DJ's...eat your own balls!

Ik denk dat hij bedoeld dat Kebu iets doet en de hedendaagse DJ zoals ergens boven beschreven, zijn laptopje aanzet en met zijn vinger zit te zwaaien, hij had ook een ander persoon als voorbeeld kunnen nemen
Ook echt totaal m'n muziek niet, zo veilig en soft.
 
Maar laten we eerlijk wezen als je nu sets terug hoort van bijv Dave Clarke van vroeger loopt het er allemaal naast en met skippende naalden en wat niet alles. Nou doe me dan maar goede tracks en een sync knop.

Sorry maar serieus discutabele stelling… . Dave Clarke met vinyl was altijd gewoon de shit. Die man zijn techniek was gewoon af en hij durfde dingen die soms eens ‘fout’ gingen maar dat was gewoon zijn handtekening. Dave zou echt Dave niet zijn als hij dat niet had gedaan. Harde 90’s techno, scratchen en cutten, zelf de input selector gebruikte hij op de DJM.
Ome Dave is trouwens nog steeds een sterk te respecteren man die nog vlot meedraait.

Die perfecte mixen willen nastreven heeft mijns inziens bij veel moderne DJ’s de vibe ook weggenomen waar ‘ouwe zakken’ zo lyrisch over spreken.

Ouwezakmodus aan:
Er is nu ook een trend om terug harder en sneller te gaan bij de huidige populaire mainstream Peppi en Kokki techno. Maar de combinatie van minder sterke platen en brave cleane mix techniek blijken niet de goede formule te zijn om iets vergelijkbaar met vroeger neer te zetten.
 
Laatst gewijzigd:
Ik wil stellen dat het wél beter was. Omdat ik toen soms rare, vreemde en geniale dingen hoorde die je nu echt niet meer zult horen. Maar goed, er waren kleine scenetjes en kleine zaaltjes met je favo DJ's en het 'o nee die draait - die is zo commercieel als wat' en vaak aangename verassingen.
Die zaaltjes en dj’s bestaan nog steeds.
Dat klopt helemaal. Want toen ik ging feesten had je tenminste nog DJ's die moeite deden om 3 of 4 platen sync te laten lopen met een eenvoudige mixer ZONDER effecten in plaats van op hun PLAY knopje van hun laptop the douwen om vooraf opgenomen tracks te spelen... Was het toen beter? Niet beter, maar wel een pak eerlijker! DJ's hadden niet eens tijd om met hun vingertje te staan zwaaien omdat vinyl mixen dat niet echt toe stond...
die dj’s bestaan en draaien ook nog steeds, alleen niet op Tomorrowland. Je hoeft ook niet veel moeite te doen om ze te zoeken. En laptops worden op grote festivals ook allang niet meer zoveel gebruikt behalve als bibliotheek. Maar goed misschien ben ik ook niet de doelgroep voor dit vroeger was alles beter topic.
 
Sorry maar serieus discutabele stelling… . Dave Clarke met vinyl was altijd gewoon de shit. Die man zijn techniek was gewoon af en hij durfde dingen die soms eens ‘fout’ gingen maar dat was gewoon zijn handtekening. Dave zou echt Dave niet zijn als hij dat niet had gedaan. Harde 90’s techno, scratchen en cutten, zelf de input selector gebruikte hij op de DJM.
Ome Dave is trouwens nog steeds een sterk te respecteren man die nog vlot meedraait.

Bijna helemaal mee eens maar in het geval van Dave Clarke vind ik zijn originaliteit iets wat veel voor hem spreekt dan zijn mix skills
Die perfecte mixen willen nastreven heeft mijns inziens bij veel moderne DJ’s de vibe ook weggenomen waar ‘ouwe zakken’ zo lyrisch over spreken.
Klopt, maar de jongeren van nu gaan over 20 jaar ook lopen haten dat de een bepaalde vibe missen. Maar voeger had je ook goeie muziek en kut muziek. Dat is van alle tijden Vroeger waren sommige dingen zeker beter kijk bijv naar telefoons op de dansvloer en dat soort dingen… vind ik dan tenminste dit alles blijven natuurlijk altijd meningen van mensen.
 
