Ervaringen met Dub-Sirens, one trick pony?

Ik ben eerlijk gezegd meer onder de indruk van wat die Strymon ermee doet.
Het resultaat mag er wezen.
Ja daar heb je een punt, pedals van strymon staan er natuurlijk bekend om dat ze een scheet mooi kunnen laten klinken,, Het stereo effect die de Volante doet, is wel echt alsof het de 1'e maandag van de maand is 12:00
 
Nice :okdan:
Ja die strymon maakt het wel ff af

Maar dit soort fx zijn met de monotron delay prima te doen. Ik denk dat de DS71 idd echt een stuk verder gaat.

ja ik merk nu al dat ik een paar parameters mis, ik vind hem wel wat te beperkt.
Met mijn microkorg of de hydrasynth kan ik natuurlijk dit soort dingen allemaal evenaren of zelf beter, Maar ik merk wel de funfactor.
Deed een kleine jam met mijn Deluge, en dan ff de Benidub inzetten, vervolgens de beat erin knallen, dat maakt het wel echt heel tof.

DS01
je hebt 4 modes, waarvan 2 eigenlijk hetzelfde zijn maar dan gespiegeld, dus de waveform zeg maar.
En dan kan je de interval ervan kiezen, langzaam, sneller snelst
Dat is weer te schakelen in laag, hoger, hoogst.

DS71

En zoals je zegt, die DS71 gaat een stuk verder, daar is de toon niet opgedeeld in 3 opties maar traploos zelf in te stellen.
De LFO rate kan je op de DS71 ( de snelheid van de blieps) traploos versnellen of vertragen,
Daar heb je 8 LFO waveforms, de DS01 heeft er 4.

DS01 is beperkt in een paar pre-sets, de DS71 heeft meer controls die ik nu al mis, vind de DS01 eigen een incompleet bakkie, en dan is goedkoop naar mijn idee eerder duurkoop. Als ik nu al denk "kon ik de waveform maar ietsjes langzamer maken, ga ik ik spijt krijgen" dus deze nog ff uitproberen en dan ga ik denk ik voor de DS71 met 10% Bax korting,, Voor mij persoonlijk is dit wel echt een aanvulling, om "mijn sound" wat meer te definiëren. Ik kan in de Synthstrom Deluge natuurlijk ook zelf samples laden van sirenes, en de ingebouwde effecten erop los gooien, maar dedicated buttons/knobs is voor life performances echt een must.

Wat me wel opvalt is dat het geluid output echt enorm is, TR of TRS maakt niet echt uit. van de volume knop moet ik hem op 2/10 zetten, en in de mixer de fader echt laag. Geen idee waarom dat zo fel is?
 
NICEEE en hoe tof dat je dus dit meteen koppelt aan een artiest, dat is dus juist een persoonlijke goal van mij, om meer definitie te geven aan "mijn eigen sound" hoe moeilijk dat ook is. Luister zijn meeste populaire track op Spotify ik ken deze guy wel, nog niet deze link gelegd.. :eureka:
Ergens op Neptune’s Lair is het een soort duistere tussen track waar ik het bijvoorbeeld de hele tijd hoorde.
 
Zo, de Sirene is besteld. Kijken hoe dit vernaggeld gaat klinken door Sherman & co.

Ik heb heel de tijd deze sound in m'n kop:

Al binnen? Ik ben blij met de DS71, wel is de volume output bizar hoog, en staat hij op 15% anders blaast hij mijn speakers op.
Blijft een leuk ding, blijf hem wel duur vinden hoor, Behringer zou hem voor 100€ waarschijnlijk kunnen verkopen. Maar goed Benidub is Boutique denk ik..
 
De DS71 is idd te duur. Maar fuck it, hij doet 't wel goed. Door wat FX & delays gehaald. Klinkt goed, moet er nog goed in worden. Volume is idd full power.

Demo

More 2 come.
 
Er zijn best wat diy kits van te vinden volgens mij. Maar het makkelijkste en snelste om te doen is de Monotron Delay midden inderdaad. Tijd geleden een keer gedaan en met dank aan forumlid en lokale synthfreak Monotron een videotje van gemaakt:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top