ProgHead's Modular

Patchkabels.jpg


Vandaag wat bestelde patch kabels binnengekregen plus een VCO-module zodat ik net mijn eerste modular geluidje heb kunnen horen. Niks bijzonders nog, maar ik heb nu in elk geval geluid. :)
 
Diverse Kringlopen bezocht, en toen toch die maar gekocht. Was niet goedkoop, maar ziet er antiek uit. Wellicht ooit een paraplubak geweest...?
 
De overige snoeren hangen over een oud kinderstoeltje:

snoeren.jpg



Maar dat is een noodoplossing. Ik vind dat zo niet mooi. Ik hoop daar nog aan ander geschikt oud meubelstuk voor te vinden.
 
Ik had ooit 2 oldtimers en dat vond ik minder leuk dan 1. Ze bezitten jou te veel... Nu heb ik er 1 en geen tijd om te restaureren.
 
Ja - of je nu veel hebt of weinig, het probleem blijft dat je keuzes moet maken. Er zijn te veel leuke/interessante dingen voor Ć©Ć©n mensenleven.
 
Het gaat traag want ik moet steeds op bestellingen wachten, maar het vordert gestaag. Zo ziet het er nu uit:

1.JPG


2.JPG



Er moeten nog wat aanvullende dingetjes besteld worden, maar dan is de basisopzet ook klaar en kunnen de experimenten serieus beginnen. Met de aanschaf van de modules start ik pas als de basisspullen allemaal in huis zijn, want de opbouw van de modular gaat sowieso een meerjarenproject worden. Dat geeft niet.
 
Oh - ik dacht even dat dat ter vergelijking jouw eigen werkplaatsje was. :D

Maar serieus, in een dergelijke chaos zou ik gek worden! Let wel dit is formeel nog steeds mijn woonkamer...
 
Het gaat traag want ik moet steeds op bestellingen wachten, maar het vordert gestaag. Zo ziet het er nu uit:

Met de aanschaf van de modules start ik pas als de basisspullen allemaal in huis zijn, want de opbouw van de modular gaat sowieso een meerjarenproject worden. Dat geeft niet.
Vraag me af hoe handig dat is want op sommige modules kan je ook een tijdje moeten wachten, straks is je case klaar en dan kan je nog niet starten omdat bepaalde modules out of stock zijn.
 
Ik ben sowieso van plan mijn modular op een atypische manier te gaan gebruiken. In het begin vooral als analoge computer. En daarvoor hebben we in ieder geval integrators nodig, waarvoor ik op mijn experimenteerplank prototypes ga bouwen en doormeten. Als die goed werken maak ik daar ideaal gesproken ook Eurorack modules van, maar als dan niet lukt worden het externe doosjes die hetzelfde doen. Daar ben ik wel even zoet mee, en in de tussentijd kan ik al de eerste simpele modules aanschaffen die ik voor het programmeren van differentiaalvergelijkingen naast de integrators ook nodig ga hebben. Dus die zaken gaan deels parallel lopen. Bovendien heb ik ook het geld niet voor een grote aanschaf ineens.
 
Even terug naar het begin. Hier is mijn case:

case.jpg


Oorspronkelijk was ik van plan module voor module aan te schaffen, maar de keus is overweldigend. En dat gaat zo dan ook veel te lang naar mijn zin duren. Dus nu overweeg ik de volgende reuzenstappen:

In de bovenste rij van mijn case stop ik de Moog Mavis en twee (nog uit te kiezen) TipTop Buchla modules. Heb ik daarmee dan meteen een fatsoenlijke basis voor het klassieke modulaire synth gebeuren in huis?

Met zuinig leven is dat voor mij binnen afzienbare tijd te doen. :)

De onderste rij wordt dan voor het experimentele spul. Dat gaat langer duren...
 
Back
Top