bijlevel - Ares & Eirene

Licht aan het einde van de tunnel, it's an other train coming zegt Slavoj Žižek, nou laten we hopen van niet, genoeg treinen gehad de afgelopen tijd.

Ik vind het wel mooi hoor, dat kerkelijke aan het eind.
 
Aan het eind snapte ik de titel, een tweeluik. Mooi gemaakt hoor, twee heel verschillende sferen, overgang kwam wel onverwacht maar aan het eind klopte het toch :okdan:
 
Vind de akkoorden van het Eirene-gedeelte heel mooi en verrassend. Zoet en wrang tegelijk, mooi gedaan.

Maar het Ares-thema is m'n favoriete van de twee. Prachtige dreigende geluiden en die spectrale progressies werken goed. Er gebeurt simpelweg veel meer in het geluid...

Daar zit 'm voor mij het grote verschil. Je hebt jezelf getoond als avontuurlijke en kundige sound-designer in het eerste deel... hoe afwisselend en fris de akkoorden van het einde ook zijn, ze klinken een stuk statischer met die (toch wel wat simpele) orgel-en-strings-combi, nadat je ons zo hebt zitten verwennen..

// edit: nog wat beter je reacties gelezen... misschien kan je gewoon all-the-way los gaan met dat einde.. episch kerk-orgel met dito galm, choir-pack erbij pakken, zoiets..? Bach voor de melodie-inspiratie, Hans Zimmer voor de sound..
 
Laatst gewijzigd:
@jando jazeker, genoeg metaforische treinellende, hopelijk komt het allemaal goed dit jaar. @Fifth Bot bedankt voor je complimenten!
@stoter bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik had in eerste instantie precies dat einde wat jij beschrijft, maar hebt dat te elfder ure sterk verandert door de feedback van degenen die het nummer beluisterden voordat ik het publiceerde voor de contest. Men vond het juist te bombastisch en te religieus...
 
pffff mooie sounds, mooi gemaakt. verrassend, ook vanwege dynamiek gebruik. bizonder! echt goed!

en een 2e deel.... of passage of part... of.....

(atom heart mother. schiet me ineens te binnen nu... geheel verschillend, maar wellicht, nou ja, wat wil ik zeggen, zit vol kontrastrijke passages, de passages zijn kontrastrijk tegenover elkaar, pfff mijn hoofd werkt nog niet, leve influenza!, goed...)

het 2e deel wekt eigenlijk een soort van verlorenheid op... (naar het licht??? voor mij niet, maar goed, vanuit het lijden naar het licht, het licht is een psylogische martelkamer; geen zintuigelikke prikkelingen, of juist een overdaad en is dat dan niet identiek).

bizonder, ik herhaal!
 
Je bouwt echt een fantastische, spookachtige spanning op. Als dit een game-soundtrack was, zou ik echt doodsangsten uitstaan. Angst voor wat er zich achter de eerstvolgende deur zou bevinden… maar dan… maakt de track een U-turn. Angst maakt plaats voor opluchting. Vreugde zelfs. Het licht! Alles komt goed.

Dank voor deze trip, @bijlevel!
 
Wow, bijzonder stuk. Heb ff alles moeten laten voor wat het was om goed te kunnen luisteren. Je verhaal erbij klopt helemaal, hier kan een visueel kunstenaar volgens mij helemaal op los gaan, kan me goed voorstellen dat het heel heftig en mooi kan zijn in een bios. Qua levels heb ik wel af en toe bij moeten draaien aan volume knop, dat zou iets gebalanceerder kunnen, maar erg knap gemaakt dit :okdan:
 
@vink ik hoop dat de influenza onderhand wat geweken is en je met een helder hoofd ook nog kan "genieten" van dit nummer. bedankt iig voor je positieve reactie en een referentie naar Pink Floyd vind ik altijd bijzonder eervol!
@Erwinn en @kobuz ook jullie bedankt voor je positieve reactie en gelukkig begrijpen jullie de bedoeling van dit nummer helemaal! het volumeverschil heb ik bewust gedaan om de impact van de harde geluiden wat groter te maken. maar ik geloof dat ik de juiste techniek daarvoor nog niet onder de knie heb.
@Calculator Operator bedankt voor je reactie. lees verder mij reactie op de reactie van sKeLeTvM...
 
Ongrijpbaar en dreigend in het begin, ook beetje 70's scifi. Deel twee maakt het een mooi geheel en verwachtte een soort ontknoping maar toen fade out (?)
Maar wel echt iets dat ik zelf nooit had kunnen bedenken :geslaagd:
 
Eigenzinnige track heb je dit jaar moet ik zeggen.
De eerste 4 minuten miste ik toch wel iets, ik vond dat deel iets om beelden bij te hebben, vond het wel een soort filmscore bij een horrorfilm.
Later toen het mellotron erin kwam sprak het me meer aan maar ik bleef een beetje onbevredigd achter moet ik zeggen, alsof ik zat te wachten op iets dat niet kwam.
 
Interessante track:
Eerste deel ongrijpbaar, maar door interessante geluiden net wel mijn aandacht kunnen vasthouden.
Tweede deel komt goed in en de mix van de apart klinkende strings op de korte droge orgelsound geeft een intens sfeertje. Alleen een beetje jammer van de fade out, daar zou een eind in als "Saucerfull of secrets (live in pompei versie :) ) het echt afmaken.
 
Het eerste stuk is fraai geschilderd met geluiden, mooi dreigend stuk. Bij het laatste gedeelte zou een echt koor denk ik wel een gode toevoeging zijn. Mooi werk!
 
@tragmadat @Innisten ja die fade out had ik eerst niet, ik had juist een vrij bombastisch einde, maar mijn "omgeving" vond dat wat minder... Bedankt voor de positieve reactie!
@krautrock1958 Beelden horen zeker bij het eerste deel en daar werk ik ook aan. Bedankt voor je reactie. Het is overigens geen mellotron, maar een vioolensemble uit een sample pakket.
@SmartBits een echt koor: 'tuurlijk! Ik had wel net Opus Symphonic Choirs aangeschaft en dat gebruik ik een beetje in het nummer. Als ik wat meer ervaring met die software had gehad (en meer tid) dan had ik daar vast wel een vrij realistisch koor neer kunnen zetten. Was zeker passend bij het einde geweest.
 
Origineel en sfeervol. Was in het begin een beetje "on the fence", maar dit nummer is zo anders en heeft meer tijd nodig om zich te ontvouwen en de luisteraar te boeien. Doet me in zekere zin denken aan vroege Tangerine Dream-experimenten, maar meer in hoe buitengewoon en onconventioneel het is dan in bepaalde geluiden of iets dergelijks.
 
er zit onheil in zoals in the terminator (mijn favo filmreeks)
rond 7 min moest ik denken aan iets dat ooit in de hitparade stond in NL
 
er zit onheil in zoals in the terminator (mijn favo filmreeks)
rond 7 min moest ik denken aan iets dat ooit in de hitparade stond in NL
'If I had words' misschien? Had ik ook. Leuk die twee onderdelen, het eerste m.i. iets te lang, maar smaak hoor!
 
Back
Top