Ervaringen met Dub-Sirens, one trick pony?

NandoPando

DOLLE MAN
Lid sinds
1 november 2018
Berichten
179
Locatie
Eindhoven
Per toeval stuitte ik op de dit niche merk, Benidub die speciaal "toys" maakt voor dub sounds.

Van simpel,, [DS01] tot wat meer bellen en toeters [DS71] ( letterlijk haha)
Ik kreeg automatisch een dikke grijns, dat is tof! beetje spelen en door delay's heen knallen. Toch, het schijnt dat je eenvoudig zelf zo ding kan maken, er zijn mensen die custom-made modellen aanbieden 100-200 €

Hebben jullie zelf een dub-siren? Is het tof? De Korg Monotron delay wordt vaak genoemd, is maar 60€, echter keerzijde is dan dat het teveel speelgoed is, goedkope knoppen gaan mij snel irriteren.
Ik wil helemaal niet dub gaan maken, meer wel inzetten in mijn tracks, althans dat is het idee.



Schermafbeelding 2022-01-07 om 13.49.47.png



Dit is kennelijk ook een custom build versie die je kan krijgen, volgens mij een upgrade van de Monotron. ( ziet er er wel erggg tof uit)

Schermafbeelding 2022-01-07 om 13.52.56.png

voorbeeld Jahtari

Ik zoek letterlijk naar toeters en bellen om tijdens mijn live sets. erdoorheen te knallen, die Bendidub zien eruit alsof het heel veel plezier geeft.
Zelf overweeg ik dan (natuurlijk :stupid ) de duurdere variant de DS71 die meer optie's heeft, + extern input. maar goed 350€,, is dat niet overated?
Er is wel een influencer betaald om dat ding te promoten, op zich een heldere demo video

De magie van een apparaatje die toch vrij beperkt is waarmee je creativiteit ontplooit is wat ik zelf ambieer, geen plugins ofzo. Ik heb genoeg synthesizers die waarschijnlijk soortgelijk geluid kunnen creëren, maar het gaat om dedicated knoppen, live performance gericht, Anyone inputs, inzichten? GAS help?
 
Tof kastje die Benidub DS01! Dank voor de tip ;)

Het ligt denk ik aan je muziek. Bij Jungle/Dubstep/Grime etc past het prima. Ik denk dat op een hardstyle feestje mensen niet echt zitten te wachten op een dub siren :D
Maat van me heeft ook een diy dub siren die hij altijd meeneemt met live optredens, gewoon om een beetje met het publiek te spelen.
Hij speelt wel voornamelijk in Engeland en bijna alleen maar jungle en breaks.
 
Tof kastje die Benidub DS01! Dank voor de tip ;)

Ik denk dat op een hardstyle feestje mensen niet echt zitten te wachten op een dub siren :D
Die DS71 is vet! Ik zou 'm door de Sherman halen. Moet je eens zien wat voor bruutheid eruit rolt. Kan geen Hardstyle feestje tegenop! :D
 
ik heb die Jahtari. Ik zou 'm eigenlijk eens moeten modden: de drukknop is eentje van het 'klik' type. Ik had er liever een die niet ingeduwd blijft...
Klinkt heerlijk hoor, maar als dub siren is 't meer overkill (hij is erg beperkt qua siren) prijs is inderdaad pijnlijk maar ach, als je 't graag gebruikt is 't koeler dan een pedaal van 't zelfde bedrag dat nooit dient (zo heb ik er ook hehe)
Jahtari is eerder een tape echo alternatief met dikke korg ms20 filter. Dat ding feedbackt heerlijk en schreeuwt
 
Het nummer van SantiGold blijf is zo vet vinden, en letterlijk iedere air siren wordt uit de kast getrokken bij het starten van deze track.
De DS01 is zeer tof, maar ik lijkt erop dat de DS71 dat kan + heel veel meer,, "doe mij dan maar heel veel meer" haha
 
Dat laatste. Had nog niet eerder van beide devices gehoord en als, zou ik voor de dikste versie gaan.
Ja als ik een "one trick pony" in huis haal dan wil ik wel eentje die daarin zeer divers is, Benidub brengt wel kleinere boxjes uit, lijkt erop dat ze allemaal net iets anders zijn en kunnen, de "Lickshot" is hun laatste product. lekker "product differentiation" trucje,, zoals Strymon ook doet,, Ik heb de Stryomon Volante, en dat lijkt me dus fantastisch om een Air Siren doorheen te jagen..
 
