het is iig echt een fantastische update.
 
Ok ik zit toch bij de club... maar omdat het gratis is.
Ik bleek nog een Live Lite serial te hebben en heb die gewoon op 12 lite toe kunnen passen.

En nu kan ik niet upgraden van Lite naar Intro.. Ga even kijken wat wel en niet kan. Wellicht dat ik Lite ga gebruiken voor masteren.

Anyway dit zijn dus de prijzen als je lite 12 en suite 11 hebt.

Screenshot 2024-05-13 at 18.44.00.png
Screenshot 2024-05-13 at 18.44.14.png
 
Van Suite 11 naar 12 kostte mij €109 (omdat ik Push 3 heb). Anderen zonder Push betaalden meestal €149 (introkorting?). Maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zo loopt te krenten kakken over een tool die je dagelijks gebruikt terwijl je dag in dag uit zo'n beetje alles koopt dat los en vast zit.
 
Van Suite 11 naar 12 kostte mij €109 (omdat ik Push 3 heb). Anderen zonder Push betaalden meestal €149 (introkorting?). Maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zo loopt te krenten kakken over een tool die je dagelijks gebruikt terwijl je dag in dag uit zo'n beetje alles koopt dat los en vast zit.
Zonder Push? Ik heb Push 2 en ik moest ook 149 betalen.
Deze update was het trouwens voor mij waard, de vorige (naar 11) niet..
 
Ach, ik vind de upgrades het altijd wel waard. Je betaalt immers niet alleen voor wat je dag 1 krijgt, maar ook voor alle versies tot de volgende major release. En Ableton gooit er in die tijd toch vaak leuke nieuwe features in ook. Als je het upgrade bedrag deelt over de periode tussen de major versies heb je het over een paar tientjes per jaar, dat is het mij dik waard voor een pakket dat ik vrijwel dagelijks gebruik en me bevalt.
 
Back
Top