Eindelijk weer een keer een DAW - Like track gemaakt.

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Ik maak eigenlijk vooral muziek als begeleiding bij videobeelden.
En deze track is daar geen uitzondering op.
Het is mijn langste ooit (18 minuten).
En helemaal op maat gemaakt bij de beelden.

Die beelden zijn mijn andere hobby's (treinen filmen en vliegen met een drone, het liefst gecombineerd) en ik heb m'n best gedaan om het een beetje interessant te houden met wat achtergrondinfo bij 'wat er voorbij komt'.

M.b.t. het muzikale deel : helemaal gemaakt in Reason (ook weer leuk na zo lang vooral met hardware bezig te zijn geweest).
Ik merk dat ik de vrijheid een verademing vond en vooral de creative truckendoos die ik op en kan trekken.
De Reason 11 Suite instrumenten maken erg mooie geluiden moet ik zeggen.

 
wow! mooi gedaan! ik let ook vaak op licht, de schaduwen zijn erg mooi, en schreef je ergens 'the golden hour', inderdaad de meest mooie natuurlikke belichting..
en de muziek, ja perfekt. treinen blijven zeker iets magisch behouden, wellicht de oudste (van de moderne) technologie, die nog zo zichtbaar is, ook hoe de technologie zichtbaar werkt (haast, natuurlik, een lokomotief is níet open...).

mooie ervaring!
 
wow! mooi gedaan! ik let ook vaak op licht, de schaduwen zijn erg mooi, en schreef je ergens 'the golden hour', inderdaad de meest mooie natuurlikke belichting..
en de muziek, ja perfekt. treinen blijven zeker iets magisch behouden, wellicht de oudste (van de moderne) technologie, die nog zo zichtbaar is, ook hoe de technologie zichtbaar werkt (haast, natuurlik, een lokomotief is níet open...).

mooie ervaring!
Thnx man!

Ik vind ze erg mooi om 'in een landschap' te zien.
Mooie lijnen en die vloeiende beweging.
 
Stap in de trein met een field-recorder en

zet er ‘eventjes’ een muziekje onder…

knap gedaan hoor…
 
Stap in de trein met een field-recorder en

zet er ‘eventjes’ een muziekje onder…

knap gedaan hoor…
Thnx.
Ik merk dat de krekels wat hard staan......
Had natuurlijk wel goed geluisterd naar de track, maar de field recording was niet 'gemastered'
Ga nog een versie maken waar de hogere freq wat minder krijgen, want ze springen wel erg naar voren op een smartphone.
Leerpuntje voor een volgende keer .
Ook een versie renderen van de video als test en die op de phone beluisteren.
 
Mooi geheel.. de muziek is een mooie begeleiding bij 18 minuten treinen kijken...
 
Supergaaf gedaan! Vind ook de muziek heel geslaagd. Wel sluit ik mij aan bij Warius dat de treinverkeergeluiden wel een stuk zachter mogen zodat er meer van de muziek genoten kan worden. En leuk dat je dit in Reason hebt gemaakt. Reason was (na mijn hardware ASR-X groovebox) zo ongeveer de eerste muzieksoftware waar ik mee aan de slag ben geweest totdat ik in 2008 op Cubase ben overgestapt. Nog steeds mooie herinneringen aan.
 
Als je toch bezig bent met de krekels, rats het volume van het verkeer ook een heel eind omlaag. Dan wordt het een ontspannen luisterstuk op m’n oordopjes.
Hahahahahahahahaha.
Dus eigenlijk het totaal van de 'ambience' een beetje omlaag.
Komt voor de bakker.
De treinenfans zeggen het tegenovergestelde, maar dat is gewoon het publiek waar je je aan aan moet passen :)
 
