kan je met je stem muziek maken? Ik bedoel: alles omzetten naar midi

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.733
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik zit vaak in n loop... ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met hun stem te gebruiken (of te fluiten) en zo om te zetten naar midi om extra laagjes te kunnen spelen.
Ableton kan audio omzetten naar midi. Ik heb verder geen idee.
 
Ableton kan audio omzetten naar midi

Dan is het toch een kwestie van je stem opnemen en dat naar midi omzetten? Of ben je vooral naar ervarningen op zoek en niet niet een manier hoe? Heb hier ook wel eens over nagedacht. Helaas klinkt mijn geneurie in het echt een stuk slechter dan in mijn hoofd :D
 
ik vroeg me inderdaad af of dat voor iemand al ergens heen leidde :)
Als ik audio omzet naar midi krijg ik vaak of van die resulataten dat je denkt 'computer said no' :D
Mss kan je (o horror) je geneurie autotunen en dan naar midi omzetten.
 
Je kan bv beatboxen en naar drums omzetten.
Met zang gaat wel maar is moeilijk.
Je moet heel precies inzingen.
Je kan wel wat zingen dan naar melodie converteren en daarna editen.
 
ik moet t echt eens proberen dus :)
Stel je voor dat plots de poly's hier zowaar werk voor de boeg krijgen.
Ik heb zo'n stem tuner van korg, mss kan ik dan zien welke noot ik zing en dat dan weer gebruiken ipv de computer de audio om te laten zetten naar midi
Ik wacht al op de vraag hoe ik polyfoon kan zingen. Meerdere takes? :D
 
Bedoel je realtime? Ik kan me herinneren dat Andrew Huang hier een video over had. Wel software die je moet kopen dan. Ableton werkt tof voor audio naar midi. Gebruik ik ook best regelmatig. Beatboxen etc opnemen en omzetten. Leuker dan midi inklikken in ieder geval.
 
Zeker doen! 1 van mijn favoriete tips (door Skrillex en op een andere manier door Ian Kirkpatrick), zorg dat je melodie zingbaar is.
Helemaal aan het begin:
 
Bedoel je realtime? Ik kan me herinneren dat Andrew Huang hier een video over had. Wel software die je moet kopen dan. Ableton werkt tof voor audio naar midi. Gebruik ik ook best regelmatig. Beatboxen etc opnemen en omzetten. Leuker dan midi inklikken in ieder geval.
realtime hoeft niet nee. Het is wel handig om te zien welke noten het zijn, maar ik speel geen keys, dan zit ik weer blokjes te klikken wat ik nu niet bepaald genietbaar vind :)
 
Nee idd gewoon in ableton proberen.
Het is ook een beetje oefenen en wellicht de uitkomst wat editen.
Voor stem gebruik je "convert audio to melody midi"of zoiets. (monofoon)
 
Niet helemaal on-topic misschien maar een ander idee wat mogelijk ook resultaat kan geven is gehoortraining. En vooral dan noten zingen. Daardoor maak je makkelijker een verbinding tussen wat er in je hoofd zit en wat er uit je toetsen komt. Ik doe dat nu een paar weken 5 a 10 minuten per dag (mn zang is niet om aan te horen) maar het lijkt al aardig te werken in dingen spelen die in mn hoofd zitten of dingen naspelen. Je hoeft vaak voor simpele ideeën helemaal niet virtuoos te kunnen spelen. Gaat meer om kunnen horen wat je wilt spelen zegmaar.
 
Nog steeds heb ik een hier op lijkend apparaat.
Eigenlijk als een mislukking te beschouwen van Roland.
Er in fluiten helpt nog het best.
Of een toon maken met je stem. aah `s of ooh`s
Het werkt nog het beste als je helemaal niet kan spelen op toetsen.
Een monofone melodie opnemen met DAW en dan nog al wat corrigeren dat is het nadeel.
Het helpt goed als je een duidelijke melodie in je hoofd hebt.
Die inzingen en corrigeren, veel corrigeren.
Het kan ook allemaal ook (gratis) online maar het resultaat is ook slecht.
Ook weer corrigeren dan.

GarageSale_08813_1299159699.jpg
 
Ja goede suggesties maar Ableton kan het ook best goed.
Alleen niet realtime.

Melody = monofone
Harmonie = polyfoon
Drums = uhh drums

Gisteren had ik een akoestische gitaar sessie met ableton naar midi gedaan en de tracking was 99% incl pitch bends ( alhoewel ableton wel chromatisch quatized )
De dag daarvoor was ik bezig met de Analog systems RS35 en kon daarmee ook stem - gitaar en cello tracken.
 
Ik zit vaak in n loop... ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met hun stem te gebruiken (of te fluiten) en zo om te zetten naar midi om extra laagjes te kunnen spelen.
Ableton kan audio omzetten naar midi. Ik heb verder geen idee.
Ik ga mee met Bathmutz.. alles wat jij zoekt, kan je eigenlijk helemaal zelf :)

Mensen die neurien in een portable voice-recorder en dit later uitwerken op de keys of gitaar, dan ben je er toch? niet eens cut-out-the-middle-man, je bént the-middle-man.
 
Ik ben het ook mee eens maar dat was zijn vraag niet.
Maar idd als je een idee neuriet en daarna met keys of gitaar de juiste noten opzoekt is dat erg goed voor je muziekale ontwikkeling.
 
Dat duurt allemaal veel te lang. Ik heb elke keer al dagen een gevecht met alle hardware tot leven wekken… en ik speel nul keys.
 
Back
Top