Nee, het is nu anders . Iedereen begrijpt de muziek die jongeren maken - het is alleen te saai
Onze ouders begrepen er geen zak van en hun ouders begrepen hen niet en hun ouders begrepen hen niet.
De 20e eeuw werd gekenmerkt door muzikale revoluties, zou je in die tijd een paar jaar op een onbewoond eiland hebben gezeten dat en daarna de radio aangezet hebben dan wist je niet wat je hoorde. Als je in 2000 op een eiland zat en je zet nu de radio aan dat heb je niks gemist .
 
zou je in die tijd een paar jaar op een onbewoond eiland hebben gezeten dat en daarna de radio aangezet hebben dan wist je niet wat je hoorde. Als je in 2000 op een eiland zat en je zet nu de radio aan dat heb je niks gemist .

Ik denk dat de radio tegenwoordig meer dan ooit een selectie-effect tot gevolg heeft. Vroeger hoorde je op de radio een grotere dwarsdoorsnede van het hele muzikale spectrum, over de jaren zien we dat het muzikale landschap veel groter is geworden, maar ook dat wat je op de radio hoort vooral die muziek is wat commercieel van belang is. Als je nu kijkt naar het totale muzikale aanbod, je hoort maar een klein deel daarvan als je de radio aanzet. Veel meer dan vroeger is er andere muziek die je via andere kanalen kunt beluisteren, zoek online maar 'ns goed en dan kom je heus wel muziek tegen die sinds 2000 een ontwikkeling heeft doorgemaakt.
 
Vroeger hoorde je op de radio een grotere dwarsdoorsnede van het hele muzikale spectrum, over de jaren zien we dat het muzikale landschap veel groter is geworden, maar ook dat wat je op de radio hoort vooral die muziek is wat commercieel van belang is.

Klopt.. er was veel meer variatie, er werd nog geexperimenteerd. Dit was de radioweek van 'Hilversum 3' bijvoorbeeld:

ma: Avro: arbeidsvitaminen maar ook Robin Albers met nieuwe dance muziek,,
di: Vara: lachen met Jack Spijkerman (was toen nog grappig) maar ook de nieuwste hardrock ’s avonds
wo: VPRO.. vage alternatieve muziek en die nieuwe muziek uit de VS: rapmuziek. Maar ook Wim T Schippers en z'n melige show met onder andere de rubriek ‘Kloteplaat’.
do: Tros.. 's avonds De soulshow met import muziek dance, hiphop RnB en met de ‘Doorstarters’ thuisknutselmix
vr: Veronica: De Top 40, en ’s avonds lekker melig Curry & Van Inkel en de mix van Ben Liebrand..
za: NCRV
zo: KRO

Die programmering durven ze denk nu niet meer.. scoort niet genoeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt nooit meer de radio luister.. waarom zou je nu ook met het aanbod op de interwebz..

 
Laatst gewijzigd:
ach ja de VPRO - dat was vroeger nog wat.
Je had Vacuum met Edwin Brienen en dan ook nog Audio-art op radio vier met echte experimentele muziek . Dan op TV nog goede muziekprogramma's .
 