Supergaaf gedaan! Vind ook de muziek heel geslaagd. Wel sluit ik mij aan bij Warius dat de treinverkeergeluiden wel een stuk zachter mogen zodat er meer van de muziek genoten kan worden. En leuk dat je dit in Reason hebt gemaakt. Reason was (na mijn hardware ASR-X groovebox) zo ongeveer de eerste muzieksoftware waar ik mee aan de slag ben geweest totdat ik in 2008 op Cubase ben overgestapt. Nog steeds mooie herinneringen aan.
Ik maak een nieuwe. Duurt wel ff trouwens. Basisfile rendert 9 uur.
En dan nog een x 2 uur voor de tekst erbij.
Je moet er wat voor over hebben :)
 
Cool gedaan, ook ik vind de treinen te hard tov de muziek, maakt het wat lastiger om erbij weg te dromen. Wat ik me afvraag, mag je daar wel drone beelden van maken?
 
.
 
Laatst gewijzigd:
Hier kan ik geen 18 minuten naar kijken en luisteren, ik heb nog een deel van mijn leven voor de boeg en ga mijn tijd hier niet aan verspillen, sorry.
 
Cool gedaan, ook ik vind de treinen te hard tov de muziek, maakt het wat lastiger om erbij weg te dromen. Wat ik me afvraag, mag je daar wel drone beelden van maken?
Ja, die mix had ik niet lekker staan idd. Ik was zo gefocussed op de beelden en tekst enzo, dat ik daar niet aan heb gedacht (om dat even te checken nadien op andere boxen etc.)
Goed leerpuntje voor een volgende keer.
Ben nu een nieuwe aan het renderen.

En m.b.t. je vraag :
Ja dat mag (mocht).
D.w.z. onder de toen geldende regels in Zweden.
Eigenlijk hadden ze niet zoveel regels toen als hier in NL. Er waren met name regels omtrent vliegen over mensen en in NFZ.
Privacy was wel een groot ding, maar een paar jaar daarvoor was een uitspraak hierover ongedaan gemaakt (die verbood eigenlijk alles met een camera er aan helemaal)

Met de huidige EU regels had ik deze drone hier niet mogen gebruiken (te zwaar).
Mijn nieuwe drone had dan wel weer gemogen.
Je moet een ID en een licence hebben (die heb ik).
En verder geldt dat je anderen niet in gevaar mag brengen, niet hoger dan 120m mag vliegen en in 'line of sight' moet blijven.
Eerlijkheidshalve heb ik die laatste regel hier wel gebroken.
Want ik had m'n verrekijker niet mee.....
M'n huidige drone kan lang niet zo ver vliegen, dus dan had ik mijzelf moeten verplaatsen.
Maar dit was makkelijker (omdat de vaste camera op de grond stond)

Je moet overigens wel toestemming vragen om drone beelden te publiceren bij lantmäteriet.
Die kijkt of er geen kritische objecten (kerncentrales, militaire dingen etc.) te zien zijn.
Duurt lang, maar als je dan akkoord hebt is het goed.
Niemand doet dit, maar het 'moet' officieel wel.
Ik heb het in het eerste jaar netjes gedaan voor al mijn beelden (denk dat ze er gek van geworden zijn, 60Gb aan data).
Nu heb ik dat niet gedaan (ik had hier al eerder gevlogen en toestemming gekregen), bij nieuwe locaties zou ik dat wel doen.
Just to be sure.
 
Hier kan ik geen 18 minuten naar kijken en luisteren, ik heb nog een deel van mijn leven voor de boeg en ga mijn tijd hier niet aan verspillen, sorry.
Snap ik en je bent niet de enige (dit soort videos hebben een specifieke doelgroep).
Elke gek zo z'n gebrek (ik dan bedoel ik :) ).

Ik ga de track in gecomprimeerde vorm nog wel vaker gebruiken, dan zal ik hem weer delen, zonder een significant deel van de dag op te eisen :)
 
Hoe heet die serie ook al weer die regelmatig op tv te zien is.
Op 2, geloof ik.
Dat gaat ook over treinen in vooral in Europa...
vriendelijke voice-over...
zo'n muziekje past goed onder; document music... of zoiets
 
Back
Top