Doet iemand mee 808 day? Challenge 8/08/2023

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.723
Locatie
Streek rond Herentals - België
8 augustus vieren we 808 day. Ik stel voor dat we eens creatief aan de slag gaan met 808 sounds.
iedereen mag meedoen.
-Tr 808, Tr8(s), Mc303's (ha!) , TR-08, RD 808, ... maar ook zelfbouw, clones, sample packs, cloud, eurorack inspired op de 808 - t mag allemaal

Hoogmis is natuurlijk voor middernacht op 8 augustus je resultaat posten, maar ruimdenkend als ik ben mag inzenden ook erna nog, het is tenslotte niet voor iedereen vakantie.

deadlines werken, dus 1) 8 augustus, maar hard deadline is zondag 13 augustus.

808.jpeg
 
da's wel leuk ja, ik zal ook kijken of ik iets in elkaar kan prieken.
 
Ben ah experimenteren met mijn cowbell met genuine Space Echo galm te samplen in de Akai X7000 (een S700 met poten) en van daaruit te vertrekken... Wie weet komt er een 808-Day trackje van... Whiiiiiiiiiíiiiiiii!!!
 
Addendum: en ik merk dat als ik alle volume van de 808 open zet, en dan de conga's ook, dat de vca's van deze niet perfect sluiten, en dus een lichte dronesound (nauwelijks hoorbaar) voortbrengen, en als je de switches tss de conga en tom bepotelt, deze licht de conga triggeren.

Kijk: DAT is nou waarom je een hardware 808 hebben wil.

Iemand die dit op de TR-8, of andere clones klaarkrijgt?
 
Zijn er nog regels wat betreft outboard gear effecten/distortion/filters?
 
Alles mag, niks moet. Zolang je t je mede forum leden maar kan verkopen als 808 inspired.
Zo. Vermits ik reggae stems heb gekregen, gaat de mixer dub style en gaat de 808 vast ook die kant op. Regels mag en beperkingen, maar kies ze zelf
 
Zijn er nog regels wat betreft outboard gear effecten/distortion/filters?
Yes 1 regel.
klinkt het goed dan is het goed.

Als je body wilt behouden check het parallelle fx topic.
Als je je distortion op de fx send zet heb je dus ook parallel.
Ik vind feedback via de mixer met gain distortion en parametric eq heel leuk.
effecten in de feedback loop...heerlijk.
Zo kan een 808 minstens zo space klinken als een Soma pulsar.
En natuurlijk de trigger out door een phasor voor electro.

Natuurlijk wel spring reverb. Dat is voor mij baas.

808 day? elke dag is 8:08 day :)
de 808 is wel mijn favoriet. mijn Yocto 808 klinkt zo heerlijk.

CR78 of 606 vind ik ook lekker. Andere dingen minder en een 707 kun je net zo goed samples gebruiken.

Ik ben niet thuis dus kan niet meedoen.
 
Hier staat de 808 2 synths aan te vuren en heb al n boel zitten tweaken, is pret maar een 'track' is t moeilijk te noemen :D
Nog even tijd hopelijk tussen alle verplictingen door, deze dagen...
 
Ik heb er 1 klaar staan, met Akaizer 808 sounds zodanig verbouwt dat je er leads mee kunt maken. En die samen met 808 sounds tot een track gemaakt. Was een leuk proces.
Akai.JPG
 
Ik had in m’n Bax mandje de rd-8mk2 al staan maar ben toch voor drumlogue gegaan dus kan helaas niet meedoen
 
Back
Top