ANTELOPE Discrete 8 - Betaalde hulp gevraagd

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702
Ik ben op zoek naar iemand die de Antelope Discrete 8 goed ken en eventueel ook gebruikt met Logic X
Ik heb namelijk behoorlijk problemen om de boel aan de praat te krijgen en ik raak niet wijs uit heel de routing, of er loopt iets fout.

Dus ja, ik betaal graag 50€/uur aan iemand die het voor elkaar krijgt.

Momenteel krijg ik wel signaal binnen over 24 kanalen, maar de effecten in Logic werken niet?? Ik krijg ze dus wel aan, maar hoor geen effect?

Dus heeeelllluuuup! Dank u.
 
Bedoel je dat de VST effecten op je inkomende kanalen niet werken, de DSP/FPGA effecten op het device of AFX2DAW?
 
Bedoel je dat de VST effecten op je inkomende kanalen niet werken, de DSP/FPGA effecten op het device of AFX2DAW?
Het gaat om de effecten in Logic. Dus stock Logic plugins of 3rd party. Geen van hen werken. Ttz, ik kan ze activeren, maar geen effect hoorbaar? AFX2DAW kan ik niet gebruiken want ik werk met USB.
 
Ah okay, je mist in ieder geval niks zonder AFX2DAW.

Kan het zijn dat de kanalen direct gemonitord worden vanuit het interface in plaats van de DAW output? Hier twee vergelijkbare problemen met oplossing:


 
Hey Ferbose, in elk geval al bedankt voor de links. Deze avond ff lezen. Wat eigenaardig is, is dat ik niets heb gewijzigd aan de instellingen in Logic.
Kan het zijn dat de kanalen direct gemonitord worden vanuit het interface in plaats van de DAW output?
Daar lijkt het op. Nog zo een eigenaardigheid is dat de Channel meters wel uitslaan in Logic, maar als ik de faders dich zet blijf ik signaal horen. Ook de 'i' knop onderaan de channel waarme je inkomen signaal op of afzet, functioneert niet. ttz, als ik die uit zet en faders naar beneden, blijf ik nog steeds signaal horen.

Maw, ik hoor dus idd signaal dat binnen komt op de interface, maar niet wat uit de DAW output komt.
Ongetwijfeld zit het dus in heel de routing van de Antelope.

Maar daar val ik terug op een veel gehoord comment en ervaar ik net hetzelfde. Heel die routing is heel onoverzichtelijk en onnodig moeilijk gemaakt. Bij Apogee bv, is dat poepsimpel. Een eenvoudige matrix en blokjes zetten. Ik zie bij de Antelope Orion een vergelijkbaar iets, maar helaas is dat bij de Discrete 8 niet zo...

Dus ik lees straks je links, maar ik vrees dat het niet in Logic zit. Bedankt voor je hulp Ferbose. Much appreciated!!
 
Geen probleem :okdan:

Zo te horen is het dan toch de monitoring over het interface aangezien de audio blijft bij het sluiten van de fader, ik zou dan eerst even kijken naar de DAW outputs in de antelope mixer, is daar output?

Ik heb zelf een Antelope Zen Q interface, de mixers van dit interface en de Discrete 8 komen redelijk overeen. Ik vond het in de eerste instantie ook onoverzichtelijk maar kon er snel aan wennen, ook omdat dit mijn eerste audio interface is met zulke opties. Verder is de software soms wel instabiel met vreemde probleempjes, al zijn die meestal wel opgelost met een reboot van de host en/of interface.
 
Laatst gewijzigd:
Probleem opgelost. Ik kreeg vriendelijke hulp van Shankar uit Indië op de Antelope Facebook group.

Deze man bood me aan om via Videocall op de Iphone en Teamviewer mijn systeem te overlopen.
Binnen 5 minuten was het opgelost. Wat blijkt? In de Discrete app (die overigens gewoon een matrix waarop je kan patchen ontbreekt!) moeten de faders van de mixer op 0 staan. Anders loopt het signaal direct van de inputs naar de Monitor out en ook naar Logic. Very strange... Bij Apogee krijg je naast een patch matrix ook een mix venster, maar daar loopt je signaal gewoon over de mixer naar Logic. dat lijkt me in elk geval de meest logische keuze.

En ik heb gezegd betaalde hulp voor hem die het probleem opgelost kreeg. Dus 50$ via Paypal betaald. Jammer dat het niemand van SF was...
 
Back
Top