Bahamut - Inner Freedom

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.294
Locatie
Nijmegen
Mijn inzending voor de contest van 2022 is een nieuwe ambient track van mijn projectje Solar Circle.
Gemaakt met:
- Cubase Pro 12
- Yamaha MODX8
- Embertone Walker 1955 Concert D piano VST
- Valhalla Shimmer
- Ter afwerking een beetje EQ en een limiter
Vrijelijk ingespeeld, dus zonder strak in een bepaald tempo te spelen.
Enjoy!

 
Last edited by a moderator:
Mooi! Ingetogen, dynamisch, pakt me wel.
 
Mooi nummer, idd zou zo onder een Nolan film kunnen.

Vind af en de hoge pianotonen net iets te schel, kan ook aan mijn gehoor liggen 🙉
 
Van deze track kreeg ik kippenvel :halleluja . Heel ingetogen, zacht glooiende tapijten met een brede, warme padsound. (Ik kijk uit naar het moment ik de MODX7+ kan bestellen). Ook de piano met een heel rijke reverbtail draagt sterk toe aan de romantische sfeer van dit snoepje :okdan:

Anders dan jouw eerdere inzendingen maar wederom zeer goed!

:doei:
 
Erg mooi, inderdaad erg cinematisch (is dat een Nederlands woord?). Ik zou het nog ietsje beter gevonden hebben als de piano eerst een mooi simple thema gespeeld zou hebben en daarna wat vrije zou gaan. komt nu een beetje uit de lucht vallen. Maar knap gedaan!
 
Bedankt allemaal voor de mooie reacties! :doei:
De pad waarmee het begint is een licht aangepaste preset met de FM-X engine uit de MODX. Deze blijft doorgaan in de basnoten en combineert vervolgens met pad sounds waar ik zelf veel aan heb zitten sleutelen (veel layers) en subtiel gebruik heb gemaakt van de super knob om meerdere parameters tegelijk te besturen. De muziek zelf is in twee dagen al improviserend/op het gehoor ontstaan, waarbij ik heb geprobeerd om de harmonie interessant genoeg te maken d.w.z. niet alleen maar standaard drieklanken.
 
De pad die je bij het begin gebruikt vind ik meteen top en zet aan tot verder luisteren.
Gave track. Bij het betere werk van deze contest. Deze verdient een STEM!
 
Mooie warme pads, heel fijn om naar te luisteren en toffe opbouw als die strings omhoog gaan, zou zeker niet misstaan in een of andere desolate drama scene van een film, waarin alles verloren is en er bijna geen hoop meer is (alleen dan horen die piano klanken er niet bij :P)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top