sKeLeTvM - Don't Panic (ft Leena)

Jammer dit. Ik had gehoopt dat je dit jaar een keer iets slechts zou insturen. Gemiste kans.
 
Jawadde ... het maakt een mens op den duur moedeloos om nog mee te doen aan deze contest als ik hoor wat voor kwaliteit er dit jaar weer allemaal tussen de inzendingen zit :( (:)).

Of het nu Seyor, SB-SIX of nog anderen ... of jij dus is, het is allemaal radiowaardig. Hoe moeten bescheiden hobbyisten daar tegenop kunnen :engel:?

Alle gekheid op een stokje: dit is afgewerkt tot en met. Alles klinkt uitgebalanceerd tot en met de vocals. Ook muzikaal gezien zit dit in mekaar zoals muziek in mekaar hoort te zitten.
Ik denk dat de volgende gouden medaille eraan zit te komen (en het is je van harte gegund :okdan:).
 
ik hoor echt alleen 5 nootjes gitaar en de Arturia CS80?
Heb je de gitaar track eruit gehaald?
Mooie track, goed in balans.
 
klinkt uitzonderlijk goed. in bredere zin zijn er kwa soort track zijn er meer in deze richting opgestuurd ("relaxte synth muziek" ; ik ben niet goed in genres :D).
Maar deze valt op in hoe professioneel hij klinkt. elk geluidje is precies goed. fantastisch gedaan.
 
Iedereen erg bedankt voor de lovende woorden. Dat kan ik enorm waarderen.
Ik wou dit jaar eigenlijk niet mee doen, maar ik was al een tijdje aan deze track bezig en toen hij af was dus toch maar ingestuurd.
 
Geen idee wat zinnigs ik kan vertellen over mijn inzending SFSC22

Wat je gebruikt hebt en hoe het tot stand gekomen is, ik vind dat tenminste altijd wel interessant :). Mooie track in ieder geval, lekker sferisch en alles heeft een mooie plek in de ruimte. Hele mooie vocal ook :okdan:
 
Hele mooie track, gaat in high rotation:-)
Mooie song hoor, knap geproduceerd, gave sounds. :okdan:
Wat je gebruikt hebt en hoe het tot stand gekomen is, ik vind dat tenminste altijd wel interessant :). Mooie track in ieder geval, lekker sferisch en alles heeft een mooie plek in de ruimte. Hele mooie vocal ook :okdan:
Dank voor de mooie comments :halleluja

Hoe ik tracks maak is meestal op dezelfde manier:

- ik loop wat sounds af op diverse bronnen. Dat kan hard-of software zijn
- zodra ik een aangename sound vind probeer ik daarme een riedeltje te maken, akkoorden te spelen en meestal tweak ik nog de sound om het mooi passend te makken aan hetgeen ik speel. Puur op gevoel.
- moeilijkste is dan om vocals te vinden die passend zijn. Das soms frustrerend moeilijk. Die dan eventueel transponeren en tempo aanpassen, maar steeds zodanig dat het niet lelijk wordt (bv tempo van 95 naar 105 of vice versa is echt wel max)
- dan bass en drums programmeren (in dit geval 3 verschillende kits)
- structuur maken
- sound layering
- mix

Bovenstaande volgorde kan wijzigen, op de mix na uiteraard.

In deze track gebruikt:

- ASM Hydrasynth
- Access Virus TI
- Waldorf Kyra & Waldorf Q
- Yamaha TG77
- EXS24 (simpele sinus bass)
- Native Battery 3 & 4
- Tone 2 Electra
 
Wat kan ik zeggen dat nog niet gezegd is. Kraakheldere mix, prachtig gekozen geluiden, geduldig opgebouwd en de sfeer is zoals bij al je nummers dik in orde. Alhoewel ik geen groot fan ben van rimshots, kan ik ‘m hier toch wel hebben (ja, ik moest toch iets te 'klagen' hebben he :)).
 
Back
Top