Mocht je nog ambities hebben…..

Gelukkig luistert toch één iemand naar mijn muziek.🤤

puppy-dat-aan-muziek-luistert-22593744.jpg
 
OKRA soundsystem 8)
Wel euh... 👿

Cheers,
Exo. :engel:
 
Ja heb nog steeds ambities.
Muziek is een levenslange ondekkings reis.
We gaan meer nummers maken, instrumenten spelen, bouwen, live optreden, sounds maken, experimenten doen en film mzuiek en soundesign doen.
Ik heb nooit de ambitie gehad om dingen uit te brengen.
Eerst vond ik mezelf niet goed genoeg en nu zie ik weinig reden in een rigged platform zoals Spotify.
Er word gewoon flink verdiend aan "so called artist" die bv Distrokid ( waar Spotify grote aandelen in heeft ) of via een "so called label" muziek uitbrengen.
Dan staat mijn muziek tussen het grote gros aan sample based knip en plak tracks en geen haan die er naar luistert.
"Als je niets uitbrengt ben je geen artiest" ....Nou I don't give an F...Ik speel op straat voor 1.5 jarige kids die helemaal los gaan met hun moeder. :-) Daar word ik blij van.


Muziek is een levenslange ondekkings reis.
En je kan iets alleen je levenlang volhouden als je het vanuit intrinsieke waardes/motivatie doet.

Don't let anything poison your individuality. Break away & look in, not outward.

Rodney Mullen
 
word gewoon flink verdiend aan "so called artist" die bv Distrokid ( waar Spotify grote aandelen in heeft )
Dat riep je ook al in een andere post en dat is gewoon niet waar. In 2021 verkochten ze 2/3 van de aandelen. "Spotify’s remaining stake in DistroKid amounts to about 4% of the company, and is currently worth (based on that $1.3bn valuation) around USD $56 million." (bron).

Dan staat mijn muziek tussen het grote gros aan sample based knip en plak tracks en geen haan die er naar luistert.

Dat is dus totaal niet hoe ik het ervaar. Gelukkig maar en ik loop over van de ambities 😀 Ik heb nu online een groepje 'fans' om me heen verzameld die het echt leuk vinden wat ik doe. Die mensen leg ik steeds meer in de watten, met o.a. gratis tracks. En dan hoop ik dat die groep steeds groter groeit. Dat maakt het voor mij al meer dan de moeite waard.

Trouwens, als ik naar de stats in Spotify kijk zie ik dat ik luisteraars heb ik in o.a. India en Bangladesh. Zo statistiekje vind ik ook leuk, al is het er maar één. Lang leve de positiviteit! 😁
 
Bijna alle muziek die ooit gemaakt is voor €10 per maand!
Spreek voor jezelf. Ik heb massa's muziek (CD+geript) die niet online te huur is.
Als ik dan bedenk hoeveel geld ik vroeger naar de platenzaak bracht voor CDs aan wat nu ongeveer €20 per stuk is (conservatieve schatting zonder inflatie), en waar dan 2 goede nummers opstonden....
De muziek op die CD (al dan niet geript) kan je blijven afspelen zonder maandelijks te moeten betalen. Artiest/label verwijdert iets van Spotify -> muziek weg.

De meeste albums die ik heb bevatten veel meer dan 2 goede nummers (goed is subjectief anyway, dus da's jouw probleem :P).
 
Ik buig diep voor je fantastische eigenzinnige smaak en kwalitatief hoogwaardige inkoopbeleid. :halleluja

In mijn collectie ook wel wat dingen die niet op Spotify staan, maar 99% van de muziek die ik dag in dag uit luister toch echt wel. Maar mijn punt lijkt me wel duidelijk - ik durft te wedden dat het grootste deel van de stervelingen een kast vol CDs heeft (voor zover die niet al naar de kringloop zijn) die ze zelden draaien en waar menig exemplaar toch echt wel in de 'two killers - the rest fillers' categorie past.
 
Laatst gewijzigd:
ik durft te wedden dat het grootste deel van de stervelingen een kast vol CDs heeft (voor zover die niet al naar de kringloop zijn) die ze zelden draaien en waar menig exemplaar toch echt wel in de 'two killers - the rest fillers' categorie past.
Dat klopt wel wat je zegt, het ligt er een beetje aan of je een cd (of vroeger lp)album luisteraar bent of dat je een album koopt omdat je dat hitje zo te gek vond?
Toen ik vanaf een jaar of veertien albums ging kopen ipv singles was dat toch vooral omdat ik die bands goed vond en het juist fijn vond om naar albums te luisteren.

Natuurlijk stond er ook wel 'ns een minder nummer op maar als het om serieuze muzikanten ging dan kocht je niet een lp/cd met vooral fillers en 1 a 2 hitjes maar omdat je die artiest te gek vond.
Maar forumleden moeten we niet zien als de gemiddelde cd koper en wat dat betreft heb je wel gelijk denk ik.

Als ik zie wat er in de gemiddelde kringloopwinkel ligt dan kom je daar zelden of nooit albums tegen die de moeite waard zijn op een verdwaalde Abba of Duran Duran plaat na misschien maar de artiesten die ik bedoel die zie je eigenlijk nooit, daar zie je veelel de 2 killers en de rest fillers lp/cd's tegen.
 
