Goedkoop, eenvoudig en degelijk - kan dat?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.625
Locatie
Zeist
Ik zoek modules die goedkoop, eenvoudig en degelijk zijn. Dus geen onnodige toeters en bellen, maar wel degelijk spul. Tot nog toe heb ik wat Erica Synths Pico modules gekocht. Iets dergelijks bedoel ik dus. Zijn er meer merken die zulke elementaire en betaalbare modules op de markt brengen?
 
Doepfer en ladik. Ladik voelt vaak degelijker en steviger dan intellijel bijvoorbeeld.

Mbt erica, misschien heb ik pech gehad, maar ik heb 3 modules van ze gehad en alle 3 was er wat mee. De mixer had enorme bleed en de buffered multiple verneukte 1v/oct signalen. Voor de rest heb ik al jaren een mix van allerlei merken en dit waren de enige met problemen
 
Doepfer

Op YouTube video's zag ik dat de juiste aansluiting van de voedingsstekker bij Doepfer modules niet duidelijk is aangegeven, wat kan leiden tot vernieling van de module. Of valt dat wel mee?
 
Mbt erica, misschien heb ik pech gehad, maar ik heb 3 modules van ze gehad en alle 3 was er wat mee. De mixer had enorme bleed en de buffered multiple verneukte 1v/oct signalen. Voor de rest heb ik al jaren een mix van allerlei merken en dit waren de enige met problemen

Ik heb nog niet veel bijzonders met mijn Erica Synths modules gedaan, dus ik kan er nog geen afgewogen oordeel over geven. Maar tot nog toe werken ze bij mij zonder problemen.
 
Op YouTube video's zag ik dat de juiste aansluiting van de voedingsstekker bij Doepfer modules niet duidelijk is aangegeven, wat kan leiden tot vernieling van de module. Of valt dat wel mee?
Je moet bij alle merken goed opletten. Doepfer zou mijn keus ook zijn, veel goede en goedkope modules 2e hands te vinden.
 
Doepfer en ladik. Ladik voelt vaak degelijker en steviger dan intellijel bijvoorbeeld.

Even gezocht en die van Ladik zijn inderdaad goedkoop, maar zijn die ook ergens in Nederland te bestellen?
 
Je moet bij alle merken goed opletten.

Het verhaal in de video's was dat het bij Doepfer niet is te zien hoe je de voedingsstekker moet aansluiten, hoe goed je ook kijkt... :?
 
Het verhaal in de video's was dat het bij Doepfer niet is te zien hoe je de voedingsstekker moet aansluiten, hoe goed je ook kijkt... :?

Ik heb dat 1 keer meegemaakt, met een heel oude doepfer module. Dat speelt nu niet meer. De flatcable heeft een rode streep, de header heeft een uitstulping waardoor je hem niet verkeerd kunt inprikken.


Ladik kun je alleen bij Ladik bestellen. Is betrouwbaar.
 
Bij doepfer is het heel simpel: rode streep (-12V) aan de onderkant van de module. Daarnaast is er ruimschoots documentatie beschikbaar op de website als je ergens over twijfelt.
Als je een beetje rondkijkt op 2e hands platformen kan je veel basis modules zoals lfo, envelope, mixer etc vaak al vanaf 35 euro krijgen. Oscillators zijn wat duurder.
 
Doepfer is super degelijk en nul onzin, daardoor eenvoudig te begrijoen.
Alleen idd die onduidelijke headers. Goed kijken. Ik heb al 3 Doepfers laten roken, maar die waren ook weer makkelijk gemaakt door 1 IC te vervangen die in een socket zat.
 
Doepfer is super degelijk en nul onzin, daardoor eenvoudig te begrijoen.
Alleen idd die onduidelijke headers. Goed kijken. Ik heb al 3 Doepfers laten roken, maar die waren ook weer makkelijk gemaakt door 1 IC te vervangen die in een socket zat.

Klopt de regel van rode streep (-12V) aan de onderkant van de module voor Doepfer wel steeds?
 


Toen ik die gammele snoertjes en stekkers zag was het mij direct duidelijk dat dat 'm niet gaat worden. Het herinnerde mij aan mijn negatieve ervaringen met breadboards, dat nooit weer...
 
Even gezocht en die van Ladik zijn inderdaad goedkoop, maar zijn die ook ergens in Nederland te bestellen?
Ik heb ze idd ook gewoon bij hun besteld, komt gewoon netjes op de mat na een paar dagen. Heb evt nog een Ladik transposer te koop, is ook een leuk ding waarmee je via gates allerlei variaties in je melodie of modulatie kan toepassen.
 
Ik heb ze idd ook gewoon bij hun besteld, komt gewoon netjes op de mat na een paar dagen. Heb evt nog een Ladik transposer te koop, is ook een leuk ding waarmee je via gates allerlei variaties in je melodie of modulatie kan toepassen.

Heb hun site wel even bekeken, maar kennelijk gaat de betaling via PayPal (= internet bankieren), wat voor mij vooralsnog een brug te ver is.
 
Back
Top