Het ligt denk ik aan je muziek. Bij Jungle/Dubstep/Grime etc past het prima. Ik denk dat op een hardstyle feestje mensen niet echt zitten te wachten op een dub siren :D
Ik denk dat Air Siren, echt in heel veel tracks wel verwerkt kan worden, is eigenlijk wel intersant om checken welke genres dit erin zouden knallen. In films wordt het sws ook vaak toegepast. De Dub Scene heeft hem zwaar geclaimd, maar juist dan inzetten in een andere genre, dat is toch tof. Lekker verwarring brengen met een Airsiren, haha damn volgens mij ga ik die DS71 met mijn bax 10% korting maar pre-ordenen ( alles is nu niet op voorraad)
 
ik heb de indruk dat die dingen enkel siren zijn? Dus je wil er heel vermoedelijk nog n doosje achter...
Als je al +- 350 euro kwijt bent, zonder galm, kan je net zo goed eens kijken naar een korg ms 20 mini 2e hands... Dat ding bliept en kwaakt ook en zoveel meer voor dat geld.
Dat is de Jahtari dan weer wel natuurlijk: een echo bak mét filter en mét siren. Hij werkt op 3 volt, heel erg opletten dus dat je er NOOIT de verkeerde voeding in duwt.
 
Tof kastje die Benidub DS01! Dank voor de tip ;)

Ik denk dat op een hardstyle feestje mensen niet echt zitten te wachten op een dub siren :D
Die zijn meer van de luchttoeters.
 
Ik heb nu bij Bax de DS01 "maar" gekocht met afterpay, er was alleen 1 B-stock op voorraad, geen zin om een maand YT videos te kijken als ook zelf eentje "de volgende dag in huis kan hebben" ik ga dan ff lekker dit maandje mee spelen, en waarschijnlijk weer retourneren, speciaal voor @MonoTron haha

Dan heb ik een goed beeld ervan, Maar ik heb mijn pijlen wel echt gericht op die DS71.. en dan kan ik ook kijken of die echt de dubbel prijs waard is.
Zit geen voeding bij, maar ik heb wel een slimme voeding, die ook 12V kan leveren, ik ga ervan uit dat dit geen probleem dan is.
Schermafbeelding 2022-01-07 om 16.02.16.png
 
kan je net zo goed eens kijken naar een korg ms 20 mini 2e hands... Dat ding bliept en kwaakt ook en zoveel meer voor dat geld.
Ja daar heb je een punt,, maar die speelt toch echt heel anders lijkt me? ik ga er iig wel wat videos van bekijken..
De fun factor van de BeniDub's, de dedicated controls het formaat vind ik hier wel echt een plus..
 
De Korg Monotron delay wordt vaak genoemd, is maar 60€, echter keerzijde is dan dat het teveel speelgoed is, goedkope knoppen gaan mij snel irriteren.
Ik besef me net dat ik deze ook heb, idem de kale Monotron, waarmee ik idd onheilspellende sirens mee gemaakt. Een bak galm erop en 👍. De Mono Delay is ook cool, maar daar zit standaard 40% ruis bij.
 
Ik heb nu bij Bax de DS01 "maar" gekocht met afterpay, er was alleen 1 B-stock op voorraad, geen zin om een maand YT videos te kijken als ook zelf eentje "de volgende dag in huis kan hebben" ik ga dan ff lekker dit maandje mee spelen, en waarschijnlijk weer retourneren, speciaal voor @MonoTron haha

Dan heb ik een goed beeld ervan, Maar ik heb mijn pijlen wel echt gericht op die DS71.. en dan kan ik ook kijken of die echt de dubbel prijs waard is.
Zit geen voeding bij, maar ik heb wel een slimme voeding, die ook 12V kan leveren, ik ga ervan uit dat dit geen probleem dan is.Bekijk bijlage 3819083
Hahaha nice
Ben benieuwd wat je ervan vindt!
Geef maar een seintje als ie terug gaat ;)

Ik had ooit het idee om 'n monotron delay te modden, een soort mix van de jahtari en ekdahl moisturizer te maken. Ik heb nog 2 losse spring reverbs en een ms20 filter clone on erin te verwerken. Toch jammer dat ik geen kaas heb gegeten van zelf schema's maken en electronics te knutselen :D
 
Jahtari is gewoon een ruisloze monotron delay met voeding en extra toeter(s) en bellen. grote jacks... Beetje wat Korg zelf had moeten maken ipv hun prulletjes.
Ik heb er 3: een originele, een gehackte (via ebay) en de jahtari... Misschien moet ik ze nog eens een keer samen uitlaten :D

Als je een korg ms20 mini zijn portamento open draait, de laagste en hoogte toets aanmikt en knoppen draait, kom je zo in de sferen, uiteraard is die groter
 
Allright got the DS01,,, my gawd dat ding kan janken als een malle, speciaal voor dit draadje ff een quick&dirty video gemaakt, voor demo purposes. Nu wil ik al helemaal de DS71! Ik vind de DS01 tof maar het kan niet echt bijster veel,, dan maar de "pro versie" wordt wel sws een onderdeel van mijn live setjes :mexico:

 
Back
Top