Naja je kunt ook muzikale ambities hebben zonder verwachtingen op financieel gebied.
Gewoon het idee dat er mensen over de hele wereld naar je muziek (kunnen) luisteren is al geinig.
50, 100 of 500 maandelijkse luisteraars op Spotify is ook leuk toch? Kun je een biertje ofzo per maand van kopen.
0 is dan weer een beetje sneu. :D
Als je het gewoon allemaal erop kwakt zonder ook maar iets aan promotie te doen, dan kun je ook niet veel verwachten...
 
In mijn collectie ook wel wat dingen die niet op Spotify staan, maar 99% van de muziek die ik dag in dag uit luister toch echt wel. Maar mijn punt lijkt me wel duidelijk - ik durft te wedden dat het grootste deel van de stervelingen een kast vol CDs heeft (voor zover die niet al naar de kringloop zijn) die ze zelden draaien en waar menig exemplaar toch echt wel in de 'two killers - the rest fillers' categorie past.
Stel je voor: Je maakt een nieuw muzieknummer, je laat het horen aan iemand (vriend/familie/kennis/forumlid/etc.) en vraagt wat ze er van vinden. Je krijgt als antwoord: "tussen nu en 10 jaar luistert 99% van "De Consument" voor 76% naar AI-muziek". (Te vergelijken met de synth-gerelateerde dooddoener "in de mix hoort toch niemand dat". Synthforum maar opdoeken dan?)

Ik durft te wedden dat het grootste deel van de stervelingen niet eens muziek bezit, en zelfs geen cent wil betalen voor iets dat ze toch maar beschouwen als "geluidsbehang". Maar misschien ben ik fout, ik ben tenslotte geen marketing analyst.

Mijn oorspronkelijk punt was eigenlijk dat streaming services voor muziek, zoals Spotify, geavanceerde opvolgers zijn van radio - niet van (eigen) muziekcollecties. Wat niet wegneemt dat jij het persoonlijk als "close enough" kan beschouwen.
 
Dat riep je ook al in een andere post en dat is gewoon niet waar. In 2021 verkochten ze 2/3 van de aandelen. "Spotify’s remaining stake in DistroKid amounts to about 4% of the company, and is currently worth (based on that $1.3bn valuation) around USD $56 million." (bron).
Ze gaan nu zelf een upload feature direct in Spotify maken.
Dat gaat zeker niet voor niets.
Spotify for Artist ... jajaja geloof het zelf :)

Anyhow zelf een community bouwen is natuurlijk wel een goede insteek.
 
Spotify for Artist ... jajaja geloof het zelf :)
Daar hoef jij je toch niet druk om te maken? Spotify is een commercieel bedrijf dat zoveel mogelijk geld wil verdienen. Dat is hun goed recht. Aan de andere kant hebben ze een enorm bereik waar je op mee kunt liften. Dat kun je doen en dat kun je niet doen. Ik doe het wel en maak me geen illusies. Iedereen die mijn muziek luistert en leuk vindt, is puur winst. Afgelopen jaar leverde me dat weer 100 euro op, ik kreeg de afrekening van de week binnen. Mooi toch?

Anyhow zelf een community bouwen is natuurlijk wel een goede insteek.
Dat is mijn hele aanpak. Stel dat ik op een gegeven moment 100 volgers heb, die me ondersteunen met een paar euro of een T-shirtje kopen? En stel dat het er op een gegeven moment 1000 zijn? Dan gaat het toch al ergens op lijken. Die mensen moeten alleen wel weten dat je bestaat, en dat kan o.a. via Spotify. Je kunt het dus ook in je voordeel gebruiken.

Sowieso heb ik niet zoveel met naar anderen kijken. Je had het geloof ik ergens over wannabe artists. Wanneer ben je een echte dan? En wie bepaalt dat? Ik kijk naar mezelf en of ik integer muziek maak. Daar denken anderen misschien ook wel anders over, maar wat moet ik met de mening van anderen? Lekker helemaal niets 😛

Nog even over je opmerking over dat je geen artiest zou zijn, als je geen muziek uitbrengt. Dat is weer wat anderen misschien denken. Daar hoef jij toch niets mee? Als je geen muziek wilt uitbrengen, zou ik dat zeker niet doen. Maar draai het eens om. Je hebt een talent waar mensen blij van worden, en er is al zoveel niet leuk op de wereld. Waarom zou je dat niet delen?

De gedachte dat iemand aan de andere kant van de wereld naar mijn muziek luistert, vind ik bijzonder. Af en toe krijg ik een leuk bericht via Instagram, van iemand die me via YouTube en Spotify vond. En er staat zelf een Poolse DJ op YouTube die helemaal uit zijn plaat gaat op één van mijn singles. Dan krijg ik een grote lach op mijn muziek.

Je kunt cynisch zijn en er deugt héél veel niet. Ik heb ook weinig op met de muziek 'industrie'. Maar er deugt ook heel veel wél en daar concentreer ik me op. Daarom riep ik al: lang leve de positiviteit! 😀
 
Heeft vrij weinig met cynisch te maken.
Spotify heeft een hele negatieve impact gehad voor artiesten en muziek.
Dat zie je ook aan de openings post.
Ik maak me er verder niet druk om.
En je hoeft toch niet je keuzes te verdedigen?
Doe lekker waar je blij van word dat doe ik ook :-)
 
Back
Top