Ik luister enkel nog radio op t werk. Kijk geen tv. Maar ik luister wel elke donderdagavond radio centraal “wave frequencies” waar de platen al wel eens blijven hangen. De mixen ernaast zitten. De presentatie soms amateurs niveau haalt. Maar ze spelen muziek van de prille 80’s tot inzendingen vd luisteraars en je kan ze vinden op mixcloud. Een van de makers heeft n platenlabel voor het obscure werk. Zalig
Ze spelen 95% onbekend spul. En als jij 25 jaar bent en pop oren, 100% :)
 
Sorry maar serieus discutabele stelling… . Dave Clarke met vinyl was altijd gewoon de shit. Die man zijn techniek was gewoon af en hij durfde dingen die soms eens ‘fout’ gingen maar dat was gewoon zijn handtekening. Dave zou echt Dave niet zijn als hij dat niet had gedaan. Harde 90’s techno, scratchen en cutten, zelf de input selector gebruikte hij op de DJM.
Ome Dave is trouwens nog steeds een sterk te respecteren man die nog vlot meedraait.
Wel aantal malen meegemaakt dat hij wat verkeerd ging, publiek joelen / boe roepen en dan juist uit frustratie nog meer gaan klooien. :)
 
Ik denk dat de radio tegenwoordig meer dan ooit een selectie-effect tot gevolg heeft. Vroeger hoorde je op de radio een grotere dwarsdoorsnede van het hele muzikale spectrum, over de jaren zien we dat het muzikale landschap veel groter is geworden, maar ook dat wat je op de radio hoort vooral die muziek is wat commercieel van belang is. Als je nu kijkt naar het totale muzikale aanbod, je hoort maar een klein deel daarvan als je de radio aanzet. Veel meer dan vroeger is er andere muziek die je via andere kanalen kunt beluisteren, zoek online maar 'ns goed en dan kom je heus wel muziek tegen die sinds 2000 een ontwikkeling heeft doorgemaakt.
Ja langzaam ontwikkeld er nog wel wat, alleen vorige eeuw explodeerde de boel gewoon elke paar jaar.
 
Bijna helemaal mee eens maar in het geval van Dave Clarke vind ik zijn originaliteit iets wat veel voor hem spreekt dan zijn mix skills

Klopt, maar de jongeren van nu gaan over 20 jaar ook lopen haten dat de een bepaalde vibe missen. Maar voeger had je ook goeie muziek en kut muziek. Dat is van alle tijden Vroeger waren sommige dingen zeker beter kijk bijv naar telefoons op de dansvloer en dat soort dingen… vind ik dan tenminste dit alles blijven natuurlijk altijd meningen van mensen.
Ik kan U ook volgen; er zijn mensen die strakker konden mixen maar Dave durfde toch wel dingen proberen die ik super vond. Hij heeft trouwens ook goede producties en remixen op zijn naam staan.
Het is ook gewoon de stijl van draaien; als je ziet hoeveel platen er in een uur gemixt werden moest je er een serieus tempo op nahouden.
Dat was gewoon ff snel beatmatchen en de rest bijduwen of afremmen en dansen met de pitch om alles in de pas proberen te houden.
Zelfde met Jeff Mills; die oude vinyl sets zijn ook niet 'perfect' maar ik hou van die menselijke factor. Ik heb tapes van hem liggen waarin serieuze fouten zitten maar dat maakt geen drol uit; de energie in die sets maakt dat ruimschoots goed.
Ikzelf heb daar geen problemen mee als dat gebeurd, maar als mensen dat tegenwoordig horen denken ze van 'oei das een fout'.
Zeker nu alles zo perfect in sync kan lopen met de huidige technologie is het echt nog uit den boze als er ook maar iets uit de maat loopt.

Zelfde geld eigenlijk ook voor de wat 'gedateerd' klinkende tracks. Je hoort dat ze niet meer voldoen aan de hedendaagse productiestandaard maar qua energie, originaliteit en inhoud zijn ze in feite beter dan de huidige snelle lege perfect gepolijste mainstream reverb kick techno tracks.

Er wordt gelukkig ook nog steeds goede muziek gemaakt dus we hoeven niet alleen terug te grijpen naar het verleden maar kunnen ook gewoon lekker genieten van muziek die in het heden gemaakt is. Het woord 'haten' is bij mij echt niet op zijn plaats; ik probeer eerder een standpunt te onderbouwen in plaats van alles verrot te schelden en slecht te maken zonder de nodige argumenten.
 
Back
Top