oli303 - _thebox

Leuke sounds, maar qua compositie iets te ongrijpbaar voor mijn smaak.
 
Leuke verzameling geluiden, maar er is niets wat me leidt. Dus komt bij mij over als een onsamenhangend geheel. Wanneer begint het, wanneer stopt het, het lijkt me willekeur. Meer verhaallijn zou mij erg helpen.
 
Is dit een 909 door een compressor?
en lijkt een beetje op side-chain...
Het nummer zelf klink wel apart... :okdan:
 
Technisch gezien een knappe prestatie om dit te maken met Pure Data. Ik ben er ook wel eens aan begonnen met Max/MSP, maar dan meer functionele dingetjes i.p.v. muziek genereren. Ik blijf het maar moeilijk vinden. Qua compositie (eens met anderen) wat doelloos en te weinig dynamiek - zachte(re) passages afwisselen met harde(re) - maar je experimenten zullen je ongetwijfeld beter maken op dit vlak van generatieve muziek!
 
Ik vind het wel meevallen met het onsamenhangende, klinkt ook lekker allemaal.... alleen de kick vind ik wat dof tov de verder vrij heldere sounds ;)
 
Die sample aan het begin voegt voor mij niet zoveel toe. Leuke ritmes pas je toe met die hats. Ik mis wel een spanningsboog of lijn, de dynamiek van de track is: "constant aan", dat mag wel wat spannender.
 
generative techno, nice! :)

Had van mij nog een baslijn onder gekund. Niet per sé als nieuwe stand-alone partij, kan ook een aftakking zijn van de partijen die al lopen.

Kick-sound ben ik geen fan van, mag van mij iets liever/ronder zijn, dan kan ik wat meer spacen op die fijne synthpartijen. Geldt ook voor de sample, die voegt niet zoveel toe in mijn beleving, zit eerder m'n tripje in de weg.
 
lekker hoor, kick mag ook wat mij betreft iets subtieler in deze track (maar das geneuzel over smaak), maar de andere drum sounds (hats, claps, rimshots) zijn geslaagd.
Ook de synth sounds kunnen mij wel bekoren.
 
Origineel dat dit gedaan is met generatieve art. Begint interessant, maar verliest zijn spanningsboog en die kick mag een tikkeltje minder prominent.
 
Onconventionele track. Kick ligt ook voor voor mij niet helemaal lekker in het gehoor. Komen toffe sounds voorbij. Maar best random qua compositie.
 
Er gebeurd wat mij betreft te weinig op muzikaal gebied. Kick is ook erg aanwezig.
 
Back
Top