SYNTH KROEG BABBEL Synth van de week 2023

Op basis van ervaring, youtube of aantal functies?
Ik heb de pro800 zelf nog niet gehoord dus kan de klank moeilijk beoordelen of vergelijken.
Het is uiteraard wel erg veel bang for your buck en de laatste firmware update lijkt weer veel goed te maken.
De feel en response van de p600 origineel is gewoon niet zo best
Klank is niet bijzonder genoeg om dat er voor lief bij te nemen.

Daarbij zoals je zegt...bang for buck.
Het is ook belangrijk
 
Week 39
Korg wavestation ex


Altijd al een digitale lieveling geweest.
Heel goede midi implementatie ook, reageert bv op poly aftertouch via midi.

Is dit een poor mans prophet VS ?
 
Mijn eerste synth, ergens in 1993, en nog steeds wordt ie met regelmaat gebruikt.
Vectorsynthese is leuk, maar zijn echte kracht zit in de wavesequencing. Te gek voor soundsscapes.
Nadeel: je hebt wel een editor nodig om de wavesequences bruikbaar te kunnen editen (ik heb speciaal hiervoor nog een werkende Atari, maar met de VST is het ook mogelijk).
Omdat ik weet dat het me veel tijd gekost heeft om hem zinnig te programmeren en die tijd nu niet heb, heb ik de Wavestate nog maar even laten zitten.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Week 40
Crumar trilogy


Bizar ding, het is een orgeltje, stringbak en 6voice synth

De Oscillators voor de synth zijn dezelfde als de orgel en string sectie, devide down technologie. Maar dan wel 2 keer, dus je kan wel detunen.

Er zit geen CPU in, de EG en Filters zijn vast gekoppeld aan bepaalde toetsen. deze bizzare synth voice allocation zorgt voor eigenaardige effecten die op een defect lijken en niet cool zijn.

Al bij al toch een bruikbaar bakje maar dan wel van een paar goede effecten voorzien.
 
Ik miste de ruisgenerator , verder was het wel een leuk klinkende , wat eenvoudige bak

De stemtoewijzing was wel interessant en goed gekozen , steeds noten toegewezen aan voices die weinig tegenlijk gespeeld worden
ziet er ook goed uit .

Alles bij elkaar nam hij teveel plaats in voor wat hij boodt , daarom heb ik hem verkocht .
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Naar horen zeggen zijn er een hoop voor de bijl gegaan omwille van de vele CEM ic's die erin zitten.

Dat is altijd doodzone.....zou niet mogen
 
Onsterfelijk gemaakt op de Vangelis Greatest Hits hoes (al is hij volgens mij niet op het album te horen...)

550x542.jpg
 
Week 41 en 42
E-MU XK-6 en Roland JW50


Zeer weinig tijd voor muziek, vandaar deze 2 waardeloze bakken ter discussie.
Ze zijn niet aangesloten op dit moment.
Deze zou ik moeten verkopen aan iemand die er wat wil mee doen en ze meer liefde geeft als ik dat doe.

Iemand?
 
De XK-6 heeft voor mij een klankkarakter dat wat lijkt op een Z1, maar dan zonder het physical modelling gedeelte. Koude VA die links en rechts wel een toepassing heeft.

De JW50 was mooi in zijn tijd maar die SoundCanvas klanken vind ik niet bepaald inspirerend. Ik kan me niet voorstellen dat er veel "wow momenten zijn als je met die bak aan het experimenteren bent.
 
Week 43

Roland TR808


Leuk voor erbij.
Was ooit veel goedkoper 2dehands dan een drumdoosje uit de winkel.
Nu niet echt meer zo...
 
Lekker trigger syncen aan een mooie synth en je hebt instant nummers met een bescheiden setup van slechts twee peperdure apparaten.

Paolo Synthmania bouwt veel nummers met 808 gesynct aan een monosynth en Juno erbij, of andersom.
 
Wel leuk ding hoor.
 
Trigs is de reden dat ik die oude zooi wil en houd. Het is zelfs zo dat nieuw spul zonder die zaken er niet inkomt. Ik heb erg veel plezier aan al die kabels van en naar bakken. 808 is een blijvertje
 
Wel leuk ding hoor.
Vooral diegene met die bol schroefjes tot 063612 nummers. Die latere klinken niet zo organische en analoog.
Bruin of zwart maakt me niet zo uit.
 
Vooral diegene met die bol schroefjes tot 063612 nummers. Die latere klinken niet zo organische en analoog.
Bruin of zwart maakt me niet zo uit.
Wat betekend dat allemaal? klinken ze niet allemaal hetzelfde buiten de normale analoge variatie?
Ik zit daar niet zo diep in namelijk.

Lekker trigger syncen aan een mooie synth en je hebt instant nummers met een bescheiden setup van slechts twee peperdure apparaten.
Uiteraard hang daar van alles rond en is de hele handel gesynct, een Roland SBX-80 staat hier centraal.
in de tr808 zit al snel een trigger kabel om gezellig verder synths (arp's) te triggeren etc etc.
 
Helaas heb ik enkel een kloon, maar nog nooit aan gedacht om de trigger outs te gebruiken, misschien eens mee gaan spelen… aan de andere kant, wat zou het voordeel zijn tov het gebruik van een sequencer?
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Lekker instant. Bv een synth met een simpele up arpeggio, waarvan je de steps triggert op bepaalde steps van de drumsequencer.

Het eindresultaat is met een DAW hetzelfde, de weg er naartoe niet.

Ik doe het zelf nu niet zo omdat het niet integreert in mijn setup, maar daar ben ik een bakje voor aan het ontwerpen.

Triggers zijn gewoon handig icm een baslijn of een arpeggio.
 
Helaas heb ik enkel een kloon, maar nog nooit aan gedacht om de trigger outs te gebruiken, misschien eens mee gaan spelen… aan de andere kant, wat zou het voordeel zijn tov het gebruik van een sequencer?
Het geeft meer limieten en dat is heel fris om te werken omdat het je niet afleid
 
Week 44 en Week 45

Roland CR8000 en alesis SR16


mijn andere drumdoosjes.

De SR16 die ik al minstens 20jaar heb is nog nieuw te koop...Bizar
 
Back
Top