Het beste midi keyboard ooit?

Ja!! Ze doen (alleen) niet aan terugsturen. Aan de andere kant zul je dan nooit B-stock ontvangen :)
Oh ja, dat was er met hen aan de hand.
Wel goed om in de gaten te houden.
Ik vind de zin grappig die ze noemen (Wij zijn een muziekwinkel met een website, geen online webwinkel. Daarom nemen wij geen verkochte goederen retour natuurlijk)
Volgens mij houdt dat geen stand, mocht je er een zaak van maken. (was ik niet van plan overigens)
Ik ben zelf van mening dat ik alleen wat koop als ik het echt wil, maar in bepaalde gevallen is het wel fijn om even te kunnen proberen voor je er aan vast zit.
Dat sloeg bij Bax etc. waarschijnlijk door naar kopen en dan kijken of het wat voor je is, maar toch.

I.i.g. weer terug on topic, want bij die SL zou ik het zeker wel durven. Lijkt me een geweldige midi controller.
Jammer dat Reason maar beperkt ondersteund wordt, die schermpjes zouden wel heel handig zijn bij het editen van parameters.
Overigens vind ik het meest jammer dat het kiezen van een patch niet ondersteund wordt (voor zover ik kan zien).

Wat vind je er geniaal aan qua sequencer?
 
Die Novation SL MK3 heeft een sequencer die is afgeleid van de Circuit en de Launchad PRO. Het lijkt qua werkwijze ook wel op de MC707, steptoetsen indrukken en zien welke toetsen er zijn ingedrukt. Bij die die SL MK3 is dus je hele toetsenbord voorzien van ledindicatie en hoef je niet alle octaven te doorlopen.

Ik heb in het verleden muziek gewerkt met een Yamaha RS7000, die werkt ook ongeveer zo maar heeft 2 octaven, werkte heerlijk. :) Je kunt ook gewoon inspelen en later in steps je akkoorden wijzigen via deze manier. En ze hebben een eenvoudige maar doeltreffende manier om niet telkens het hele rondje van 4 of 8 maten te moeten doorlopen als je wilt focussen op een klein stukje compositie. Je selecteert dan gewoon de ene maat. Het chainen doe je via de patterns 1 voor 1 aantikken of de eerste en laatste van een reeks, als je bv 8 maten wilt chainen. ow.. het maximaal aantal steps per pattern is 16, vandaar dat chainen maar werkt dus juist super flexibel.
 
Die Novation SL MK3 heeft een sequencer die is afgeleid van de Circuit en de Launchad PRO. Het lijkt qua werkwijze ook wel op de MC707, steptoetsen indrukken en zien welke toetsen er zijn ingedrukt. Bij die die SL MK3 is dus je hele toetsenbord voorzien van ledindicatie en hoef je niet alle octaven te doorlopen.

Ik heb in het verleden muziek gewerkt met een Yamaha RS7000, die werkt ook ongeveer zo maar heeft 2 octaven, werkte heerlijk. :) Je kunt ook gewoon inspelen en later in steps je akkoorden wijzigen via deze manier. En ze hebben een eenvoudige maar doeltreffende manier om niet telkens het hele rondje van 4 of 8 maten te moeten doorlopen als je wilt focussen op een klein stukje compositie. Je selecteert dan gewoon de ene maat. Het chainen doe je via de patterns 1 voor 1 aantikken of de eerste en laatste van een reeks, als je bv 8 maten wilt chainen. ow.. het maximaal aantal steps per pattern is 16, vandaar dat chainen maar werkt dus juist super flexibel.
Ah.
Net even anders dus.
16 is voor mij wel veel te kort. Ik werk minimaal met 64.
Chainen gebruik ik zelf niet bij de 707, dan mis ik het overzicht (lineaire view), maar misschien dat Novation dat hier anders opgelost heeft en dat dat ook prima werkt.
I.i.g. ben ik momenteel niet op zoek naar een sequencer.
Een beter midi keyboard nog wel (qua toetsen), maar dat heeft geen haast.
Volledige integratie met Reason is wel een vereiste. Anders is dat weer een stap terug met wat ik nu heb.
En tot dusver heb ik nog geen ander keyboard gevonden dan de Nektar die dat echt goed opgelost heeft door gebruik te maken van het Reason integratie model (ben de officiele term even kwijt).
 
Qua Reason integratie is de Nektar Panorama wel erg geslaagd ja. Ik heb dat ding ook liggen.. en nog een keyboard versie maar eigenlijk door ruimte gebrek niet opgesteld. De channel EQ's en comppressie editen hebben ze wel goed geïntegreerd via die potjes en dat schermpje.

Je moet die max 16 steps op Novation apparaten niet zien als een beperking. De werkwijze is gewoon anders. Je selecteert voordat je gaat opnemen pattern 1 en daarna pattern 4. Daarmee chain je maat 1-4 en kun je deze in één keer opnemen.. Bij de MC707 staat een pattern default ook op 16 steps en moet je eerst het menu in om dit te wijzigen. Als je dan 64 steps hebt moet je ook switchen tussen de maten. De Novation manier is veel makkelijker en je kunt ook 1 maat loopen daardoor.. handig bv als je een break wilt editen in de laatste maat, dan hoef je die 3 maten niet telkens af te wachten. De TR8s van Roland heeft het ditzelfde systeem min of meer.. maar ehm.. het ging over keyboards zie ik net.. :D
 
Eén van de oude(re) Roland A-series?
ik vind deze soms prettiger. De NI S66 oid vind ik weer fijner dan de 88. Maar, het is zo smaakafhankelijk. Ik ben zo afgevallen op die 88 keys verzwaarde toetsen. Ik heb liever gewoon een echte piano, of gewoon keyboard toetsen. De DX7 keys waren ook erg fijn.
Proberen. Ga echt naar de winkel hiervoor.
 
Qua Reason integratie is de Nektar Panorama wel erg geslaagd ja. Ik heb dat ding ook liggen.. en nog een keyboard versie maar eigenlijk door ruimte gebrek niet opgesteld. De channel EQ's en comppressie editen hebben ze wel goed geïntegreerd via die potjes en dat schermpje.

Je moet die max 16 steps op Novation apparaten niet zien als een beperking. De werkwijze is gewoon anders. Je selecteert voordat je gaat opnemen pattern 1 en daarna pattern 4. Daarmee chain je maat 1-4 en kun je deze in één keer opnemen.. Bij de MC707 staat een pattern default ook op 16 steps en moet je eerst het menu in om dit te wijzigen. Als je dan 64 steps hebt moet je ook switchen tussen de maten. De Novation manier is veel makkelijker en je kunt ook 1 maat loopen daardoor.. handig bv als je een break wilt editen in de laatste maat, dan hoef je die 3 maten niet telkens af te wachten. De TR8s van Roland heeft het ditzelfde systeem min of meer.. maar ehm.. het ging over keyboards zie ik net.. :D
Kennisdeling. Semi on topic.
Ik hoop maar dat het goed gerekend wordt.

De Reason integratie die Nektar biedt is voor mij het minimale. Anders heb ik 2 controllers nodig en daar heb ik onvoldoende ruimte voor / budget voor over / reden voor om te kopen aangezien ik toch de 707 heb.
Maar een top keybed met 61 toetsen of meer is nog altijd wel iets wat mij triggert.
Misschien ooit maar een x investeren in een Nord Stage 3 compact.
Totaal andere prijscategorie, maar vult wel een DAWless gat wat ik heb (heerlijke piano klank, pads, organ en als bonus top synth geluid) en heeft daarbij een heerlijk keybed.
 
Back
Top