Doet iemand mee 808 day? Challenge 8/08/2023

In een oerwoud loopt een ontdekkingsreiziger, naarstig op zoek, naar eeuwenouder raadsels en verborgen schatten...

In de verte ziet hij, tussen het groen van het oeroud, en de kriebelige insecten, een grote zwarte leegte opdoemen...
Schuchter nadert hij, twijfelend en met een beklemd gevoel...

Hij hoort dierlijke geluiden die hij niet thuis kan brengen als plots inheemse conga's weerklinken, met een vleugje strooien rok...

Een kick vergezelt het ritme, wanneer ineens, in de echo der grot een soort van snare drum klinkt...

Hij begint, als gehypnotiseerd zijn heupen te wiegen, voelt dat hij één wordt met het ritme en vraagt zich nog even af...

Plots buigen tijd en ruimte, en in de galm van de echo nog 1 klap, en hij zakt plotsklaps weg in een andere wereld...

Er is nooit meet wat van hem gehoord. In 1974 is de grot herontdekt, en vonden ze een aantekening in een schrift,
waarop stond:

"August 08, 1808. Is Tom here?"



Happy 808 day!!!!!!!!!!

20230808_094154-01.jpeg
 
Laatst gewijzigd:
Hier mijn inzending, helaas geen video dit keer. Ben niet verder gekomen dan een jam loop op de Cirklon. Eigenlijk op het punt dat ik wat geluiden bij elkaar heb om verder mee te werken, maar aangezien ik daar de komende week toch geen tijd voor post ik hem zo. Naast de Behringer 808 door de BX-800 hoor je de JX-8P (af en toe een fijne boeeeeem), Matriarch (doorlopend sequence met wauwse echo), Subsequent37 (soort stabs), Quasar (choir) en Prophet 6 (pad).

 
Vandaag is de dag

Al de geluiden komen uit de 808, echter zoals eerder gepost, met Akaizer kun je van een cowbell prima een lead sound maken.


Die cowbell is inderdaad een dankbaar "instrument" als je die samplet... vooral in het laag zoals ik het hier hoor... Super track!!! Happy 808 day!!!
 
Hier mijn inzending, helaas geen video dit keer. Ben niet verder gekomen dan een jam loop op de Cirklon. Eigenlijk op het punt dat ik wat geluiden bij elkaar heb om verder mee te werken, maar aangezien ik daar de komende week toch geen tijd voor post ik hem zo. Naast de Behringer 808 door de BX-800 hoor je de JX-8P (af en toe een fijne boeeeeem), Matriarch (doorlopend sequence met wauwse echo), Subsequent37 (soort stabs), Quasar (choir) en Prophet 6 (pad).


Love it!! Early house, die hihats!!! Wat een onheil in die track!
 
@MonoTron geniaal! :D Kan je die effe apart houden, voor als iemand op SF een slechte grap maakt? Thanks..


@Yawgmoth, sorry, maar..... it needs more cowbell [insert MonoTrons inzending // hij was al snel nodig ghehe]

(lekkere track man, gaaf gedaan)


@Freakydile haha, nice.. kriebelbeestjes-galore...!

Ik waan mij op een festival terrein in de vroege morgen.

shiiit nu je 't zegt... ja man...!


@kobuz niks mis met jammen! Vooral niet bij zo'n track als deze.. lekker man.. benieuwd naar de verdere uitwerking, mocht het er van komen.. (hoewel ik 'm zelf al heeeeel dicht bij "af" vind, beetje afmixen en klaar, no..?)
 
Hier mijn eerbetoon aan de TR-808. Ik heb een kit gemaakt op mijn RD-8-Mk2 en die gesampled en in Bitwig gebruikt om een track te knutselen...



@Yawgmoth : mooie track!! Lekker chill... en dat met alleen een 808... petje af!
@Freakydile : Leuk dat het bijbehorende verhaal in de muziek past. Leuk concept!
@kobuz: gezien de weinige tijd is het toch een fantastische track!! Ik herken de QuasiMidi Quasar patch/geluid... nice... ik heb er ook 1 staan 🙃
 
Laatst gewijzigd:
Hier mijn eerbetoon aan de TR-808. Ik heb een kit gemaakt op mijn RD-8-Mk2 en die gesampled en in Bitwig gebruikt om een track te knutselen...


1:32 Dat is de sound die ik bij mijn auto meekreeg!!! Dikke track!
 
Mochten mensen geïnteresseerd zijn, dit zijn de samples die ik gemaakt en gebruikt heb. Ze zijn van goede kwaliteit ondanks dat ze van een analoog device komen. Mede dank de Brusfri plugin van Klevgrand, een slimme denoiser.


 

Attachments

  • 808 DRUMKIT #1.zip
    942,6 KB · Bekeken: 62
@3ddie Strange Delight indeed..! March of the 808's :) Erg tof, die fx zijn ook vet gedaan..


Hier mijn bijdrage.. ik wil er nog wat mee pielen, voordat ik 'm "echt" online zet - dus ik doe het even zo:



Nepheton + Roast Beef / Erosion == <3 <3 <3

(Ohw en die kalme melodie komt uit een kistje met Doepfer A100-goodies..)


HAPPY 808 DAY!!
 
@3ddie Strange Delight indeed..! March of the 808's :) Erg tof, die fx zijn ook vet gedaan..


Hier mijn bijdrage.. ik wil er nog wat mee pielen, voordat ik 'm "echt" online zet - dus ik doe het even zo:

Bekijk bijlage 3837946

Nepheton + Roast Beef / Erosion == <3 <3 <3

(Ohw en die kalme melodie komt uit een kistje met Doepfer A100-goodies..)


HAPPY 808 DAY!!
Dat is de track die hoort bij het uitvinden van de stoommachine, zo op 0:50 hoor je dat ie mooi begint te draaien. Welke een tijden, welk een tijden!!! Voorwaarts!!!
 
Ik had graag een liedje klaar gehad maar komt niks meer van vandaag, teveel festivals deze week en vanavond komen ma en pa eten, hier een try outje van paar dagen geleden. TR 808 doet 2 keer trig out naar J60 en SH 101

Zoals jullie weten speel ik geen keys en met één hand vrij is t uiteraard saai maar ik had er lol mee, was tenslotte mijn 808 day (in wording) :D
Nu weet ik weer waarom ik vroeger altijd hoopte dat er mensen zuden langskomen, dan kan je samen toetsen duwen en knoppen draaien. Later heb ik de 101 net boven de J60 gezet, dat scheelt al n boel qua (one) hand(igheid)

Ik heb nog niks geluisterd van posts, moet echt terug naar 'bezoek gastheer' modus. Laterz!

 
808dag.jpg




Vandaag in elkaar gezet. Alle sounds van 808 samples, in TAL drums en in phase plant (behalve de bass die komt uit TAL noisemaker en nog een kick layer op de basdrum), lead van de cowbell...enjoy :)
 
Goeie shizzl mono! Al een partij gevonden waar t op wordt uitgebracht? Shortrecordings.com ;)
 
Back
Top