Loungy 90bpm track

rubbah

Ongewassen Lid
Lid sinds
6 augustus 2006
Berichten
1.925
Locatie
Tjillburg
Ik kwam een loopje tegen en daar kwam deze track uit. Beetje loungy en eentonig slow reversed spul, met een leuke vocal uit een film.
Hoop dat het bij jullie een beetje fatsoenlijk uit de speakers wil komen :)

 
Nou, hij is niet slecht, maar ik vond dat je die vocal-sample veel te veel gebruikt, daat doet wat afbreug aan het geheel.

Succes ermee!

Gloomy
 
Klinkt wel oke, waarmee gemaakt?

Thanks!

- Loopje van de 'pluung' met de sax op t einde vond ik ergens op mn computer, geen idee waar t van is.
- Beat en ratel is gemaakt op de digitakt en opgenomen in logic
- Vocal van yuptup gejat en in de digitakt wat naar beneden gepitched
- Subby bass komt uit de Analog4
 
Nou, hij is niet slecht, maar ik vond dat je die vocal-sample veel te veel gebruikt, daat doet wat afbreug aan het geheel.

Succes ermee!

Gloomy

Thanks, al eens kijken of ik 3 kwart eens weg kan halen.
Ik neem aan dat je het hebt over de 'whatyou/ whatyoujuzzsaid' in het begin en t einde?

Ik laat m nu voorlopig even een paar weken liggen en kom er misschien later nog op terug om hem wat meer te finetunen.
 
Thanks!

- Loopje van de 'pluung' met de sax op t einde vond ik ergens op mn computer, geen idee waar t van is.
- Beat en ratel is gemaakt op de digitakt en opgenomen in logic
- Vocal van yuptup gejat en in de digitakt wat naar beneden gepitched
- Subby bass komt uit de Analog4
En die mooie sax dan, dat is een sample toch?

Edit: ow niet goed gelezen, ja dus. :D
 
Het reverse geluidje komt overigens uit REV (iets van een hobo achtig instrument geloof ik)
 
Lounge mogen ze lekker draaien in strandtentjes en tv-woon-magazines ("voor"......... "na"..............)..

Dit vind ik fijner. Door dat eentonige denk ik eerder aan triphop (it's a stretch, maar toch) dan lounge. Beter.

Eens met @e-Gloomy-nations over de stemsamples.. je kunt nog overwegen om ze niet per sé minder vaak te triggeren, maar bijv. fragmentarischer.. in 't begin klonk bijv. "heard" heel vaag tegelijk met "said", wat een tof effect gaf.. toen ik de zin in z'n geheel hoorde, was het mysterie eraf. Prik er wat gaten in. Of laat 'm op het eind pas helemaal horen. Zoiets.
 
Lekkere mix/jazz slow beat...
Hij lijkt intonig maar er zit toch genoeg afleiding...
Goed opgenomen en de stem-sample is goed gebruikt (niet saai ofzo).
20230727074638067864.png
 
Thanks! Ga er binnenkort nog eens voor zitten, eerst even laten rusten en met een dus oor eens checken wat ik er over een tijdje van vind ;)
 
Back
Top